Pe fundalul “luptei de clasă”, a “luptei antifasciste a comuniștilor”, teme atât de prezente în cinematografia românească de dinainte de anul 1989, filmul ne descrie farmecul vieții din mahalalele bucureștene în timpul celui de al doilea război mondial – dincolo de “barieră” – cu personajele sale tipice: jandarmul leneș și un pic corupt, pungașul, micul escroc “combinator”, artistul respins de societate, muncitorul comunist autodidact și priceput la toate. Firul narativ al filmului este simplu și aproape ca un clișeu: un UTM-ist [membru al organizației de tineret al partidului muncitoresc, Uniunea Tineretului Mucitoresc] este arestat și condamnat că a încercat să ascundă o mașină de tipărit pe care să o folosească, împreună cu “tovarășii de luptă” la tipărirea de manifeste.
La început partidul s-a numit Partidul… citeşte
Cosmine ce bine că te-au blocat pe acest site! Apoi în 2018 te-ai întrupat în blackmore si ai mai bântuit site-ul încă vreo 2 ani până te-au blocat din nou!
Filmul Bariera este o tragicomedie, cu un scenariu savuros, interpretări de excepţie (Octavian Cotescu, Mihaela Mihai, Gheorghe Dinică, Toma Caragiu, Gina Patrichi), o coloană sonoră în stil retro şi o imagine de calitate. Filmul este realizat din frânturi de amintiri ale unui bărbat despre familia muncitorului Viţu, care trăia în timpul războiului într-o mahala aflată dincolo de bariera Bucureştiului. Nea Viţu, "un comunist de omenie", ar fi fost executat în acei ani pentru că ascunsese în locuinţa sa o tipografie ilegală unde se tipăreau manifeste comuniste.
Producătorii Barierei au intenţionat să realizeze un film politic în centrul căruia să se afle activitatea şi jertfa ilegaliştilor comunişti din timpul regimului antonescian. Unii critici percep şi astăzi acest film ca un produs de propagandă, identificând în replicile actorilor… citeşte
Omul traieste o singura data . Oamenii nu au timp de recunostinta
Mai bine sa fie trimid barbatul in conversatie decat in pat , zice mama unei fete in film .
Femei albe - dezavantaje - solutii !? = O femeie usoara , Lucica , ia luat casele unui barbat bogat Gicu care facuse imprudenta sa le puna pe numele ei si la lasat . Calatorea mereu prin Italia .. Ii zice unui fost iubit ca daca o respecta si o iubea mai putin , dar ii asigura tot confortu , ar fi ramas cu el . Vroia sa i se vorbeasca vulgar ..
Clasa muncitoare considera ca patronul nu mai avea voie sa isi pupe nevasta si copii dupa ce concediase un muncitor , care probabil era lenes .
Bateau copii care invatau sa ajunga negustori , pt ca insemna sa traiesca pe spinarea altora .
. . Muncitorii nu erau de fatza cand interlopii cereau cu pistolu in mana taxe carciumarilor etc ..
Un film bunicel ce merita vazut macar dupa atatia ani de doseala
Mihaela Mihai desi nu era actrita de meserie este foarte buna in film.
Pacat ca nu ne-am priceput sa ne apreciem oamenii de valoare, o femeie frumoasa, o voce deosebita o actrita cu mult talent.
FELICITARI SI APLAUZE Mihaela!
Actori buni asa cum spune si Boierul.
Slab scenariul dar scos din impas de actori, ca Toma, Dinica, Cotetz alias Cotescu, Besoiu, Draga, etc
Faine cadre cu zonele vechi si imagini de arhiva, cu personaje disparute.
Strict din punct de vedere al prestatiei actoricesti, "Bariera" este un film excelent, chiar unul dintre cele mai bune. Octavian Cotescu interpreteaza magistral, chiar daca personajul sau este cel mai debil din punct de vedere al autenticitatii (muncitor autodidact, fin analist al realitatilor cotidiene, preocupat de probleme care transcend realitatea imediata). Valoarea cinematografica este insa anulata de scenariul tendentios si propagandistic, consecinta nefasta a sistemului politic care a "guvernat" lumea filmului romanesc in perioada respectiva precum si a unei actiuni plasate in contemporaneitate si, deci, mult mai vulnerabila la "canoanele" ideologice ale stangii extreme. Cliseele de sorginte marxista, precum "lupta de clasa", "exploatarea omului de catre om", discreditarea pana la hilar a institutiei bisericii, in special, precum si a crestinismului, in subsidiar, ridiculizarea… citeşte
Semnificaţia filmului este interesantp: bariera mahalalei de dincolo de Bucuresti, barierele vieţii de părinte ce-şi creşte copiii, bariera regimului nazist...
filmul a fost cenzurat in urma plecarii Mihaelei Mihai si a lui Dan Nutu. Imi scapase...
Creatie buna care nu prea are legatura nici cu ilegalisitii sau comunistii. Cocheteaza cu ideea de stanga si cam atat.
Filmul prezinta viata de familie , dificila datorita razboiului care produce drame psihologice. Este interesant de urmarit, ca sa patrundem in psihicul omului din acele vremuri.
La început partidul s-a numit Partidul… citeşte