sabinalin pe 09 Aprilie 2021 23:03
In urma cu ceva vreme Marcel Iures a povestit intr-o emisiune TV un fapt care pare incredibil: oamenii de la agentia britanica de impresariat cu care lucreaza marele nostru actor nu stiau cine este Costa Gavras! Pai... sa vedem: ,,L aveu,, , ,,Z,, , Clair de femme,, , ,,Missing,, , ,,Amen,, , ,,Mad city,,. Am enumerat doar filmele pe care le-am vazut, toate, cu exceptia ultimului care este ,,doar,, un film bun, sunt filme de mare valoare care il consacra pe regizorul nascut in Grecia ca pe unul dintre cei mai mari cineasti ai vremurilor sale si ca pe un om cu o coloana vertebrala bine definita care nu s-a sfiit niciodata sa mearga impotriva curentului si sa spuna adevaruri incomode indiferent de cat de dureroase ar fi fost acestea.

Ajuns la frumoasa varsta de 88 de ani Costa Gavras a simtit nevoia sa ne predea inca o lectie de demnitate cinematografica producand… citeşte

2 0
gbanescu pe 30 Decembrie 2020 18:40
Un fel de sequel la "Debtocracy"
Titlul este acelasi cu cel al cartii scrise de Yanis Varoufakis, protagonistul acestui film regizat de Costa Gavras.
Un film bun. Vazut de doua ori. O idee buna ar fi sa fie vazut “la pachet” cu “Debtocracy” (2011), pentru a intelege mai bine cum s-a ajuns la situatia imposibila cu care s-a confruntat Grecia anului 2015, condusa de prim-ministrul Alexis Tsipras, secondat de colaboratorul sau apropiat Yanis Varoufakis, ministrul de finante.
Yanis este un om care isi iubeste tara si incearca din rasputeri – uneori chiar conationali ai sai fiindu-i potrivnici (suna cunoscut !) – sa restructureze datoria imensa pe care Grecia o are de rambursat. Una dintre primele scene ale filmului este cea in care Yanis se confeseaza unui apropiat, un expert american in economie, caruia ii cere sfatul in legatura cu ceea ce intentiona sa faca, in noua sa calitate de ministru grec… citeşte

3 1
benhack pe 20 Decembrie 2020 12:52
Bun de tot filmul! Și eu cred că e prea mică nota de la ibm.I am dat 8 după a doua vizionare pe bucăți. Cred că mai fac o vizionare ...de data asta pe HBO Go cap coadă . După cum se mai spune chiar dacă au pierdut lupta a fost frumoasă. Cu groază mă gândesc cum am fi reactionat noi , într un posibilă situație, ca popor și nu mai zic chiar cu conducători gen Dancila , Sosoaca, și mulți ații când ei nici românește nu știu vorbi....da sigur eram out din UE , dar numai eram sigur sclavii nimănui ! Sîc, sîc,sîc
1 3
lili22 pe 16 Noiembrie 2020 15:01
Pentru cei care au urmărit evenimentele din acei ani filmul va fi interesant, e semnat Costa-Gavras.
2 0
bistriz pe 07 Noiembrie 2020 21:48
Recomand
L-am vazut de doua ori. Mi-a placut. E alert si bine facut. Actori care isi fac rolul bine.
Grecia avea datorii uriase la bancile germane, FMI, BCE... La putere a ajuns un nou partid care a înfierat străinii și a facut promisiuni uimitoare. Mai ales ca va scapa tara de datorie... fara sa o mai plateasca.
Ministrul de finante in noul guvern grec, ultra-stangist, șarmant si tupeist, isteț încearca sa-i faca din vorbe pe functionarii institutiilor europene si pe Wolfgang, ministrul de finante german...
I-am dat nota 8 (pe IMDB vad ca are 5,8). Imi place subiectul. Se fac greu filme pe aceasta tema; mai ales ca nu au un public prea numeros. Si de asta merita apreciat.

6 1