De Valentine`s Day si Dragobete ne-am gandit la o selectie pentru dvs a celor mai frumoase filme de dragoste. Un drum pana la Arhiva Nationala de Film si o discutie cu Marian Tutui, redactorul sef al Cinematecii, ne-a edificat in privinta titlurilor care merita a fi mentionate in aceasta lista. E adevarat ca fiecare are in minte cel putin un film de dragoste pe care il considera cel mai bun. Dar si ca noi nu avem pretentia ca lista e exhaustiva; de aceea va asteptam pe forumul Cinemagia - unde am deschis un topic special pentru aceste date. Scrieti-ne acolo titlul preferat si argumentele pentru care e cel mai bun film de dragoste, iar opiniiile cele mai interesante vor fi premiate cu DVD-uri din colectia filmelor de dragoste de la ProVideo si cu abonamente la Cinemateca. Castigatorii vor fi anuntati pe 27 februarie.
Sa ne intoarcem la opinia dlui Marian Tutui, pe care l-am intervievat pentru dvs, de Valentine`s Day. In viziunea sa o prima selectie include filme recente:
1. Fantoma/ Ghost (1990, R: Jerry Zucker, cu Patrick Swayze si Demi Moore)
2. Romeo si Julieta/ Romeo and Juliet (1968, R: Franco Zeffirelli, cu Olivia Hussey si Leonard Whitting)
3. Frumusica/ Pretty Woman (1990, R: Gary Marshall, cu Julia Roberts si Richard Gere)
4. Amelie/ Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001, R: Jean- Pieree Jeunet, cu Audrey Tatou si Mathieu Kassovitz)
5. Pe aripile vântului/ Gone with the Wind (1939, R: Robert Fleming, cu Clark Gable si Vivien Leigh)
6. Un bãrbat si o femeie/ Un homme et une femme (1966, R: Claude Lelouch, cu Anouk Aimée si Jean-Louis Trintignant)
7. Iankeii/ Yanks (1979, R: John Schlesinger, cu Richard Gere si Lisa Eichorn)
8. Podurile din Madison County/ The Bridges of Madison County (1995, R: Clint Eastwood, cu Meryl Streep si Clint Eastwood)
9. Sunetul muzicii/ The Sound of Music (1965, R: Robert Wise, cu Christopher Plummer si Julie Andrews)
10. Love Story (1970, R: Arthur Hiller, cu Ali MacGraw si Ryan O`Neal)
11. Grease (1978, R: Randal Kleiser, cu Olivia Newton- John si John Travolta)
12. Departe de Africa/ Out of Africa (1985, R: Sydney Pollack, cu Meryl Streep si Robert Redford)
13. Umbrelele din Cherbourg/ Les Parapluies de Cherbourg (1964, R: Jacques Demy, cu Cahterine Deneuve si Nino Castelnuovo)
14. Titanic (1997, R: James Cameron, cu Kate Winslet si Leonardo di Caprio)
15. Descult în parc/ Barefoot in the Park (1967, R: Gene Saks, cu Jane Fonda si Robert Redford)
16. Când Harry a întânit-o pe Sally/ When Harry Met Sally...(1989, R: Rob Reiner, cu Meg Ryan si Billy Crystal)
17. Cei mai frumosi ani/ The Way We Were (1973, R: Sydney Pollack, cu Barbra Streisand si Robert Redford)
18. My Fair Lady (1964, R: George Cuckor, cu Audrey Hepburn si Rex Harrison)
19. Casablanca (1942, R: Michael Curtiz, cu Ingrid Bergman si Humphrey Bogart)
20. Stanley si Iris/ Stanley & Iris (1990, R: Martin Ritt, cu Jane Fonda si Robert de Niro)
De asemenea, dnul Marian Tutui sustine ca ar mai trebui adãugate si alte filme, majoritatea mai vechi dintre care si unele care nu sunt anglo- saxone. Poate unele vi le veti reaminti astfel, iar cei care nu le-ati vãzut poate veti încerca sã le vedeti.
21. Cãlina rosie/ Krasnaia kalina (1973, R: Vasili Suksin, cu Lidia Fedoseeva- Suksina si Vasili Suksin)
22. Poveste din cartierul de Vest/ West Side Story (1961, R: Jerome Robbins, Robert Wise, cu Nathalie Wood si Rochard Beymer)
23. Ultimul mohican/ The Last of the Mohicans (1992, R: Michael Mann, cu Daniel Daz/ Lewis si Madeleine Stowe)
24. Strada Hanovra/ Hanover Street (1979, R: Peter Hyams, cu Harrison Ford si Lesley- Ann Down)
25. Adio dar rãmîn cu tine/ The Goodbye Girl (1977, R: Herbert Ross, cu Richard Dreyfus si Marsha Mason)
26. Dulcea pasãre a tineretii/ Sweet Bird of Youth (1962. cu Paul Newman si Shirley Knight)
27. Kramer contra Kramer/ Kramer vs. Kramer (1979, R: Robert Benton, cu Meryl Streep si Dustin Hofman)
28. Doctor Jivago/ Doctor Zhivago (1965, R: David Lean, cu Omar Sharif si Julie Christie)
29. Undeva, cândva/ Somewhere in Time (1980, R: Jeannot Swarc, cu Jane Seymour si Christopher Reeve)
30. Când te îndrãgostesti/ Falling in Love (1984, R: Ulu Grosbard, cu Robert de Niro si Meryl Streep)
31. Tess (1979, R: Roman Polanski, cu Nastassia Kinski si Peter Firth)
32. N-a dansat decât o varã/ Hon dansade en sommar (1951, R: Arne Mattson, cu Folke Sunquist si Ulla Jacobson)
33. Pentru cine bat clopotele/ For Whom the Bells Tolls (1943, R: Sam Wood, cu Ingrid Bergman si Gary Cooper)
34. Cãsãtorie în stil italian/ Matrimonio all`italiana (1964, R: Vittorio de Sica, cu Sophia Loren si Marcello Mastroianni)
35. Al 41- lea/ Sorok pervîi (1956, R: Grigori Ciuhrai, cu Izolda Ivitkaia, Oleg Strijenov)
36. Al nouãlea cerc/ Deveti krug (1960, R; France Stiglici, cu Boris Dvornik, Dusita Zegarat)
37. Mesagerul/ The Go-Between (1970, R: Joseph Losey, cu Julie Christie, Alan Bates)
38. Viata e un miracol/ Jivot je cudo (2004, R: Emir Kusturica, cu Natasa Solak, Slavko Stimat)
39. Luminile orasului/ City Lights (1931, R: Charles Chaplin, cu Virginia Cherrill, Charles Chaplin)
40. Întâlnire cu Joe Black/ Meet Joe Black (1998, R: Martin Brest, cu Brad Pitt, Claire Forlani)
41. Poveste de dragoste/ Love Affair (1994, R: Glenn Gordon Caron, cu Anette Bening, Warren Beatty)
42. Fata fãrã zestre/ Jestoki romans (1984, R: Eliadar Riazanov, cu Larisa Guzeieva, Nikita Mihalkov)
Părerea ta
Spune-ţi părereaIf Only
Sweet November
Tre metri sopra il cielo partea1
Ha voglia di te partea 2
a walk to remember
coyote ugly
twelight
27 dresses
:X
1 The Notebook
2 Swept Away
3 A walk to remember
4 My sassy girl
5 Twilight
6 Titanic
7 Keith
8 The girl next door
9 High school musical 1 , 2 , 3
10 crazy and beautiful
daca vreti sa mai discutam si chiar sa va trimit aceste filme si alte filme gen love , adresa de Messenger raoul_raoul41
pretty women
a wolk to remember
amurgul2008
a walk to remember
twilinght
the notebook
iubesc pe cine nu trebuie
love me if you dare
save the last dance 1 2 3
a cinderella strory
another cinderella story
ten things i hate aboute you
raise your voice
it's a boy girl thing
sweet november
nu pot sa va spun ca am derulat sf de mai multe ori
mi sa parut foarte trist am plans ca si la a walk to remember au fost cel mai tari filme
am vazut si the notebook a fost foarte frumos
ca sa nu mai zic de the twilight a fost si el frumos abia astept sa vad si ce mai urmeaza
a walk to remember ;x
the nootebok :x
titanic ;x
sh muulte altele :x
* Twilight 8->,chiar dk nu e la fel d detaliat k in krte .. krtea v'o recomand 8-> e o pov prea mij d drgste ;x merita citita la fel sh celelalte volume [luna noua , sh eclipsa ] sh d'bia ast sa apara filmele 8->
* A Walk To Remember 8-> mi s pare cv prea deosebith ;;) dar trist :( , sincer am plans destoool :"> :d cei mai romantici .. :> uitatzi-va ;x
* A Cinderella Story ;x este perfect ;;) . din toate punctele d vedere ;x
* The Notebook ;x kre e la fel d frumos ;x
* Titanicul kre va ramane mereo un film buun sh kre e istorie p deasupra .
* Sweet November ;x meritaa ;x
e coreean si va garantez ca nu veti regreta.astept sa-l vedeti si mai discutam. e demential!!!!!
1. P.S. i love you
2. a walk to remember ( by nicholas sparks)
3. if only ( cu jennifer love hewitt)
5.love me if you dare ( jeux d'enfsnts)
4. the notebook ( by nicholas sparks)
5. must love dogs
6. serendipity
7. sweet november
8. message in a bottle(by nicholas sparks)
9. nights in rodanthe (by nicholas sparks)
10. princess diaries (1/2)
11. the lake house (cu sandra bullock si keanu reeves)
12. notting hill ( julia roberts si hugh grant)
13. made of honnor (un film super draguuutzzz)
14. 27 dresses (super dragutz si asta)
15. the ugly truth (comedie romantica)
16 the truth about love (cu jennifer love hewitt)
17. just like heaven ( cu reese whiterspoon)
18. sweet home alabama ( cu reese whiterspoon)
19. she's all that ( cu adolescenti)
20. confessions of a shopaholic ( dupa cartile lui sophie kinsella)
21. how to lose a guy in 10 days (comedie romantica)
22. America's sweethearts ( merita un loc mai in fata.. cu julia roberts si john cusack)
23. runaway bride ( f bun filmu.. cu julia roberts si richard gere)
24. someone like you
25. no reservations ( cu catherine zeta-jones)
vedeti k primele filme si ultimile sunt cele mai bune... nu prea le-am trecut in ordinea kre trebuia
a walk to remember
notebook
if only
ps i love u
love me if u dare
my sassy girl
not easily broken
twilight
keith
the premonition
outam in new york
intrece toate filmele de dragoste si nu numai!!!
2. Emma
3. Someone Like You
da preferatu e my sassy girl,tare tare original,interesant si neobisnuit
dupa Kate and Leopold
walk to remember
scuza ma ti chiamo amore
Tre metri sopra il cielo
The Time Traveler's Wife
If Only
penelope
The Perfect Man
Raise Your Voice
A Cinderella Story
The Proposal
Just My Luck
Serendipity
like house
si ink tare tare tare multe altele
a da si ms la toti pt nume de filme normale
mam uitat la tare multe si mio placut
Recomand:A walk to remember,The notebook
un barbat se intilneste nu stiu cum cu o femeie care are ceva probleme psihice, ea se indragosteste de el dar el se cam foloseste, merg impreuna la nunta fratelui lui unde pe ea o apuca o criza, apoi el incearca sa o duca la spitalul unde ea fusese internata mai inainte, din care ea incearca sa fuga, pina la urma happy end shi ei ramin impreuna....
kam asta e din ceea ce am vazut va rog muuult dak il stiti spuntimi denumirea
[ ;X ]
filmele mele preferate de dragoste:
a walk to remember
ps i love you
vanilla sky
amore 14
etc..totusi de keith nu am auzit niciodata...tre' sa il vad..
http://adell-blog.blogspot.com/
jane eyre
pride & prejudice
ps i love u
meet joe black
a walk to remember
Memoirs of a Geisha(un film foarte bun)
The curious case of Benjamin Button(foarte impresionant filmul,chiar nu-mi placea Brad Pitt pana sa-l vad in rolul asta,superb)
The notebook(si aici am plans pe rupte,f bun filmu)
The Duchess(o poveste inspirata dintr-un caz real,cred ca destul de intalnita in trecut, f bun filmul)
Twilight Saga(cu mentiunea:cartea bate filmul si in cazul asta)
Gone with the wind(un film si o carte extraordinara)
Legends of the fall(si aici Brad Pitt face un rol de exceptie,un film exceptional)
Eight Below(nu e de dragoste..dar eu am umplut vreo 5 batiste la el,e pt iubitorii de catei)
Dangerous Beauty(nush exact daca e numele corect,in romana e Frumoasa venetiana:X absolut superb)
August Rush(un film la care a plans pana si un barbat la 40 ani,adica tata:D)
Original Sin(un film in care Angelina Jolie este absolut superba desi nu se prea potriveste cu Antonio Banderas povestea mi-a placut f mult)
Pride and prejudice(nu-i stiu numele actritei principale dar stiu ca joaca exceptional,un film bun)
asta e parerea mea si va rog sa n-o contestati daca nu sunteti de acord pentru ca gusturile nu se discuta, v-am pus lista la dispozitie sperand ca va voi fi de ajutor:)
L'Amant
The Good Shepherd
Youth Without Youth
Keith (imi place foarte mult acest film)
I walk to remember
Crazy and Beautiful
Cruel Intentions
The notebook
Bye
cred k am descoperith prea tarziu siteu;))
leam vazuth pe toate:X...
merita sa le vedetzi;)
The Blind Side- o altfel de dragoste
the lake house - sandra bullock si keanu reeves impreuna ,sigur romantic
if only- o dragoste care nu stiu daca exista
pretty woman- superb
a walk to remember - exceptional
post grad - dragut
stardust - frumos
serendipity- exista soarta(destin)
Acum vreau sa vad "Youth Without Youth" , "Tuck Everlasting" si "Love.Me.If.You Dare",despre care am auzit ca merita.
1. A Walk to remember...de departe cel mai bun...am plans la acest film
2. The notebook
3. Serendipity
4. Keith
5. Ghost
...apoi restul
"August Rush"...
"Original sin"...
"Inelul nibelungilor"...
"Dreams dictionary"...
sunt superbe...;) trust me ;;)
a walk to remember
puteti si mai bine ! nu
?
ca E PLIPTISITOR
!!!
@
sunt cel mai faine filme din lume
dar putin merg
daca ati mai imbunatati filmele atunci ar merge
data vitoare cand faceti filmele sa le imbunatatiti
si mai lucrati la scenari
bine
ca asa ar fi mai bine
nu credeti
?
?
?
?
?
?
?
sweet november
titanic
cruel intention 1
a walk to remember
remember me
dear john
new moon
kites
the last song(mai mult dragoste de tata)
ice castles
city of angels
the blue lagoon 1,2
memoirs of a geisha
dirty dancing (havana nights)
if only(superb dar trist)
serendipity
slumdog milionaire
Sunt cateva filme de dregoste pe care le-am vz dar nu imi mai amintesc acum toate sunt cele mai frumoase merita vazute macar odata...
ii foarte frumos dar trist
2.The notebook
3. filmele dupa romanele lui Jane Austen...intotdeauna cu final fericit