Iată, în 1958...o regie impecabilă, cu schimbarea inteligentă a planurilor. Thriller echilibrat, suspans, atmosferă, interpretare de înaltă clasă. Chiar și personajele secundare sunt viabile. Am revăzut filmul ca să realizez că ridurile nu se lipesc de el. Meserie...
Epoca romanelor politiste si a ecranizarilor dupa ele, dar si epoca de aur a jazz-ului.
Toate adunate dau una din bijuteriile cinematografului francez.O crima planificata si o intrerupere a alimentarii generale cu curent electric, dau nastere la alte crime. Ca in teoria bulgarelui de zapada, toate se intalnesc, se intersecteaza si se amplifica monstruos. Femeia-omiprezenta in "Noului val francez" va fi cea care declanseaza actiunea si tot ea va fi si cea care va plati. O Jeanne Moreau fara cusur, restul distributiei, aproape figuratie, inclusiv Lino Ventura, cu cele cateva replici
Un thriller din vremurile de glorie ale cinematografiei franceze, un thriller sofisticat, nu e obligatoriu sa sara sange in toate partile ca sa ramai cu atentia marita de la inceput pana la sfarsit, din vremea cand femeile erau inca femei, priviti-o pe Jeanne Moreau, cata eleganta, cata distinctie, o adevarata diva, nu-i de mirare ca personajul interpretat de Maurice Ronet isi pierde capul, cate nu poti face pentru o femeie care devine "mana care impinge leaganul", nici nefericitul celalalt nu-i mai breaz, cu aceasta ocazie am aflat si interesanta istorie a lui Lino Ventura, una dintre emblemele cinematografiei franceze de secol XX s-a nascut la Parma insa familia s-a mutat la Paris pe cand Lino era inca un copil, cu scoala mai greut, a trecut prin mai multe meserii pana cand sa ajunga pe platorile de filmare la "Touchez pas au grisbi", acela a fost declicul, monstrul sacru Jean Gabin… citeşte
Un film excelent cu actori mari, o coloana sonora mare semnat de Miles Davis. Pe scurt, o bijuterie. Păcat că nu se mai face o mulțime de filme ca acesta
Meserie