Cinematografele şi distribuitorii din România au toate motivele să se bucure, pentru că interesul românilor pentru film este tot mai mare: numărul de admisii a crescut cu 28% în primul trimestru din 2014, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Faptul că mulţi dintre "campionii" veniţi pe marile ecrane erau în format 3D face ca creşterea să fie şi mai consistentă în ceea ce priveşte încasările: de la 37,4 milioane de lei în ianuarie-martie 2013 la 53,5 milioane în 2014.
Top ten-ul perioadei este dominat de nouă titluri distribuite de MediaPro Distribution, în frunte cu Lupul de pe Wall Street. Filmul lui Martin Scorsese cu Leonardo DiCaprio în rolul principal a vândut 295.000 de bilete, fiind urmat de 300: Ascensiunea unui imperiu, cu 264.000 de admisii în doar patru săptămâni. Pompeii a fost văzut de 174.000 de spectatori, Legenda lui Hercule de 133.000, iar Need for Speed de 128.000. În clasament se mai află Non-Stop (102.000), The Nut Job: Goana după alune (89.000), Un poliţist şi jumătate (79.000, distribuit de Ro Image 2000), 12 ani de sclavie (78.000) şi Marea aventură Lego (74.000).
Creşterea consistentă pe primul trimestru poate fi explicată prin numărul mai mare de premiere săptămânale. În primul trimestru din 2013 am avut 46 de premiere în 13 săptămâni, cu o medie de 3,5 premiere pe săptămână, în timp ce în trimestrul tocmai încheiat media a crescut la patru premiere pe săptămână, iar totalul la 52 de filme aduse pe ecrane. Această evoluţie face ca şi numărul total de filme disponibile în aceeaşi săptămână pe ecranele din ţară să crească de la o medie de 42 in 2013 la 47 în 2014.
Părerea ta
Spune-ţi părerea