Oscar 2016. Iată care sunt cei mai puternici candidați la o nominalizare

de Gloria Sauciuc în 24 Iun 2015
Analistul premiilor Oscar Scott Feinberg, de la publicația The Hollywood Reporter, explică de ce filmul biografic despre Brian Wilson „Love & Mercy”, blockbusterul Pixar „Întors pe dos”, documentarul despre scientologie „Going Clear” și drama maghiară despre Holocaust „Son of Saul”, printre altele, au o şansă reală să intre în atenţia Academiei Americane de Film

Sezonul premiilor cinematografice nu a început încă, dar asta nu înseamnă că filmele lansate până atunci nu se pot alege cu nominalizari sau cu premii Oscar. Într-adevăr, anul trecut, trei dintre opt nominalizate la Oscar pentru Cel mai bun film au fost lansate în prima jumătate a anului. Prin urmare, pentru că suntem la mijlocul anului 2015, este recomandabil să ne uităm la prima jumătate a anului pentru a încerca să identificăm ce filmele și ce oameni au cele mai bune şanse de a rămâne în memoria Academiei şi după sfârșitul anului.

Cel mai puternic candidat de până acum este cel care a fost lansat în week-endul trecut: imaginativul film de familie „Întors pe dos” de la Disney-Pixar, animaţia 3D a lui Pete Docter. După o vizionare în afara concursului la Festivalul de Film de la Cannes din luna mai, animaţia s-a lansat cu comentarii strălucitoare şi un mare succes la box-office. Al doilea film Pixar ce gravitează în jurul unei protagoniste, după „Neînfricată” din 2012, „Întors pe dos” nu este doar un punct ochit pentru nominalizarea la „Cel mai bun film de animaţie” (unde competiţia ar putea include și blockbusterul „Acasă” de la DreamWorks Animation, lansat în primavară), dar are o şansă reală să se alăture filmelor „Frumoasa şi bestia” din 1991, „Deasupra tuturor” din 2009 (regizat tot de Docter) și „Povestea jucăriilor 3” din 2010 pe lista scurtă cu filme de animaţie care au fost nominalizate în principala categorie a Oscarurilor, și anume pentru „Cel mai bun film”.

Când vine vorba de filme live-action, drama tulburătoare „Me and Earl and the Dying Girl” a lui Alfonso Gomez-Rejon are un scenariu scris de Jesse Andrews (adaptat după un roman popular în rândul tinerilor adulți) şi interpretări intense de la tinerii actori Thomas Mann, RJ Cyler şi Olivia Cooke. Când a avut premiera la Festivalul de Film Sundance, a devenit al şaselea film – după „Anotimpul lotuşilor” (1999), „Quinceañera” (2006), „Precious: După romanul "Push" de Sapphire” (2009), „Fruitvale Station” (2013) şi „Whiplash” (2014) – care a câștigat atât Premiul Juriului, cât și Premiul Publiului. Fox Searchlight, care știe cum să se ocupe de filmele independente ciudate mai bine decât oricine, a preluat drepturile de distribuție și a lansat filmul. Searchlight a preluat şi „Brooklyn”, drama romantică a lui John Crowley, care a fost adaptată de nominalizatul la Oscar Nick Hornby și are în rol principal starul nominalizat la Oscar Saoirse Ronan în rol de imigrantă în America).

O altă achiziție notabilă de la Sundance: „The End of the Tour” al lui James Ponsoldt – cu Jason Segel în rolul lui David Foster Wallace și nominalizatul la Oscar Jesse Eisenberg în rol de reporter al Rolling Stone care îl intervievează. Primăvară a adus în cinematografe o gamă largă de filme, fiecare având ceva special de oferit. Cel mai bun a fost, probabil, „Love & Mercy” (Roadside Attractions), un film biografic atipic despre dificilul cantautor Brian Wilson de la Beach Boys, a cărui muzică și poveste trezesc nostalgii pentru mulți membri ai Academiei care au aceeaşi vârstă cu el. Filmul marchează debutul regizoral al producătorului nominalizat la Oscar Bill Pohlad. Wilson este jucat minunat atât de Paul Dano, cât și de John Cusack, ale căror categorie de nominalizare sunt încă în dezbatere. (Probabil: Dano la rol principal, Cusack la secundar).

La fel de bine primite: Helen Mirren portretizând o supravieţuitoare a Holocaustului în căutarea unei bijuterii de familie în „Femeia în aur” (The Weinstein Co., care transmite deja p reclamă FYC); „'71” (Roadside Attractions), debutul regizoral al lui Yann Demange, cu Jack O'Connell mai bun ca niciodată, „Nori peste Sils Maria”, de Olivier Assayas (cu Cannes în palmares), care o are în distribuţie pe laureata la Oscar Juliette Binoche şi pe Kristen Stewart, într-o poveste despre înbătrânire în industria cinematografică (Stewart a devenit prima actriţă americană care a câştigat Premiul Cesar, echivalentul francez al Oscarului, pentru interpretarea ei înrol secundarin), apoi „Ex Machina” (A24), filmul SF al lui Alex Garland, care a avut unele dintre cele mai mari încasări per ecran ale anului, „While We're Young” (A24), unul dintre cele mai amuzante scenarii ale scenaristului-regizor Noah Baumbach, „I'll See You in My Dreams” (Bleecker Street Media), o dramă puternică despre o poveste de dragoste de iarnă, de Blythe Danner şi Sam Elliott. Apoi portretizarea înfiorătoare a lordului drogurilor columbiene Pablo Escobar, interpetat de laureatul Oscar Benicio Del Toro în „Escobar: Paradise Lost”, de Andrea Di Stefano şi „Departe de lumea dezlănţuită” (Fox Searchlight) al lui Thomas Vinterberg, cu nominalizata la Oscar Carey Mulligan, interpretând minunat rolul principal deţinut de Julie Christie acum 50 de ani, alături de Matthias Schoenaerts şi Michael Sheen şi imagini şi costume luxuriante.

Cannes a fost, în general, considerat a fi mai slab decât de obicei în acest an. Palme d'Or a fost câştigat de Jacques Audiard pentru „Dheepan”, care a generat dispute şi nu are neapărat şanse la premii suplimentare - ultimii doi câştigători ai Palme d’Or, „Adèle: Capitolele 1 şi 2” şi „Somn de iarnă” au avut zero nomializări la Oscar. Mult mai aclamat la nivel mondial a fost debutul regizoral al lui Laszlo Nemes, „Son of Saul” (Sony Classics), o dramă despre Holocaust - un gen la care Academia reacţionează aproape întotdeauna - care a câştigat Marele Premiu și Premiul FIPRESCI și pe care Ungaria l-a numit deja propunerea ei pentru Oscar. La fel de bine primite pe Croazetă au fost: „Carol” (The Weinstein Co.), drama lui Todd Haynes despre iubirea lesbiană interzisă în America anilor 1950, pentru care câştigătoarea Oscar Cate Blanchett şi nominalizata la Oscar Rooney Mara au primit cronici excelente, cu Mara având şanse pentru cea mai bună actriţă în rol principal, Youth (Fox Searchlight) al lui Paolo Sorrentino, continuarea la oda închinată Italiei The Great Beauty laureată cu Oscar, în care câştigătorul Oscar Michael Caine şi nominalizatul la Oscar Harvey Keitel joacă doi turişti în vârstă ce reflectă asupra trecutului şi viitorului (laureatele Oscar Rachel Weisz şi Jane Fonda apar în roluri secundare) şi „Mia madre”, a lui Nanni Moretti (Alchemy), o co-producție engleză-italiană despre o regizoare (Margherita Buy) care se confruntă cu o criză existențială. Drama anuală a lui Woody AllenÎn lipsa raţiunii” (Sony Classics) nu a fost îmbrățișată ca multe lucrări ale acestuia din trecut, dar poate fi luat în considerare în cursa pentru scenariu original.

Documentarele cu poteențial la Oscar ale anului (până acum) includ: „Going Clear: Scientology and the Prison of Belief” (HBO), expunerea intensă a laureatului Oscar Alex Gibney despre controversata religie, „The Hunting Ground”(Radius), perspectiva în timp despre epidemia de violuri din campusul american, a nominalizatului la Oscar Kirby Dick, Seymour: An Introduction - interpretarea lui Ethan Hawke în rolul unui pianist de concert transformat în profesor de pian, Call Me Lucky (MPI Media Group) de Bobcat Goldthwaite, care îl portretizează pe comediantul influent Barry Crimmins, Meet the Patels (Alchemy) a fraţilor Geeta Patel şi Ravi Patel, un portret hilar al experienţei fraţilor Ravi ca primă generaţie de americani care încearcă să-şi găsească o soţie sub supravegherea părinților indieni, Cartel Land (The Orchard), portetizarea de Matthew Heineman a unora dintre grupurile de vigilante ce preiau nemiloasele cartelurile de droguri mexicane, Batkid Begins (Warner Bros.) - povestea emoţionantă a oamenilor care vin din întreaga lume să susțină un pacient cu cancer de cinci ani, şi Iris (Magnolia), o celebrare a modelului nonagenar Iris Apfel care marchează cântecul de lebădă al legendarului documentarist Albert Maysles, care a decedat în luna martie.

În cele din urmă, există câteva filme care, indiferent de calitatea lor de ansamblu (sau, în unele cazuri, lipsa acesteia), au o şansă să fie amintite la sfârșitul anului în categoriile tehnice și/sau artistice: Răzbunătorii: Sub semnul lui Ultron (Disney-Marvel), Jurassic World (Universal), Furios şi iute 7 (Universal), Cenuşăreasa (Disney), Mad Max: Drumul furiei (Warner Bros.), Dezastrul din San Andreas (Warner Bros.), Tomorrowland: Lumea de dincolo de mâine (Disney) şi Chappie (Sony).

Exploreaza subiecte similare:

Tomorrowland, Chappie, The Avengers: Age of Ultron, Jurassic World, Fast and Furious 7, Cinderella, Mad Max: Fury Road, San Andreas, Albert Maysles, Love & Mercy, Inside Out, Pete Docter, Brave, Home, Beauty and the Beast, Up, Toy Story 3, Me and Earl and the Dying Girl, Alfonso Gomez-Rejon, Jesse Andrews, Thomas Mann, RJ Cyler, Olivia Cooke, Three Seasons, Quinceañera, Precious: Based on the Novel Push by Sapphire, Fruitvale Station, Whiplash, Brooklyn, John Crowley, Nick Hornby, Saoirse Ronan, The End of the Tour, James Ponsoldt, Jason Segel, Jesse Eisenberg, Brian Wilson, Bill Pohlad, Paul Dano, John Cusack, Helen Mirren, Woman in Gold, '71, Yann Demange, Jack O'Connell, Clouds of Sils Maria, Olivier Assayas, Juliette Binoche, Kristen Stewart, Ex Machina, Alex Garland, While We're Young, Noah Baumbach, I'll See You in My Dreams, Blythe Danner, Sam Elliott, Escobar: Paradise Lost, Benicio del Toro, Andrea Di Stefano, Far from the Madding Crowd, Thomas Vinterberg, Carey Mulligan, Julie Christie, Matthias Schoenaerts, Michael Sheen, Dheepan, Jacques Audiard, La Vie d'Adèle, Winter Sleep, Laszlo Nemes, Saul fia, Todd Haynes, Cate Blanchett, Rooney Mara, Youth, Paolo Sorrentino, Michael Caine, Harvey Keitel, rachel weisz, Jane Fonda, Mia madre, Nanni Moretti, Margherita Buy, Woody Allen, Irrational Man, Going Clear: Scientology and the Prison of Belief, Alex Gibney, Kirby Dick, Ethan Hawke, Geeta Patel, Ravi Patel, Cartel Land, Matthew Heineman

Alte știri din cinema

Armurierul westernului Rust, condamnat la închisoare în cazul în care e implicat și Alec Baldwin

Apelurile lui Gutierrez Reed din închisoare arată „că nu are remușcări și că încă aruncă vina pe alții, inclusiv pe Baldwin, pe producătorii filmului și pe paramedici”

Istoria prinde viață în fiecare seară de luni pe TV5MONDE

În fiecare luni, de la ora 22:00, reputatul jurnalist francez Stéphane Bern poartă telespectatorii canalului TV5MONDE printr-o călătorie în timp, în intimitatea unor personalități celebre din istorie.

Kingdom of Judas: un thriller românesc ce încalcă toate regulile

Kingdom of Judas, primul film românesc, vorbit integral în limba engleză a intrat în cinematografe. Dar oare să fie acest lucru destul pentru a convinge publicul?

Jeff Koons: Portretul unei vieți - O incursiune în viața și opera unui artist emblematic

Există puțini artiști în arta contemporană care polarizează și fascinează în egală măsură precum Jeff Koons.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells