Personajele filmelor, cu aspectul lor distinct, au de cele mai multe ori elemente comune, în funcţie de rolul lor în poveste, iar unul dintre acestea este modul în care geometria feţei semnalează celui din faţa ecranului cu ce tip de personaj are de-a face. Realizatorii canalului de YouTube Now You See Me au făcut această legătură dintre figurile geometice şi modul în care sunt ele folosite în film pentru a ne stârni, oarecum discret, acţionând asupra subconştientului, anumite sentimente faţă de un personaj (sau o scenă). Potrivit analizei, corespondenţa este simplă: cercurile sunt minunate, triunghiurile sunt rele iar pătratele sunt plictisitoare.
Malefica din Frumoasa din pădurea adormită sau Darth Vader din Războiul Stelelor, de exemplu – sau orice altă reprezentare a Răului, a Diavolului – sunt compuşi din elemente ascuţite, triunghiuri, un indiciu al durităţii, al durerii pe care o pot imprima, al pericolului iminent pe care îl aduc (iată cât de lungi si impunătoare sunt coarnele personajului Maleficent, interpretat de Angelina Jolie; atât masca, cat şi gulerul costumului au colţuri ascuţite).
Cercurile sunt folosite pentru a face cât mai adorabil un personaj – majoritatea prinţeselor au ochii mari şi rotunzi. Ursul Baloo sau Mickey Mouse sunt alcătuiţi, de asemenea, în mare parte, din „rotunjimi”. Cine nu i-ar îndrăgi şi îmbrăţişa?
Cât priveşte forma pătrată, aceasta este folosită în cazul personajelor în vârstă sau conservatoare (constanţii, plictisitorii), pentru a le sublinia personalitatea şi rolul în poveste – exemple edificatoare sunt Carl Fredricksen din Up şi Furie din Inside Out.
Deşi este mai uşor de folosit (şi detectat) în animaţii, acolo unde realizatorii au mai mare libertate de compoziţie, se poate observa acest tipar geometic şi în cazul producţiilor live action. Avem ca exemplu prezenţa liniilor din cadru ce conduc parcă ochii într-o anumită direcţie din The Shining sau cele care generează impresia că personajele sunt captive într-un anume loc ori situaţie din Catch Me If You Can.