claudiu-daniel pe 12 Mai 2009 20:25
claudiu-daniel lugoj
va fi un film reusit asta istoric poate va fi ca troia sper sa aiba asa succes de mare.
2 9
Krakatau pe 7 decembrie 2010 23:36
Boggy, cred ca tu esti ala al carui cap are ca singur scop acela de a nu ploua in gat. Slava domnului, nu a fost ca Troia.
kidrockz pe 06 Iunie 2009 09:38
da
imi plac filmele de genu.....abia ast sa il vad...
2 10
had3s pe 12 Decembrie 2009 13:49
wow
asta da film.abia astept sa-l vad,mai ales ca-s pasionat de istorie antica....presupun ca va fi un film bun,nu filme infantile gen "new moon" si alte bazaconii cu vampiri:)
23 32
yoxoxo pe 28 ianuarie 2010 16:44
lol .fimele cu vampiri sunt bestiale.nuj ce are lumea cu ele?
alexandru_d pe 26 septembrie 2010 18:19
ce a determinat atatea voturi pozitive acest comentariu? a dat vreo solutie cautata de multi oameni sau de multa vreme? a spus cuvinte care sa te poata inspira sau marca in vreun fel?
www. pe 18 Decembrie 2009 00:59
e secolul patru4 era nostra asa zice in trailer ,fain
2 7
2Pirates2 pe 15 ianuarie 2010 18:41
.........da cum sa nu asa zici tot timpul apoi parca vad ca dai o nota de 5
andreisri pe 05 Ianuarie 2010 13:02
andreisri
garantez eu pt acest film o sa fie bun :X asa ca stati linistiti abia astept sa il vad si eu
2 11
2Pirates2 pe 17 ianuarie 2010 17:01
o sa ai o mare dezamagire
claudiu-daniel-lugoj pe 28 martie 2010 14:52
da te termina ca si tu esti unul din multii credinciusi de carton.
gmady pe 11 Ianuarie 2010 19:03
un film foarte anti-crestin, (anti-religie in general), cu exagerari extreme, dar interesant; merita vazut chiar si de crestinii open-minded, care nu se opresc doar asupra imaginii negative dusa la extrem data crestinismului,

Frumos rol pt Rachel Weisz si Max Minghella

4 18
2Pirates2 pe 14 ianuarie 2010 19:58
nici nu lai vazut macar
Vindecatul pe 17 februarie 2010 03:43
de ce lasati curvelor comentarii cracanate inainte de a vedea filmul? unde-i administratia? papa lapte? sau mulg oile? Faceti o ordine aici, afisati comentariile, doar dupa ce le verificati si mai bine ar fi sa fie recenzii nu comentarii de un rand...
Salieris pe 12 Ianuarie 2010 11:39
Nu o sa dau nota maxima .......doar dupa vizionare :)
2 10
2Pirates2 pe 17 ianuarie 2010 17:04
o sa scazi nota
lyghts pe 11 februarie 2010 18:46
Nici comentariu nu trebuie de dat, mai bine dai unul aiurea dupa ce privesti filmul, decant unul aiurea inainte de a-l privi.
2Pirates2 pe 14 Ianuarie 2010 20:09
Un film de nota 3, pierdere de timp si de bani imi dau seama doar dupa descriere totusi am sa ma uit la film.
Nu va fi ca Troia. E un film oarecare si cuprinde ani 301 si 400 dupa Hristos. o poveste inventata asta inteleg eu din descriere la fel ca alte filme care nu se bazeaza pe realitatea istorica dar care cred ca au avut mai mult succes. Ar trebui sa faca un film despre Egipt in timpul dominatiei macedonene sau persane si macar daca vor sa bage si filosofie sa faca in asa fel incat Aristotel sa ajunga in Egipt sau un invatat egiptean sa porneasca o revolutie( rascola in termeni populari). Nu stiu de ce nu se face un film despre Razboaiele Medice si cel Peloponesiac. Nu am vazut nici un film cu razboaiele dintre Atena si Sparta. Un film de nota 4 nota acordata cu indulgenta pardon nota 3, totusi am sa ma uit la el. Eu miam spus parerea puteti sa comentati cat vreti.
8 61
bbyjuliet pe 16 ianuarie 2010 18:41
cum puteti da halul asta de note la filme cand nici nu v-ati uitat la ele oameni buni??? daca nu are o tema care iti place tie inseamna ca nu este bun? asta e prostie
dimitrie pe 25 martie 2010 00:34
pirates, am vazut ca cineva te considera mai natang ca noaptea. Din cele ce ai scris in comentariile tale, reiese ca acel cineva a fost foarte indulgent si bland cu tine. Eu nici macar nu te pot numi in vreun fel, atat doar iti spun, baiete, alta data cand mai ai chef de facut comentarii asupra a orice nici macar nu ai vazut, fa-le in baie in fata oglinzii si apoi da-ti singur palme pana te trezesti. Daca te pui pe citit istorie, te poti recupera asa ca... succes!
geo_istorie pe 19 Ianuarie 2010 16:56
sall
un film. de nota.5..nu este un film. la care sa te impresioneze..
4 16
2Pirates2 pe 19 ianuarie 2010 17:59
insfarsit un om care are aproape aceiasi parere
LBoggy93 pe 23 februarie 2010 22:42
Faptul ca acest film nu impresioneaza eu cred ca e foarte bine, daca sa impresioneze inseamna sa crezi in porcariile descrise in film...
Pitbull pe 20 Ianuarie 2010 05:24
Elipsa şi apa caldă
Elipsa şi apa caldă - "Agora"
Tezist, didactic, confuz, iresponsabil

Conform obiceiului meu de a-mi deschide uneori analizele de film cu câte un ricoşeu voit derutant, spre exasperarea unor ajutoare de băgători de seamă, acum trei ani, abordând "Zodiac"-ul lui Fincher, am început prin a povesti despre un troll din Constanţa, cu iniţialele C.S. (şi, se pare, studii de drept), care teroriza illo tempore Cinemagia, de pe poziţii fundamentalist religioase. Din te miri ce, i se năzărea să aplice eticheta "anticreştin". "2001: A Space Odyssey" era "film anticreştin" fiindcă-l prezenta pe Dumnezeu în formă de monolit, Von Trier era anticreştin pe chestie de Sodoma, "Matrix" era anticreştin dracu' mai ştie de ce... Ei bine, visul lui Petrică Jackson s-a împlinit. Alejandro Amenábar ne-a trântit în "Agora" un adevărat "film anticreştin" în toată… citeşte

3 11
2Pirates2 pe 21 ianuarie 2010 07:52
mai bagat in ceata mia luat o jumatate de ora sa citesc ceai scris da nu stiu ma tre sa ma uit la toate filmele care leai scris acolo ca sami dau seama daca sunt anticrestine si Matrix nu e anti crestin ci e un film obisnuit deci numai atat si numai comentez ca ma dor mainile; ultima parte chiarr numi place a si da nimeni nu detine adevarul.
bistriz pe 6 mai 2014 18:51
Pitbull, un asemenea comentariu trebuia sa-l semnezi Chihuahua.
tzache pe 23 Ianuarie 2010 23:13
porcarie de film
mult mult mult sub asteptari.plictisitor,actori de duzina
5 26
HappyKid pe 31 ianuarie 2010 15:25
mai mult ca sigur ai sub 15 ani !
eretyk pe 25 februarie 2010 18:17
Probabil ca o fi o diferenta de clasa intre "Inima de tigan" sau "State De Romania" si acest film la care nu stiu cum naiba ai nimerit. Fii atent ca poate dauna grav sanatatii!
madalinara pe 24 Ianuarie 2010 12:46
Finalul face tot filmul. Asta daca nu ai adormit in timpul vizionarii.
5 23
and451 pe 24 Ianuarie 2010 23:44
un film foarte bun!finalul cam lasa putin de dorit!nota 7
1 4
Stiri de bine pe 27 Ianuarie 2010 00:32
"Agora", intre astronomie, filosofie si crestinism
[...] acest film, Rachel Weisz este Hypatia, un personaj care incearca sa desluseasca ce se ascunde in spatele [...] citeşte
0 3
DrDMX pe 28 Ianuarie 2010 09:16
Agora
Un film interesant . Scoate in evidenta atrocitatile pe care crestinismul le-a facut de0a lungul timpului . Sa nu uitam cum in anii 1400 -1800 Papa de la Roma omora oameni sub pretext "vrajitorie" sau cine nu e cu noi e impotriva noastra . Sunt ortodox ,dar nu pot sa ignor toate lucrurile astea ..... as fii un ignorant !!
15 18
miere pe 16 februarie 2010 20:31
daca erai vrajitor da, te ardea pe rug :)
morfil pe 11 februarie 2024 15:34
Asa este, cretinii crestini, pleava societatii, s-au vazut la putere si cand prostii ajung sa aiba putere, stim cu totii ce se intampla, se inverseaza piramida (vezi comunismul). Toate religille astea sunt niste mizerii care nu au nicio treaba cu spiritualitatea autentica obtinuta prin meditatie si contemplatie, nu prin dogme idioate.
profudereligie pe 30 Ianuarie 2010 23:30
realitate istorică
Iată ce a scris Mircea Eliade în Istoria credinţelor şi ideilor religioase, vol. II, cap. XXX, paragraful 239:

...Oricum ar sta lucrurile, convertirea lui Constantin a asigurat creştinarea oficială a Imperiului. Primele simboluri creştine au început să apară pe monede din anul 315, iar ultimele imagini păgâne dispar în 323. Biserica primeşte un statut juridic privilegiat, adică statul recunoaşte validitatea sentinţelor tribunalului episcopal, chiar în materie civilă. Creştinii acced la cele mai înalte demnităţi şi măsurile de restricţie împotriva păgânilor se înmulţesc. Sub Theodosie cel Mare (379-395), creştinismul devine religie de stat şi păgânismul este interzis definitiv; prigoniţii devin prigonitori...

...Pe de altă parte, solidaritatea creştinilor era fără egal; comunitatea îşi lua asupra ei sarcina întreţinerii… citeşte

30 15
Medicate pe 31 Ianuarie 2010 14:07
....Agora
Agora ne prezinta adevarata fatza a lumii ! Filmul ne prezinta purul adevar ... faptul ca lumea e condusa de religie si prin religie se intelege : Manipulare , spalare de creier , promovarea divinitatilor , etc !
Dupa cum spunea Prot ( protagonistul filmului K-PAX ): noi , oamenii , nu l-am inteles nici pe Iisus si nici pe Buddha ! Tot ce au vrut ei sa evidentieze a fost bunatatea si puterea de a ierta ce salashluieshte in fiecare dintre noi si nu cred ca au dorit o promovare a credintei prin violenta !
Din aceste motive , Agora , este un film tulburator si probabil multi dintre noi vor refuza faptul ca este totodata si un film bun, din simplul fapt ca nu vor sa-si "pateze credinta".

....Just medicate !

1 4
razsax pe 10 februarie 2010 18:12
Subscriu!
kenya pe 17 februarie 2010 18:00
Bravo,copii.Chiar sunt placut surprinsa sa observ ca mintile se lumineaza.Traiasca SF-ul!!!!Pana la urma biserici....le vor pierde pt ca tinerii incep sa aiba imaginatie-una fara limite.Pana cand nu vom indrazni sa ridicam ochii din pamant,or sa ne calareasca smecherii astia in sutane.Mai spuneti-le si altora.Curaj,de-acolo din cer n-o sa ne bata nimeni.
dorinjurje pe 31 Ianuarie 2010 16:20
Miserable personal point of view
The movie falsifies real history. The genre "history" is not applicable
for this movie. I am disappointed. For me this movie is like a big lie.
And appears to be an attack on all those who are non atheists. I am
disgusted. Yet Hypatia's death is heartbreaking.
http://ochiuldeveghe.over-blog.com/article-hypathia-in-agora-43666450.html
http://blogsport.gsp.ro/geambasu/2010/01/24/agora-anticrestina-a-lui-amenabar/all-comments/

1 6
LBoggy93 pe 23 februarie 2010 22:23
nu stiu cine este baiatul asta dar concord in plin cu el...
darayawaus pe 1 mai 2011 19:22
Dorin, esti roman, asa ca o sa te injur in romaneste! Bunul-simt ma impiedica sa scriu, asa ca imagineaza-ti tu restul!
cata.cristian pe 02 Februarie 2010 03:05
imi mentin parerea: e un fel de tomb raider dar cu o politiciana. asta e elena undrea sau eba... promoveaza feminismul cu prea mult tupeu!
2 14
Petronius pe 14 februarie 2010 20:39
Am uitat ca suntem in Evul Mediu...iar femeia trebuie sa stea la cratita...desi sunt barbat ma enerveaza comentarile spuse de masculi feroce...care habar n-au ce inseamna cu adevarat miscarea feminista...sorry, dar esti patetic
Christiano pe 08 Februarie 2010 13:38
Merita
Este un altfel de film, unul creat intr-o maniera originala si care abordeaza un subiect mai rar uzitat si anume "religia ca mijloc de manevra a maselor si combustibil pentru nesfarsite razboaie" . Sincer, este un "view" pe care il impartasesc, si la care nu m-am gandit decat abia la mijlocul anului trecut . Nu trebuie intrat in discutii pe aceasta tema, care poate genera nesfarsite dezbateri, chiar si aici pe site. Este doar un film interesant, de urmarit, fara ca apoi sa iesi din sala cu pumnul ridicat impotriva ideilor prezente in el. Din simplul fapt ca este "time-consuming" si ca in aceasta privinta nu exista adevarul garantat 100%.
Rolul principal in are "Doamna Filozoafa", care are replici reusite pe tot parcursul filmului, si este o prezenta puternica din toate punctele de vedere. Antieroul daca se poate numi asa este reprezentat de "multimea de oameni" , fie ca se numeau… citeşte

10 12
razsax pe 10 Februarie 2010 18:26
Dupa parerea mea, Amenabar, a prezentat destul de echidistant faptele istorice. Evident, trebuiau si clisee romantice, dar mesajul filmului e simplu!
AGORA = piata publica in orasele Greciei antice, unde se aflau principalele institutii si se tineau adunarile publice (DEX).
In acel loc se auzeau voci si pareri!
Pina intr-o zi cind fanatici religiosi, sclavi minati de dorinta de eliberare si plebe saraca, au distrus mii de ani de civilizatie, asternind pe fata lunii mai mult de 1000 de ani de Dark Age.
Aleluia!

29 21
Medicate pe 17 februarie 2010 14:30
total de acord !
darayawaus pe 1 mai 2011 14:16
Aoleu, joydownson, lasa istoria deoparte, cum las si eu chimia organica. Nu face afirmatii tampite, te rog. Eu nu numai ca am citit destula istorie, dar am mai si terminat facultatea de profil, asa ca pot sustine ca filmul e destul de realist. Hypatia a existat, a facut cam tot ce se spune si in film si a murit linsata de cre(s)tini. Sigur ca e un pic romantat scenariul, dar nu se putea fara ceva iubire, nu?
ApoCalypso pe 11 Februarie 2010 04:10
Nu inteleg de ce va agitati in halul acesta si aici ma refer in special la "pitbull". It's a "God damn movie!". Stiam si eu un fel de proverb, ceva de genul "viata bate filmul". Probabil ca nu a fost asa ... si ce? ... Mie mi-a lasat o impresie buna abordarea si te rog frumos sa nu ma iei cu obiectivitatea pentru ca as tinde sa cred ca nu exista om care sa fie obiectiv. Deja ajungem la perfectiune ceea ce prea curand n-o sa se intample. Eventual la ... acea "perfectiune" stiind ca viata e prea scurta ... traieste-o pitbull! asta-i sfatul meu. Te duce capul dar nu e neaparat sa te consumi si sa arati inversunarea ta in ceea ce priveste partea de critic de filme. Arati ca si Caiafa, rupandu-si vesmintele in sinagoga si strigand "blasfemieee", bineinteles, celebra secventa din "Iisus din Nazaret", regizor: Franco Zeffirelli.
In concluzie as dori sa-mi spun parerea oficiala despre… citeşte

9 9
razsax pe 12 februarie 2010 07:07
E nevoie de fraieri care sa plateasca luxul popilor crestini!(indiferent de cult) De aia eu cred in Dumnezeu dar in nici un caz in imputitul de cler!
morfil pe 11 februarie 2024 15:39
Asa este, cretinii crestini, pleava societatii, s-au vazut la putere si cand prostii ajung sa aiba putere, stim cu totii ce se intampla (vezi comunismul). Toate religille astea sunt niste mizerii care nu au nicio treaba cu spiritualitatea autentica obtinuta prin meditatie si contemplatie, nu prin dogme idioate.
Menndes pe 13 Februarie 2010 01:09
Interesant !!!
Am citit comenturile de mai sus si nu inteleg de ce nu l-ati gasit interesant? Nu zic ca ar fi trebuit sa-l considerati bun, sau rau... dar cu siguranta trebuia sa-l fi gasit interesant.

Plictisitor?? De ce?? Pentru ca stiti cu totii ca pamantul e o elipsa? Sau pentru ca stiti cu totii pozitia planetelor in sistemul solar?

La acea vreme astfel de teorii erau revolutionare, dincolo de puterea de intelegere a oamenilor si cred ca acest lucru este bine pus in evidenta de Alejandro Amenáb.

Nu v-ati simtit vizitatori in Univers, urmarind live cum intr-o galaxie, pe un petic albastru, niste mici suflete se zbat incercand sa gaseasca raspunsuri legate de existenta lor?

Nu v-a facut sa realizati ca, poate, in acest mod, noi omenirea, ne reflectam in ochii lui Dumnezeu, sau a unor extraterestrii( fiecare dupa credinta sa)?

Doar… citeşte

11 15
claudiu-daniel-lugoj pe 28 martie 2010 14:59
frumos spus, sunt intru totu deacord cu tine.
morfil pe 11 februarie 2024 15:36
Asa este, cretinii crestini, pleava societatii, s-au vazut la putere si cand prostii ajung sa aiba putere, stim cu totii ce se intampla (vezi comunismul). Toate religille astea sunt niste mizerii care nu au nicio treaba cu spiritualitatea autentica obtinuta prin meditatie si contemplatie, nu prin dogme idioate. Si chiar multe descoperiri stiintifice s-au realizat prin contemplatie (vezi Newton si marul).
sabinalin pe 13 Februarie 2010 19:44
Sentimente contradictorii
N-am vazut "Mar adentro" asa ca n-am termen de comparatie cu laudatul film al lui Amenabar. In mod cert "Agora" este un film controversat si o foarte serioasa provocare intelectuala. Regizorul aduce sub luminile rampei un subiect istoric foarte sensibil si,din pacate, pare a fi destul de partinitor in ciuda faptului ca vrea sa creeze senzatia ca nu este asa. Daca in privinta Hypatiei Amenabar pare sa fi respectat adevarul istoric, in privinta distrugerii bibliotecii din Alexandria lucrurile sunt mai complicate si,din pacate,spaniolul tine neaparat sa-i culpabilizeze pe cretini pentru aceasta nenorocire a istoriei. Filmul,in primul rand antireligios, este mai ales anti crestin,cei care cred in Fiul lui Dumnezeu fiind cei mai culpabilizati desi,e adevarat,nici iudeii si nici egiptenii nu scapa ochiului critic al regizorului. Avem de-a face in acelasi timp si cu un film puternic… citeşte
1 2
lucimct pe 14 Februarie 2010 03:49
superb
Un film cu adevarat superb. Atmosfera creata, mesajul transmis, coloana sonora, si nu in ultimul rand interpretarea actorilor fac din acest film o capodopera a mai sus numitului regizor. La mai multe asemenea productii!!
25 21
boggy_by pe 3 martie 2010 02:08
esti dus rau si ai probleme daca crezi k asta e un film bun
Dacianus pe 23 septembrie 2011 23:45
Nu e doar bun, e perfect. boggy_by , mai degraba pare sa ai tu probleme de intelegere a lui daca esti atat de vehement. Chiar daca nu ti-ar fi placut, priceperea mesajului din el te-ar fi facut macar sa nu te otarasti incultural primprejur.
kenya pe 15 Februarie 2010 20:09
Un film diferit,imbract in haine comerciale,ii pune spectatorului o serie de intrebari.Ce este mai important pe lumea asta,credinta,stiinta,supravietuirea?Ce ar trebui sa faca o femeie pentru asi implini menirea?Sa se marite,sa procreeze,sa incerce a patrunde cu mintea tainele universului,sa fie acel sambure de intelepciune,toleranta si compasiune care o defineste ca femeie,mama a universului,responsabila de maturitatea barbatilor din jurul ei?M-a impresionat linistea Hypatiei si seninatatea ei in mijlocul nebuniei masculine,invazia aceea mizerabila de fiinte neevoluate,animalice care se reped sa sfasie ce-o fi,nu conteaza.Si religia,motorul tuturor nenorocirilor acestei lumi din cele mai vechi timpuri,religia nu conteaza care,nascocirea oamenilor ineresati de putere in detrimentul celor nefericiti-saraci cu duhul-usor de manevrat cu promisiunea perversa a unor beneficii dupa… citeşte
11 10
bovoro pe 24 mai 2010 23:56
kenya, recunosc ca esti foarte trendy in optiunea ta ateista si in lipsa ta totala de indoieli cu privire la adevarul pe care iti inchipui ca il detii. Mi-ar fi oarecum sila (scuze!) daca n-as avea fata de tine sentimentul crestinesc al milei.
Angie17252 pe 14 februarie 2016 18:12
Sunt perfect de acord cu Kenya. Nici eu nu cred in afirmatiile facute de paraboleni, respectiv de Kiril : " "femeia sa taca si sa fie indelung rabdatoare,sa stea in umbra barbatului si sa nu sufle"limitata la nivel de amiba,buna de munca si de nascut barbati care sa se sfasie intre ei ca niste animale. " Fara modestie as afirma ca femeile inteligente sunt foarte rare si trebuie respectate....Nici chiar barbatii aia care se dau mari si tari nu le fac fata! E foarte degradant sa subminam femeia...Ea nu e o carpa e doar un om, de sex opus, care in plus are si minte si intuitie si bunatate si chiar si mandrie....Nu mai tratati femeile ca pe niste gunoaie, ca unii dintre voi nu le ajungeti nici la degetul mic! Ce ar fi barbatii fara femei? Chiar mi-a parut rau de Hypatia...Era evident ca le era superioara din toate punctele de vedere...si poate ce tocmai de aceea au ucis-o, acei nemernici paraboleni...care mie mi s-a parut ca seamana cu musulmanii care ne vin acum noua pe cap! La fel de salbatici , la fel de inculti.....doar ca se inchina lui Mahomed si nui lui Iisus Christos! E clar ca religia nu e altceva decat un mijloc de manevrare a maselor. Cand esti crestin il pastrezi pe Dumnezeu in suflet si procedezi cum crezi tu mai bine, nu te iei dupa acei slujitori"farisei"ai lui Dumnezeu.
valah pe 15 Februarie 2010 23:07
Cred ca principala provocare a filmului o reprezinta oglinda intoarsa catre fundamentele (istorice, simbolice) bisericii crestine.
Intr-o atitudine crestin-centrista a intelegerii istoriei si culturii ne vine greu sa cuprindem ideea ("se sparie gindul") ca (si) noi putem fi cei rai, obtuzi, antiumanisti, manipulatori, criminali...
Sugestia ar fi putut fi acceptata daca ar fi fost ajutata de reflexe neguecumenice ori istoriste. Pina la urma, nu-i asa, sa ridice primul piatra acela care e fara pacat. Dar in loc de fenomen (catolic, protestant, ortodox) este dezvelita esenta si ea nu este deloc comoda: inca de la inceput biserica crestina nu a fost altceva decit un vector de putere, la fel de lumesc si de indepartat de perceptele iubirii si iertarii ca orice alt construct institutional pe baze ideologice.
E dificil pentru crestini sa isi recunoasca insesi originile… citeşte

1 1
DYP pe 15 Februarie 2010 23:23
Recomand!
super... chiar mi-a placut, un film foarte bun deshi sunt foarte multe crime in el... pacat, lumea ar trebui sa fie un loc mai bun
1 5
aMeSM pe 16 Februarie 2010 03:49
sincer?
e praf...:) te plictiseste in ultimul hal...se pierde in detalii inutile
1 8
boggy_by pe 3 martie 2010 02:12
deci esti singuru cu capul pe umeri...astia in resti abereaza cu chestii inutile cine stie ce e cu ei
darayawaus pe 1 mai 2011 19:24
Stai linistit, s-au facut si filme pentru tine.
victor_neo75 pe 16 Februarie 2010 08:39
O lectie de istorie, dar cam prafuita !!!
Rachel Weisz o joaca foarte bine de Hypatia, ultima mare astronoama si filosoafa politeista (pagana) din Alexandria pe vremea dezbinarii Imperiului Roman in secolul 5-6 e.n. Aflam despre invazia crestinilor si a evreilor in faimoasa Biblioteca din Alexandria, dar si de eliberarea unui sclav (Davus) care se crestineste pt. a deveni liber. SI sa nu uit ca Hypatia era sa fie un fel de Nicolaus Copernic al vremii, adica sa descopere ca Soarele este in centrul Universului si planetele, inclusiv Pamantul, se invart in jurul lui si nu in orice fel ci in forma unei elipse.

Filmul incearca prea multe lucruri deodata si se vede, trebuia focalizata actiunea spre una sau doua situatii si era altceva, asa m-am plictisit dupa doar 30 de minute din cele 2 ore cat dureaza 'Agora'.

Totusi il recomand pt. imaginea aproape de realitate a vremurilor mai putin cunoscute din istorie!

1 3