În lumea mizelor din ce în ce mai ridicate cu proprietăți intelectuale scumpe, francize de miliarde de dolari și bugete umflate, se pare că a devenit ceva obişnuit să auzi că regizorii celor mai renumite filme de succes au fost concediaţi, au plecat sau au fost îndepărtaţi fără explicaţii...
Dar demiterea lui Phil Lord și a lui Christopher Miller de la cârma viitorului spin-off dedicat lui Han Solo, filmat aproape integral în ianuarie și cu doar câteva săptămâni de producție rămase, a fost deosebit de șocantă, chiar și într-un climat hollywoodian în care rupturile între regizor şi casa de producţie au devenit o rutină înspăimântătoare, scrie publicaţia The Telegraph.
Angajarea lui Lord și Miller a părut inițial o altă decizie puternică, creatoare, a șefiilor „Star Wars”, care au predat deja hăţurile universului lor valoros de proiecte unor talente interesante precum Rian Johnson și Gareth Edwards, regizori cunoscuți pentru sci-fi-uri spectaculoase precum „Looper” și „Monsters”.
Lord și Miller nu au prea multă experiență în poveştile de gen, dar în ultimii ani s-au remarcat cu o serie de filme comerciale îndrăzneţe, de la proiectul de brand neașteptat de inteligent „The Lego Movie” până la remke-ul surprinzător de inteligent și amuzant „21 Jump Street”.
În acest sens, au fost așteptări mari de la ceea ce au plănuit pentru filmul „tânărului Han Solo”, în special datorită unor nume din distribuţie precum Donald Glover, Woody Harrelson și Phoebe Waller-Bridge – toţi având un număr semnificativ de fani.
Însă, potrivit Variety, cuplul de regizori a intrat în mod repetat în conflict cu Kathleen Kennedy, șefa casei de producţie LucasFilm și superviserul general al francizei Star Wars, cu tensiuni ce au ieşit la suprafaţă încă de la începutul producției. Se pare că Lord și Miller au fost dezamăgiți că nu li se permitea prea mult control creativ, trebuind să se ploconească constant în faţa șefilor de la LucasFilm ca să le permită să introducă în film şi puțin din viziunea lor.
„Kathy, echipa ei şi Larry Kasdan [co-scenaristul filmului] fac totul în felul lor de foarte multă vreme. Doar ei ştiu cum se face şi aşa vor să fie făcut. Este un platou de filmare foarte polarizant”, a declarat revistei un insider „Star Wars”.
Hollywood Reporter a mers şi mai departe, sugerând că Kasdan, care a scris scenariul filmului împreună cu fiul său Jon, a avut cele mai mari probleme cu cuplul de regizori, nemulțumit de abordarea lor liberă față de scenariu și de încurajarea improvizaţiei.
În ciuda faptului că au filmat cea mai mare parte din film, cu numai câteva săptămâni de filmări rămase, Lord și Miller au fost concediați de pe platou la începutul acestei săptămâni, iar LucasFilm a reprogramat imediat mai multe filmări pentru vară și l-au invitat pe Ron Howard să preia regia. Omul din spatele unor filme precum „Apollo 13”, „Frost/Nixon” și franciza „Codul lui Da Vinci”, poate fi un laureat cu Oscar, însă viziunea lui artistică este atât de diferită de a lui Lord și Miller, încât este un mare semn de întrebare privind modul în care va ieşi filmul despre Han Solo.
Joe Johnston, regizorul lui „Jumanji” și al „Căpitanului America: Primul răzbunător” și însuși Lawrence Kasdan, care a scris scenariul filmelor „Imperiul contraatacă”, „Întoarcerea lui Jedi” și „Trezirea Forţei”, se numără printre numele care au fost menționate în legătură cu postul vacant.
Un semn şi mai mare de întrebare este cine va fi creditat pe produsul final. „Câteva săptămâni de filmări” sunt programate în vara aceasta, iar cei de la Hollywood au declarat pentru Variety că demisia într-un stadiu atât de avansat al filmărilor este extrem de neobișnuită în industrie, ceea ce indică faptul că Lord și Miller pot fi ușor îmbufnţi de modul în care au fost trataţi. Să fie Han Solo primul film Star Wars care va fi creditat cu celebrul pseudonim al Hollywood-ului, Alan Smithee, cunoscut ca numele folosit atunci când regizorii renunță public la munca lor?
Lord și Miller se alătură unei liste de nume care au fost concediate sau au fost scoase din blockbustere recente de mare anvergură, expunând atmosfera încărcată care afectează în prezent proprietățile de tip franciză de la Hollywood.
Gareth Edwards a fost înlocuit în tăcere cu regizorul Tony Gilroy, în ultimul minut, pentru „Rogue One: O poveste Star Wars” de anul trecut, în timp ce producția tulbure a filmului „Fantastic Four” din 2015, regizat de relativ neexperimentatul Josh Trank, a fost atât de groaznică, încât Trank a fost ulterior demis din postul de regizor al unui viitor spin-off Star Wars.
Atât Edgar Wright, cât și Michelle McLaren au plecat de la „Ant-Man” și „Wonder Woman”, pe fondul unor „diferențe de creaţie” cu şefi de la Marvel și DC, în timp ce Joss Whedon a avut o astfel de experiență „neplăcută” cu șefii Marvel în timpul filmărilor „Răzbunătorii: Sub semnul lui Ultron” care l-a determinat să renunţe să mai lucreze cu compania. În prezent, a terminat „Justice League” pentru DC, după plecarea lui Zack Snyder din proiect și, în curând, va regiza un film Batgirl.
Seth Grahame-Smith a părăsit şi el viitorul film DC „The Flash”, pentru a fi înlocuit de regizorul lui „Dope”, Rick Famuyiwa, care a coordonat distribuţia înainte să părăsească şi el proiectul. „The Flash” nu are regizor în prezent. Cu toate acestea, într-o răsturnare ironică de situaţie, scenariul este scris de nimeni alţii decât Phil Lord și Christopher Miller, care au refuzat șansa de a-l regiza, pentru a lucra în schimb la „Han Solo”, scrie The Telegraph.
Dacă nu sunt prea ocupați să-și lingă rănile, cuplul de regizori ar putea să sară repede pe nava DC – devenind încă o echipă de creaţie care jonglează între Warner Bros. și Disney, în bătălia pentru bani, aparent fără sfârșit.
Părerea ta
Spune-ţi părerea