Pe măsură ce votul pentru nominalizările la Oscar s-a deschis săptămâna aceasta, amplificând campaniile agresive pe care studiourile le duc pentru a se asigura ca filmele lor trezesc interesul juriului, apare şi o latură mai sumbră la această lume magică. Foxcatcher, Selma, The Imitation Game şi chiar Big Eyes au devenit, în ultimele zile, ţinta criticilor diverse: acestea vizează mai ales lipsa de acurateţe istorică, un lucru obişnuit atunci când un film este inspirat din fapte reale.
Totuşi, există şi un subtext sociopolitic în această campanie, după cum au descoperit producătorii filmului Zero Dark Thirty atunci când filmul a dat naştere unei dezbateri aprinse cu privire la problema torturii. Hollywood-ul susţine de mult timp o întreagă industrie de „consultanţi” pentru premii, publicişti independenţi şi formatori de opinie care declanşează diverse dispute pentru a îndrepta publicul către un anume film sau pentru a-l îndepărta de altul, susţine publicaţia mashable.com.
Politicienii Dianne Feinstein şi John McCain au condamnat oficial tortura înainte de premiera, la sfârşitul lui decembrie, a filmului Zero Dark Thirty, derutând atenţia publicului de la faptul că filmul regizoarei Kathryn Bigelow (scenariul Mac Boal), un amestec plin de tensiune între jurnalism şi dramă, reconstituie cel mai bine atentatul terorist de pe 11 septembrie 2001.
Iată care sunt „bombele” aruncate împotriva candidaţilor la Oscar de săptămâna aceasta: Mark Schultz, luptătorul olimpic de wrestling, jucat de Channing Tatum în Foxcatcher, a fost până acum un puternic susţinător al filmului regizat de Bennett Miller până când, miercuri, s-a răzgândit brusc susţinând: „Îl urăsc pe Bennett Miller”, sau „Retractez tot ceea ce am spus bun despre film” şi „Ai depăşit măsura Miller! Până aici a fost! În film sunt descris ca un dependent de droguri, cu probleme emoţionale, nesigur, în căutarea unei figuri paterne şi alte lucruri neadevărate”. Ieri, Schultz se scuza pentru această izbucnire pe o reţea de socializare, în care şi-a susţinut agresiv ura pentru film şi pentru regizorul său.
Big Eyes Pe măsură ce apar zvonurile că filmul îi va aduce un Oscar lui Amy Adams, în rolul pictoriţei Margaret Keane în filmul Big Eyes, al lui Tim Burton, brusc a luat naştere un site al fiicei fostului soţ al acesteia, Walter Keane. Big Eyes are ca subiect picturile care au avut succes comercial în anii '50, pentru care Walter Keane (Christoph Waltz) a fost creditat, cu toate că acesta nu a pictat nici înainte de a o cunoaşte pe Margaret Keane, nici după divorţul de aceasta.
„Familia Keane nu a reuşit să găsească o cale de dialog cu producătorii filmului Big Eyes”, susţine site-ul, care cuprinde mai multe declaraţii cu creatoarea sa, Susan Keane, printre care: „Tatăl meu adesea ne împărtăşea cunoştinţele sale vaste despre culoare, perspectivă, textură, tehnici, istoria artei, inspirându-ne impactul `ochilor`. Îndrumarea sa a avut un puternic efect asupra mea pe măsură ce am realizat propriile mele lucrări”. Este oare o coincidenţă că aceste filme primesc aceste critici tocmai în săptămâna jurizărilor? Campaniile de Oscar, ca şi campaniile politice, nu sunt deloc străine de jocuri murdare.
Părerea ta
Spune-ţi părerea