Faceți cunoștință cu membrii super-echipei Spotlight

de Cinemagia în 1 Mar 2016
Producția ce rulează din 26 februarie în cinematografele noastre a luat Oscarul pentru cel mai bun film, dar și pentru Cel mai bun scenariu original

Spotlight spune povestea incredibilă, dar adevărată, a echipei „Spotlight”, constituită din câţiva jurnalişti de investigaţii de la Boston Globe, care au obţinut Premiul Pulitzer pentru cutremurătoarea lor dezvăluire, din 2002, privind muşamalizarea sistematică de către Biserica Catolică a numeroase acte de pedofilie comise de peste 70 de preoţi ai săi.

Vă prezentăm astăzi, la o zi de la Gala Oscar, la care Spotlight a fost desemnat Cel mai bun film al anului, componența acestei echipe speciale de jurnaliști și a actorilor care îi întruchipează.

Regizorul Tom McCarthy susţine că el şi l-a imaginat pe Michael Keaton în acest rol pentru  că îl văzuse pe actor făcând un rol extrem de bun în drama lui Ron Howard din 1994, The Paper

Şeful echipei Spotlight, Walter „Robby” Robinson este interpretat în film de Michael Keaton, care a fost nominalizat în 2014 la Oscar pentru interpretarea personajului principal din Birdman. Actorul, care a crescut într-o familie catolică practicantă, a studiat ticurile şi atitudinea astfel încât să creeze un portret extrem de asemănător editorului Robinson. „Prima secvenţă pe care am văzut-o era una jucată de Michael Keaton, iar când l-am văzut era să cad de pe scaun, pentru că reuşise să mă imite perfect”,  spune apreciatul jurnalist de investigaţii. „Nu doar vocea, dar şi accentul meu de Boston, expresiile feţei, gesturile mele. Pe toate le imita perfect”.

„Interesant este faptul că The Paper este şi unul dintre filmele favorite ale lui Robby Robinson. Ca şi Robby, Michael este destul de dur, ironic şi are stofă de câştigător; el aduce toate aceste trăsături editorului care conduce investigaţia”.

Reporterul Mike Rezendes, interpretat de Mark Ruffalo.

 „Mike şi cu mine suntem amândoi nişte outsideri” (Ruffalo)

Lucrând sub îndrumarea lui Robinson, îl găsim pe reporterul Mike Rezendes, interpretat de Mark Ruffalo. Actorul, care a fost nominalizat la Oscar pentru portretul luptătorului David Schultz din filmul Foxcatcher, din 2014, a primit scenariul lui Spotlight din mâna lui McCarthy într-o vineri, l-a citit în noaptea aceea şi a acceptat rolul a doua zi. „Mi-am dat seama imediat că acesta va fi un filon important”, rememorează Ruffalo. „Uneori joci într-un film pentru alţii, iar alteori joci pentru tine. Unul dintre aceste ultime filme este Spotlight, un film în care joci pentru tine. Sufletele acelea nevinovate au fost rănite brutal de către o instituţie care şi-a uitat menirea”.

„Sufletele acelea nevinovate au fost rănite brutal de către o instituţie care şi-a uitat menirea” (Mark Ruffalo)

Ruffalo l-a urmărit pe Rezendes timp de mai multe săptămâni pentru a găsi interpretarea potrivită pentru reporterul tenace. „În prima zi când l-am cunoscut pe Mike, el stătea în expectativă; vine acum actorul şi ce o să facă? Apoi ne-a dus în apartamentul lui, am luat cina şi ne-am dus într-o lungă plimbare. Am stat de vorbă o mulţime şi atunci mi-am dat seama cam cum era el. Apoi m-am dus şi la Globe, unde am petrecut vreo 5 zile alături de  Mike înainte de a începe repetiţiile. Deîndată ce am început să turnăm filmul, el a apărut destul de des pe platou. Mă cam intimida faptul că asista la filmările unde eu îl interpretam pe el, pentru că vroiam să iasă cât mai veridic”.

Pe măsură ce-l cunoştea mai bine pe Rezendes, Ruffalo descoperea că el şi personajul său din lumea reală aveau multe în comun.  „Mike şi cu mine suntem amândoi nişte outsideri”,observă Ruffalo. „Venim dintr-o lume care nu ne-a primit cu braţele deschise, oferindu-ne slujbele pe care le doream. Amândoi am fost cam rebeli şi am fost amândoi crescuţi în familii catolice. Atât Mike cât şi eu am părăsit biserica pentru că am observat inconsecvenţe între doctrina religioasă şi manifestările publice ale bisericii.”

Primul actor care a semnat contractul pentru Spotlight a fost Ruffalo, care a adus o profunzime aparte personajului său. „Mai mult ca orice actor din ziua de azi, Mark provine dintr-un filon artistic care-i permite să se transforme fizic de la un rol la altul”, subliniază McCarthy. „El combină asta cu o interpretare emoţională, care îl face pe Mark să-i dea lui Mike Rezendes mai multă profunzime şi subtilitate, fără însă a fi bombastic sau excesiv”.

În timp ce personajul lui Ruffalo se concentrează pe aspectele legale ale investigaţiei, Rachel McAdams, care o interpretează pe Sacha Pfeiffer, se specializează în intervievarea victimelor abuzurilor sexuale

În timp ce personajul lui Ruffalo se concentrează pe aspectele legale ale investigaţiei, Rachel McAdams, care o interpretează pe Sacha Pfeiffer, se specializează în intervievarea victimelor abuzurilor sexuale. „Sacha e un smart cookie,” susţine McAdams, care a fost lăudată recent pentru rolul curajos din producţia HBO, „True Detective”, după ce a jucat în Sherlock Holmes şi The Notebook, printre alte roluri. „Noi am început să comunicăm prin email, apoi am vorbit la telefon şi în final eu am luat trenul de la New York la Boston într-un week-end, unde am petrecut o după amiază întreagă cu ea şi cu soţul ei”, povesteşte actriţa.

 „Sacha mi-a spus că nu i s-a părut corect să facă interviul şi apoi să plece tot atât de repede pe cât a venit, pentru a le exploata durerea publicând-o în ziar.

De aceea, ea a menţinut cu o bună parte dintre aceste victime o legătură de prietenie,  chiar şi după ce poveştile lor fuseseră publicate” ( Rachel McAdams)...

Discuţia maraton a meritat. „I-am pus lui Sacha toate întrebările la care m-am putut gândi”, spune ea. „N-am uitat nici cele mai mici amănunte: ‘Dar purtai ceas?’ Ea îmi spunea absolut tot ceea ce mă interesa...”

Conversaţiile lui McAdams cu Pfeiffer au documentat unele dintre cele mai emoţionante secvenţe ale filmului, care se petrec atunci când reportera le încurajează pe victimele abuzurilor să se destăinuie. „M-a impresionat modul în care Sacha le respecta pe aceste victime,” spune McAdams.

„Ea mi-a explicat în modul următor: ‘Timp de mulţi ani, oamenii aceştia au trebuit să treacă experienţele traumatizante sub tăcere, n-au putut vorbi despre ele, n-au putut informa pe nimeni în legătură cu ceea ce li s-a întâmplat. Iar eu vin într-o zi, pe nepusă masă,  şi îi pun să vorbească despre abuzurile la care au fost supuşi, dându-le viaţa peste cap.’ Sacha mi-a spus că nu i s-a părut corect să facă interviul şi apoi să plece tot atât de repede pe cât a venit, pentru a le exploata durerea publicând-o în ziar. De aceea, ea a menţinut cu o bună parte dintre aceste victime o legătură de prietenie,  chiar şi după ce poveştile lor fuseseră publicate”.

Rachel McAdams s-a inspirat din capacitatea lui Pfeiffer de a stoarce detaliile valoroase din punct de vedere jurnalistic de la subiecţii săi. „Aceste victime sunt acum oameni în toată firea, care nu-şi împărtăşesc sentimentele cu uşurinţă în faţa unui străin şi cu atât mai puţin în faţa unui reporter. Sacha este o bună ascultătoare, care-şi tratează subiecţii cu compasiune, dar chiar şi ea a trebuit să-i determine pe intervievaţi să dea mai multe detalii ale experienţelor prin care trecuseră, astfel încât poveştile lor să fie convingătoare şi să nu se reducă la simplul cuvânt ‘a molesta.’” 

Regizorul Tom McCarthy a întâlnit-o pe McAdams pe Skype şi s-a obişnuit imediat cu stilul direct al actriţei. „Atât Sacha cât şi Rachel sunt directe”,  spune el. Ele sunt inteligente, dar nu te forţează în niciun fel, iar talentul Sachei de a comunica uşor cu oamenii este ceva ce Rachel are de la natură. Aceasta se vede cu claritate atunci când Rachel o joacă pe Sacha, care are o fire neînduplecată, fără însă a insista. Rachel are un stil minunat de a comunica cu oamenii”.

Liev Schreiber contribuie la portretul lui Marty Baron, editorul executiv de la Boston Globe, cu o hotărâre tăcută

Liev Schreiber contribuie la portretul lui Marty Baron, editorul executiv de la Boston Globe, cu o hotărâre tăcută pe care scenaristul Singer a observat-o din faza de studiu, premergătoare filmărilor. „Când i-am luat interviul lui Marty la Washington, D.C., el avea în birou un sticker pe care scria ‘Nu sunt cald şi amabil.’ Lui Marty nu-i pasă pe cine va supăra. El îşi face treaba – trebuie să obţină ştirea”.

„pentru a ajunge la adevăr se ia la trântă cu cei mai temuţi oameni sau organizaţii”...

Schreiber, care a fost recent nominalizat la premiul Emmy pentru interpretarea rolului titular din drama Showtime, „Ray Donovan”, a gravitat fără ezitare către personajul lui Baron. „Unul dintre momentele cele mai emoţionante a fost atunci când am luat trenul spre Washington pentru a-l cunoaşte pe Marty Baron”, mărturiseşte Schreiber. „A fost o încântare să petrec timpul cu el şi pot să spun că am înţeles situaţia dificilă în care se zbat ziarele din ţara noastră. De fapt, acesta e unul dintre motivele pentru care îmi place atât de mult acest scenariu—îi susţine pe jurnalişti şi ziarele lor”.

„Marty şi ceilalţi ziarişti din povestire sunt nişte eroi pentru mine”, continuă actorul. „După ce am vorbit cu Marty, mi-am dat seama cât de solicitantă era slujba lui. Lui nu-i păsa unde se va ajunge. Lui Marty îi place lupta şi nu se dă bătut, iar pentru a ajunge la adevăr se ia la trântă cu cei mai temuţi oameni sau organizaţii”.

John Slattery (Mad Men),  editorul adjunct de la Boston Globe 

Fostul editor adjunct de la Globe, Ben Bradlee Jr. s-a legat cu uşurinţă de actorul care-l interpretează pe ecran. „Când am aflat că rolul meu îi va fi distribuit lui John Slattery, gândul m-a purtat imediat la personajul pe care l-a interpretat în ‘Mad Men.’ Îmi plac personajele negative. Şi îmi place de John. Am petrecut mult timp împreună. El este serios, iar pe amândoi, fiind din Boston, ne interesează în egală măsură Red Sox (echipa de baseball din oraş)”.

Rolul Bisericii Catolice din Boston în perioada aceea: avea acolo cea mai mare arhidioceză din ţară, iar publicul cititor al ziarului Globe  era format în proporţie de 53% din catolici...

McCarthy şi l-a imaginat pe Slattery, un prieten vechi al său, ca pe interpretul ideal al personajului lui Bradlee. „Ca şi Ben, John este direct şi sincer şi nu vorbeşte prostii”, spune McCarthy. „E un tip grozav, iar siguranţa lui de sine îl face pe John să fie un interpret perfect pentru Ben”.

Slattery, cunoscut de milioane de spectatori în rolul lui Roger Sterling, partenerul de la agenţia de publicitate din serialul AMC, premiat cu Emmy, a savurat rolul lui Bradlee. „Ben e foarte inteligent şi un tip „mare”, aşa că ai material suficient pentru a te inspira,” susţine actorul. „E greu să nu exagerezi rolul Bisericii Catolice din Boston în perioada aceea. Ea avea aici cea mai mare arhidioceză din ţară, iar publicul cititor al ziarului Globe  era format în proporţie de 53% din catolici. Pentru Bradlee, tragerea la răspundere a Bisericii Catolice din Boston era o ţintă uriaşă”.

Din echipa Spotlight mai face parte şi documentaristul Matt Carroll, interpretat de Brian d’Arcy James. „Matt este fanaticul grupului,” spune James despre Carroll, care lucrează acum ca cercetător la Massachusetts Institute of Technology Media Lab’s Center for Civic Media. „Matt a contribuit enorm datorită pasiunii sale de a strânge, în tabele Excel, date despre preoţii şi incidentele sexuale care s-au întâmplat de-a lungul a 30 de ani. Apoi, le-a prelucrat pentru a face parte din povestire, proporţional cu numărul lor”.

Avocatul Mitchell Garabedian, interpretat de Stanley Tucci, furnizează informaţii extrem de valoroase despre echipa Spotlight. „El şi-a făcut o misiune din obţinerea dreptăţii în favoarea a sute de oameni”, explică Tucci. Actorul nu l-a întâlnit niciodată pe  Garabedian în carne şi oase, dar a studiat ore întregi de înregistrări ale unor conferinţe televizate şi alte materiale. „Dacă te gândeşti la noianul de povestiri pe care le-a auzit Garabedian de la copiii sau oamenii aflaţi acum la vârsta de 80 de ani, care au fost molestaţi când erau de 8-10 ani, îţi poţi imagina impactul emoţional pe care aceste poveşti l-au avut asupra psihicului său. Şi totuşi el rămâne neobosit”.

După cum se vede în film, Garabedian se dovedeşte a fi un colaborator precaut atunci când Boston Globe îl contactează pentru a-i cere ajutorul. `El suspectează pe toată lumea”, explică Tucci. `Existau atâtea subterfugii, atâtea înţelegeri murdare, atâtea legături dubioase între Biserică, politicieni şi poliţişti. Cred că Garabedian are tot dreptul să fie paranoic”.

Exploreaza subiecte similare:

Spotlight, Michael Keaton, Mark Ruffalo, Rachel McAdams, Stanley Tucci, John Slattery, The Paper, oscar 2016

Alte știri din cinema

Noul trailer Deadpool & Wolverine este plin de gheare, înjurături și dezvăluiri

Trailerul îl dezvăluie în sfârșit pe Hugh Jackman reluându-și rolul său iconic de Wolverine, de data aceasta purtând costumul galben cu albastru devenit celebru odată cu apariţia în benzile desenate X-Men

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Comedia romantică Dragoste pe muchie de cuțit, disponibilă pe streaming

Dragoste pe muchie de cuțit va avea premiera în 29 aprilie, pe platforma de streaming SkyShowtime

Armurierul westernului Rust, condamnat la închisoare în cazul în care e implicat și Alec Baldwin

Apelurile lui Gutierrez Reed din închisoare arată „că nu are remușcări și că încă aruncă vina pe alții, inclusiv pe Baldwin, pe producătorii filmului și pe paramedici”

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Theodor2011 pe 1 martie 2016 09:51
Eu personal nu pot sa inteleg cum acest film a castigat OSCARul in dauna lui The Revenant. The Revenant, un film muuult mai bun. Oricum OSCARul si-a pierdut din credibilitate. Si isi va pierde si din popularitate daca nu va inceta cu magariile de acest gen.
bogyvaly pe 1 martie 2016 11:08
Asta e simplu: este mai bun decat The Revenant. Dar nu stiu cum de a fost considerat mai bun decat The Big Short!
Theodor2011 pe 1 martie 2016 13:14
Vezi tu, fiecare cu preferintele lui cinematografice personale. Nu este obligatoriu ca toti sa avem aceleas pareri. Parerile difera de cele mai multe ori
spartacus pe 1 martie 2016 15:03
Filmul este bun, dar finalul e execrabil. Nici eu nu i-as fi dat Oscar-ul. Pentru acest premiu un film trebuie sa fie aproape de perfectiune, iar ”Spotlight” nu poate fi din cauza finalului. Si nu numai. Dar asta este, ne dam si noi cu parerea in functie de gusturile noastre.
Theodor2011 pe 1 martie 2016 16:17
Corect.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells