Cronică Rio

de Gloria Sauciuc în 11 Apr 2011
Cronică Rio

O mulţime de personaje pe care le vei îndrăgi, replici amuzante, momente muzicale care mai-mai că te vor face să te ridici de pe scaun şi să dansezi (ritmul de samba e irezistibil), secvenţele cu oraşul Rio - ca o carte poştală, carnavalul, jungla amazoniană plină de culoare, ritm, coregrafia atât de nostimă după care se mişcă păsările, toate fac din animaţia Rio o încântare. Problema este că nici prin poveste ori poante Rio nu se ridică la nivelul vreunui Ice Age (de la acelaşi regizor, Carlos Saldanha) rămânând o animaţie simpatică, în special pentru copii, şi care îi va face melancolici pe adulţii ce n-au vizitat încă Brazilia.

Blu, personajul principal din Rio, nu este un papagal ara ca oricare altul (evident!): citeşte cărţi de aeronautică, pentru că vrea să înveţe să zboare, ştie să umble la prăjitorul de pâine, să o facă pe-a ceasul deşteptător sau să pregătească micul dejun. În plus, ştie şi să se spele pe dinţi, deşi... papagalii nu au dinţi. El nu locuieşte în Brazilia. Alături de prietena lui de-o viaţă şi, totodată, stăpână, duce o viaţă liniştită în Minnesota. Dar viaţa lor e dată peste cap când apare Tulio, un om de ştiinţă excentric care a bătut jumătate de lume, din Rio în SUA, ca să aducă vestea că Blu este ultimul mascul din specia lui şi că vrea să-l ducă la Rio ca să întâlnească ultima femelă din specia sa, pe nume Jewel. Într-un târziu, Blu şi stăpâna lui, Linda, se învoiesc, şi aventura începe. Acţiunea e bine dozată cu suspans, iar copiii chiar vor trăi povestea... La vizionarea organizată de către distribuitorul filmului, Odeon Cineplex, am surprins o fetiţă de vreo 4 anişori întrebându-şi mama "Dar când o să scape Blu?"

Aşa e, papagalul nostru cu penaj albastru, intră într-o mulţime de necazuri cu ocazia vizitei la Rio şi a întâlnirii lui cu păpăgăliţa Jewel. Este prins de braconieri, dar mai are de-a face şi cu un cacadu înfricoşător. Poate că cei mai mici dintre spectatori vor fi chiar speriţi de înfăţişarea şi comportamentul lui Nigel - care, în varianta dublată pe care am urmărit-o, fură (cu vocea lui Mihai Gruia Sandu) toate scenele în care apare. Dublajul sună chiar bine, şi e o surpriză plăcută de la Bolt încoace. Recomand varianta dublată cu căldură. Alţi villaini din film - o gaşcă de marmoseţi, un trib de maimuţe antrenate în artele marţiale braziliene, caporeira, care face orice ordonă Nigel.

Revenind la personajele care vor face deliciul micilor şi marilor spectatori, trebuie să îi menţionăm pe Nico şi Pedro, haiosul tandem alcătuit dintr-un canar şi un cardinal, acesta din urmă arătând ca un balon cu pene, cele două păsări care îl întâmpină în Rio pe Blu, buldogul zelos, înnebunit după ideea de a fi vedeta carnavalului, dar care are un rol important în eliberarea lui Jewel, plus nişte păsărele care piuie ca jucăriile pentru bebeluşi. Toate acestea îşi vor găsi loc în inimile noastre, alături de Scrat, veveriţoiul înnnebunit după ghindă din Ice Age, şi Sid, mămosul leneş sâsâit.

Animaţia va intra pe 15 aprilie în cinematografele de la noi.

"Un film plin de culoare şi de mişcare, îndeajuns încât să-i ţină în priză pe cei mai mici, are totuşi un scenariu care se cam chinuie să întreţină atmosfera (creditele le revin lui Don Rhymer - Surf's Up, Sam Harper - Cheaper by the Dozen, Jeffrey Ventimilia şi Joshua Sternin - Yogi Bear) Povestea merge pe aceeaşi linie a unei poveşti romantice cu ceva acţiune, de data asta cu o frumuseţe feminină realizată digital 3d cu nişte ochi mari şi albaştri, Jewel, plus ceva morală insipidă pe tema pericolelor braconajului şi a domesticirii speciilor sălbatice. O poveste de dragoste a personajelor umane din desenul animat se potriveşte de minune în atmosfera vrăjită a paradei Carnavalului de la Rio". (Hollywood Reporter)

Blu şi Jewel alcătuiesc un cuplu atrăgător într-o aventură care îl poartă pe spectator prin toate punctele cheie din Rio - Carnavalul, statuia lui Hristos Mântuitorul, o favelă suspect de bine aranjată. (TotalFilm)

"Saldanha poate nu-şi va depăşi celebra secvenţă savuroasă cu veveriţa şi aluna  din Ice Age, dar sutele de păsări care cântă şi vorbesc în deschiderea lui Rio îşi fac treaba de minune. Saldanha valorifică la maxim peisajul spectaculos al oraşului său natal, cu panorame largi peste plajele însorite, favele pline de viaţă, şi celebrul munte Pao de Acucar (Muntele de Zahar), pe lângă care se fugăresc protagoniştii". (Hollywood Reporter)

MissBlossom01 pe 11 aprilie 2011 16:08
De mult timp astept sa-l vad :D.
Bogdann13 pe 11 aprilie 2011 18:43
Si eu vreau sa il vad. Dar nu ne-ai zis nimic de 3D, merita? cum e?
xMovieLoveRx pe 11 aprilie 2011 20:22
Pare o poveste frumoasa + faptul ca este 3D ,cred ca este o animatie buna dar trebuie sa il vad ca sa dau o parere cat de cat rezonabila.
Gloria pe 12 aprilie 2011 10:38
Da, e ok 3D-ul, dar nu e principalul atu al filmului
Adina pe 12 aprilie 2011 16:58
Cine spune ca Rio nu se ridica la inaltimea Ice Age?.... ba il si intrece. Este un desen animat de nota 10, pornind de la scenariu, la dialog, culori, muzica si actiune. In Rio, totul se misca in ritm de samba si nicio scena nu lancezeste, asa cum se mai intampla prin seria Ice Age. Varianta 3D amplifica frumusetea desenului si as recomanda in primul rand vizionarea acestei variante. Iar semnalul de alarma cu privire la traficul ilegal de pasari exotice este un atu in plus pentru iubitorii de papagali.
Radu1711 pe 13 aprilie 2011 12:02
abia astept sa il vad
denisa pe 20 aprilie 2011 09:50
e dragut filmul
denisa pe 20 aprilie 2011 09:51
mia placut mai mult decat ice age
andreeeeeeea pe 27 aprilie 2011 14:48
Abia astept!
stella pe 29 aprilie 2011 14:42
imi place...l-am vazut!nota 9+!nu mi-a placut papagalul carnivor :(
teo pe 7 mai 2011 10:27
Eu l-am vazut in limba engleza, nedublat, si m-a incantat .Mi-a placut mai mult decat IceAge! Acum, nu stiu cum au dublat ei in romaneste cantecele interpretate de Will I Am, solistul de la Black Eyed Peas..
so1uffle2 pe 29 iunie 2011 14:28
Foarte frumos
MissBlossom01 pe 17 iulie 2011 20:45