Nume celebre de la Hollywood îl susţin – printre ei, Peter Jackson, J.J. Abrams, Martin Scorsese, Ron Howard şi Brian Grazer – însă proprietarii de cinematografe îi resping ideea. Sean Parker, co-fondator Napster şi unul din numele ce au ajutat la dezvoltarea Facebook, a înfiinţat (împreună cu Prem Akkaraju) compania Screening Room, ce îşi propune să ofere, contra cost, posibilitatea de a vedea acasă producţiile cinematografice, încă din ziua lansării.
Potrivit Variety.com, costul dispozitivului ce ar face disponibil serviciul va fi de 150 de dolari, urmând ca pentru vizionarea unui film (ofertă valabilă pentru 48 de ore, cu promisiunea unei tehnologii sigure anti-piraterie) să se achite câte 50 de dolari.
Ideea lui Parker a fost primită cu entuziasm de marile studiouri – Universal, Fox, Sony. Nu însă şi de către cei de la Disney.
Paker a inclus însă posibilitatea ca suma de 50 de dolari să includă şi două bilete, pentru ca doritorii să poată vedea ulterior filmul şi la cinematograf. Proprietarii sălilor ar mai câştiga astfel din vânzarea sucurilor şi a gustărilor, iar din suma plătită de utilizator prin sistemul de închiriere propus, încă 20 de procente vor merge către cinematografe.
Ideea are rolul de a îndulci raportul cu proprietarii acestora în condiţiile existenţei unei dispoziţii în care e prevăzută o fereastră de 90 de zile de la intrarea filmului în cinematografe şi lansarea sa pe DVD.
Încercarea de a face disponibil pentru vizionare un film recent lansat în confortul propriei locuiţe nu este nouă la Hollywood. În 2011, comedial lui Ben Stiller, Tower Heist, a fost disponibilă celor peste 500.000 de utilizatori ai Comcast, la un preţ de 60 de dolari. Puţini au fost însă atunci ei dispuşi să plătească.
Un sondaj de pe contul de Twitter al publicaţiei Bussines Insider (cu peste 1.500 de participanţi) arată că mai bine de 61% nu au agreat iniţiativa lui Parker, în vreme ce 17% au declarat că depinde de film, iar 14% au spus că ar plăti 50 de dolari pentru a vedea online un film ce rulează simultan şi la cinema.
Părerea ta
Spune-ţi părerea