12.05.2014
„Ce roluri mai joci, Cala...?" a întrebat-o o prietenă, prin anii '70. „Ce să joc, iar o nevastă de ilegalist... Tot gătesc, tot calc..." Li se acrise şi lor, actorilor, de clişeele acelei perioade - dar adevărul este că erau atât de solicitaţi fiindcă erau buni, chiar şi în cele mai banale sau chiar inepte roluri. Reuşeau să le dea viaţa care lipsea din scriitură, să le confere un farmec care să acopere chiar şi cele mai nesuferite falsităţi şi tezisme - cum se întâmpla şi cu Cala Pogonat, pe care atât căldura şi sensibilitatea interpretării, cât şi tipologia, o îndreptau frecvent spre personaje conforme cu descrierea de mai sus.
Născută pe data de 6 martie, 1933, la Iaşi, Margareta Pogonat s-a stins din viaţă duminică, 11 mai.
Era fiica jurist...Taguri: Nicolae Mărgineanu, Binecuvântată fii închisoare, Cornelia Alexoi-Columbeanu, Eusebiu Ştefănescu, Liviu Rebreanu, Carol Corfanta, Geo Costiniu, Mihai Constantinescu, Mircea Mureşan, Andrei Blaier
03.11.2011
Suntem un popor sentimental, care n-am dus niciodată lipsă de actriţe frumoase şi talentate, nici de actori chipeşi şi cu vocaţie, aşa că nu poate fi decât nu motiv de mirare că, în peste şaizeci de ani de cinema românesc, s-au realizat atât de puţine filme de dragoste - dintre care şi mai puţine merită să fie menţionate într-o antologie oricât de sumară. Din fericire, cele mai reuşite "love story"-uri româneşti au fost, în majoritate, filme de conţinut....Taguri: Carmen Galin, Gabriel Oseciuc, Nicolae Iliescu, Anda Onesa, Geo Costiniu, Violeta Andrei, Marian Stanciu, Diana Lupescu, Ioana Pavelescu, Romeo Pop
29.08.2011
Prima ediţie a Golden Carpathian – Ploieşti European Film & Fair şi-a desemnat câştigătorii în cadrul Galei de Închidere desfăşurate duminică seară, 28 august, la Sala Premiera a Cinematografului din Ploieşti. Evenimentul a adunat peste 60 de invitaţi străini într-o ceremonie plină de surprize şi emoţii, atât pentru câştigătorii premiilor în valoare de peste 10.000 de euro, cât şi pentru cei peste 1000 de invitaţi şi spectatori prezenţi.
REPORTAJ. Nici nu s-au răcit bine fotoliile cinematografului Patria din centrul republicanei urbe a lui Caragiale, după prima ediţie a P.I.F.F. (Ploieşti International Film Festival - intitulat iniţial "Eu cu CINE filmez?"), creaţie a tânărului regizor ploieştean Emilian Floareş, că primăria, încurajată de izbânda de la sfârşitul lunii mai, s-a hotărât să...Taguri: actor, Goran Bregovic, Vlad Rădescu, Felicia Filip, Timotei Ursu, Decolarea, Alexandru Maftei, Bună! Ce faci?, Alain Delon, Dan Chişu
18.02.2010
Pentru că tema abordată e eminamente sentimentală, voi face apel şi eu tot la memoria afectivă pentru a glosa peste domeniul de referinţă.
Primul care-mi revine în minte e pe nedrept uitatul Septembrie (Timotei Ursu, 1978), cu Geo Costiniu şi Anda Onesa: sensibil şi sincer, lurat cu fineţe şi gust - ba chiar, având îndrăzneala de a propune un final neobişnuit de tragic pentru acele vremuri (justificat în faţa cenzurii în raport cu aşa-zisa „debusolare" a protagoniştilor). Un an mai târziu, tot Ursu a ieşit pe interval cu Al patrulea stol, adaptare liberă după una dintre cele mai tuşante piese romantice ale teatrului românesc: Jocul de-a vacanţa, a lui Mihail Sebastian. Răspunzând unor comentarii ale mele, Timmy a afirmat că acest film era incomparabil mai bun decât cel anterior. Cu toată ...Taguri: elevator, Cristi Petrescu, Iulia Verdeş, George Dorobanţu, Serban Marinescu, Tudor Chirilă, Maria Popistaşu, Ioana Barbu, Tudor Giurgiu, Legături bolnăvicioase
03.08.2009
Moşteniri, creativitate, perspectiveNu mai este un secret pentru nimeni că, după îngrijorătoarele perioade de şovăieli şi stagnare din ultimul deceniu al mileniului trecut, filmul românesc a cunoscut un reviriment impetuos care se bucură de simpatia şi consideraţia întregii lumi cinematografice. Tinde să se răspândească sintagma de "noul val", la rândul ei contestată, nu neapărat cu rea-voinţă, de anumiţi exegeţi. "Noutatea" mişcării e indubitabilă, desigur, ca şi aplombul ei cu adevărat nă-val-nic - dar, în comparaţie cu definitoria «Nouvelle Vague Française», sau alte asemenea curente revoluţionare din istoria filmului (Neorealismul, Free Cinema, Şcoala Cehoslovacă - şi atâtea altele), generaţia actuală de cineaşti români se distinge printr-o mai redusă unitate estetică proprie, şi mai m...Taguri: Rope, Le Proces, Napasta, Saltimbancii, Drum in penumbra, Inainte de tacere, Triunghiul Mortii, Adriana Ionescu, Elena Pantazica, Titus Muntean