Dragos.87 pe 21 Februarie 2024 00:03
Foarte intrigant ca intensitate, Kubrick a făcut o treaba bună, un umor într-un dramatism destul de profund..Scene și dialoguri foarte lungi dar atât de macabre într-o subtilitate pe care doar imaginația ți-o oferă de cele mai multe ori..Mi s-a părut totuși, cam prea greu pentru mine dar nu m-a dezamăgit.
0 0
catrina_george_madalin pe 04 Ianuarie 2024 11:31
Foarte bun. Intra direct in top 3, cred ca alături de shining si barry lyndon(chiar daca prefer filmele mai thriller). Oare guvernul poate ajuta un criminal sa devina un om normal? Sa renunțe la stilul de viata violent? Programul nu are chiar rezultatele așteptate, iar micuțul alex din păcate va afla ca in viata toate au un preț. Iar prețul plătit pentru libertate va fii unul foarte scump. Un film putin ciudat, clar va fii apreciat de o anumita categorie de Oamnei in timp ce alții in vir considera o mizerie. Pt mine este un film pe care sa il vezi într-o noapte la tv. Nota 8
0 0
user-606ef974ed744 pe 28 Decembrie 2023 00:24
CORECT!!! COSMIN 742000 SA ȚI DAM MUIE SI ȚIE SI LU'NEVASTA TA.. SA O LUAM ÎN PULA SA FUGIM CU EA ÎN PULA!!!
MULTĂ, ENORM DE MULTĂ MUIE COSMIN 742000!!!!
Filmul e o aberație a unor minți bolnave ca și asta căruia ii dam muie... Capodopera, existentialism, extraordinar....
Cartea e cu totul altceva, dacă asa și a imaginat Kubrick ecranizarea atunci tre băgat la balamuc.. Trebuia din 71!!!

0 0
ionut_puiu444 pe 27 Decembrie 2023 19:50
Cosmin742000, tu te-ai născut să te piși contra vântului, fir-ai al dracului să fii de retardat mintal ce ești. La multe filme bune tu comentezi că-s mizerii iar la aiureala asta ordinară numită "film" tu ai cuvinte de laudă. Nu știu ce grad de handicap ai, dar sigur ești în fază terminală, futu-ți morții în gură de alienat.
1 1
galbentheo pe 27 Decembrie 2023 03:11
Mă așteptam la altceva sincer. Morala ce dai aia primești. Nu recomand
0 0
constantin85 pe 01 Ianuarie 2023 23:54
un film special
un film fin, cu tenta politica si sociala . Pare ciudat la prima vedere dar e foarte actual. Merita de vazut .
0 0
dmsteaua pe 07 August 2022 14:37
Am făcut greșeala să vizionez filmul imediat după ce am citit cartea. Mare dezamăgire,cartea m-a fascinat prea mult,iar filmul a părut extrem de dezamăgitor,neridicându-se la valoarea romanului. Multe scene au fost exagerate,false, nu am găsit deloc atmosfera pe care o așteptam. Multe decoruri futuriste,care parcă erau ca nuca în perete,mai ales mesele din bar.Sincer,nu am rezonat deloc cu personajele,nu m-a impresionat cu nimic acest film. Cel mai mult m-a deranjat finalul,diferit față de cel din carte.
1 1
S3cmy pe 23 Septembrie 2021 23:32
Tipic Kubrick
Filmul are la baza un adolescent in varsta de16 ani care sta cu prietenii sai si ii induce pe ei in scene de Ultra violenta.Acest film trebuie sa ia un Oscar macar pentru scenariu sau pentru regie,dialogul este unul foarte bun in care nu stai un an sa intelegi ce se vorbeste,actingul este incredibil,se vede ca actorii vor sa fie acolo.Si a fost r[imul film care sa folosit de Dolby Sound,nota mea este 10/10
0 0
Horatiucrisan pe 14 Martie 2020 23:14
Portocală mecanică ( nu e vb de echipa de fotbal pentru profani) revăzut dupa 20 de ani mi se pare în continuare un film excelent din punct de vedere a moralei sociale si a secvențelor simboliste care apar la tot pasul. Filmul are valoare mai ales pentru perioada în care a fost realizat prin prisma scenelor cu continut simbolist, fiecare scenă asociată unei bucăți de muzică clasică semnificând ceva. Fără a interpreta aceste semnificații filmul rămâne pentru profani doar o poveste despre violență gratuită și repercusiunile acesteia. În fapt, filmul are semnificații mult mai profunde, sugerând ipocrizia unei societăți pentru care o persoană nu reprezintă altceva decât un plin ce poate fi manipulat. Obligatoriu de vizionat.
0 0
dalmore pe 19 Decembrie 2019 23:40
cancer
10 steluțe dacă vrei să pari telectual și profund
0 1
cezarika57 pe 11 August 2018 21:42
Violența pentru care a fost criticat la premieră este deja modestă după standarde europene
0 1
cosmin742000 pe 31 Ianuarie 2017 08:26
Un film excelent ecranizare a unei carti extraordinare care nu credeam ca ar fi posibil sa fie ecranizata.
0 1
andystarx pe 05 Ianuarie 2017 15:49
Nota 7/10
Coloana sonora si interpretarea actorului principal Malcom,plus regia si scenariul au fost bune ! Este un film de top,eu ii acord un 7,am vazut totusi filme mai bune,care nu sunt in top 250 !
0 0
borisvultur pe 05 Decembrie 2016 12:18
După 45 de ani
Revăd filmul făcut acum 45 de ani și nu-i găsesc fisuri. E proaspăt, actual, dureros. Oare noi nu suntem niște cobai manipulați adesea? Nu trăim o inerție mecanică? Avem intactă posibilitatea opțiunilor?
0 1
cineva20001 pe 05 Noiembrie 2016 00:30
Un film memorabil
Eu cred ca cei care spun ca acest film trateaza violenta ca pe ceva normal se inseala ! Filmul nu trateaza violenta ca pe un lucru normal, filmul vrea doar sa spuna ca omul nu are puterea de a schimba felul de a fi al altui om . Un criminal care a stat in inchisoare 20 de ani nu mai omoara alti oameni pentru simplul fapt ca s-a obisnuit cu comportamentul impus de catre gardieni in inchisoare , in rest e acelasi om . E surprinzator faptul ca omul se adapteaza atat de repede unei situatii considerate pana atunci stranii , si invers . Abia astept replay-uri in care sa fiu contrazis
0 0
doomlol96 pe 18 August 2016 22:46
Si capodopera unde-i?

Umpic dezamagitor, chiar daca nu mi-am facut asteptari mari.

0 1
eternal_sunshine_of_the_spotless pe 15 Aprilie 2016 05:13
Portocala mecanica, este unul dintre filmele pe care le descoperi si ai impresia ca ai trecut de multe ori pe acolo, dar nu te-ai oprit niciodată. Cumva știi ca urma să-l vezi, insa el te-a găsit la momentul potrivit.
Un film fascinant care te captivează prin poveste, prin detalii.

0 0
Stephen2D pe 15 Februarie 2016 15:55
De unde pot să cumpăr și eu puțină... ultra-violență!?

2 1
marian_rughinis pe 25 August 2015 18:09
recenzie originală la filmul ăsta
0 2
vamp_cupcake pe 25 August 2015 16:38
Un film excentric si captivant . Cu toate ca parerile oamenilor au fost majoritatea pozitive am vrut sa ma conving de realitatea vorbelor si am ajuns la concluzia ca a fost un film reusit . Merita vazut .
0 0
rughinis_marian pe 25 August 2015 00:10
sinopsis ciordit din cartea lui Steven Jay Schneider
Formatul nu permite inserarea de fotografii dar puteți consulta publicația apărată de Legea copyright. În rest, un film-capodoperă a unui artist total - Stanley Kubrick, unul din cei mai controversați regizori ai tuturor timpurilor, asasinat la data de 3.3.1999, unul din puținii regizori și scenariști (după umila părere, unicul) ce a regizat numai capodopere de înaltă clasă. 10 pentru Stanley Kubrick, 9,8 pentru Portocala Mecanică, 1 (unu) pentru cinemagia.ro că a copiat.
0 2
lili22 pe 15 Aprilie 2015 07:05
un film interesant
Extrem de socant, violent, facut cu o perfectiune de neegalat si interpretat extrordinar de un actor talentat.Ramane in istoria filmului.
0 1
XShadowX pe 04 Februarie 2015 10:54
CAPODOPERA CINEMATOGRAFICA
O capodopera a lui Stanley Kubrick ! un MUST SEE si un film cum nu se mai fac in ziua de azi , un crime / thriller adevarat care a fost nominalizat la oscar si a luat si multe alte premii ...
0 2
Andrei843 pe 08 Noiembrie 2014 22:34
Citeam comentariile altor useri si am observat ca se intrebau unii de ce e considerat o capodopera. Pai probabil sunt o gramada de motive, dar eu cred ca este considerat o capodopera atat din cauza subiectului genial, cat si a interpretarilor magistrale, dar mai ales cea a lui Malcolm McDowell. Si in plus, filmul a aparut in 1971, adica acum peste 40 de ani, cand nu se faceau filme cu subiecte atat de delicate din cate stiu eu. De asemenea, filmul contine scene de o violenta foarte mare, scena care iti ramane in minte cel mai bine fiind desigur scena violului din inceputul filmului. Eu sunt de acord cu cei care spun ca acest film este o capodopera, si cu siguranta i-as fi dat oscarul pentru cel mai bun film.
0 2
mihaifn pe 21 August 2014 03:41
Kubrick este un regizor impresionant care isi lasa amprenta in fiecare scena oricat de superficiala ar parea, de aceea poate parea plictisitor filmul, lucrat fiecare detaliu,lucru care poate deteriora filmul pentru persoanele care au o viziune diferita,dar ,in viziunea mea, un film exceptional despre liberul arbitru, a carui poate inclina balanta foarte mult in fata rivalilor tai
0 2
evanescence_ pe 20 Iulie 2014 02:17
Bun, dar nu cine stie ce.
Personal mi-a placut mai mult la Kubrik "The shining" si " Eyes wide shut". Dar ar mai fi " Spartacus" pe care din pacate nu l-am vazut, "Odisee spatiala", "Full metal Jacket".
1 4
sabinalin pe 28 Martie 2014 17:03
Marii artisti s-au dovedit mai intotdeauna niste vizionari. E cazul, din pacate, si in acest film care anticipeaza excesul de violenta care avea sa cuprinda tanara generatie de la sfarsitul anilor '90, asa-zisa "generatie Pro", generatia crescuta pe calculator, generatia fara idealuri, generatia lipsita de responsabilitati... Mai avem vreo speranta? "Secolul XXI va fi religios sau nu va fi deloc". Nu neaparat religios, cat neaparat unul al credintei in Puterea Binelui. Fara Dumnezeu cel Bun lumea nu poate supravietui...
0 2
ungreted pe 26 Martie 2014 13:19
Un cazan psihanalitic, cuprinzand excellent suprarealismul. Un ochi
critic creator surprinzator, inima pentru orice minte care nu se lasa
delimitata. Mai lipsesc referirile la operele lui Dali ca sa fie un
supra-cenaclu.

De vazut pentru putini, de inteles pentru si mai putini.

0 2
cezarika21 pe 23 Octombrie 2013 11:49
"Bunătatea vine din interior. Bunătatea e o alegere. Când un om nu mai poate alege încetează să mai fie om." (replică din film)
"Portocala mecanică" este unul dintre care mai şocante şi dure filme pe care le-am văzut, un film despre plăcerea de a fi violent şi despre reprimarea impulsurilor violente prin suprimarea libertăţii de alegere a omului. Subiectul filmului este următorul: un tânăr criminal, căruia i-au fost reprimate instinctele violente printr-o metodă psihologică experimentală, devine o victimă incapabilă de a se mai apăra, cu o maşinărie în loc de suflet. Autorităţile societăţii sunt mulţumite de rezultat vrând să transforme oamenii într-o masă inertă și fără apărare care să poată fi manevrată după scopurile lor. Lipsit de libertatea de alegere morală între bine şi rău, omul încetează însă a mai fi om.

Filmul impresionează prin secvenţele de o violenţă extremă intensificate prin culori, prim-planuri ale unor grimase ipocrite (cum e cea… citeşte

20 6
cotzofica pe 23 Septembrie 2013 11:28