Ana, mon amour, rating IM 18. „E destinat strict adulților”, spune producătoarea Oana Iancu

de Gloria Sauciuc în 2 Mar 2017
Echipa „Ana, mon amour” va participa la un turneu naţional, în cadrul căruia actorii şi realizatorii îşi vor da întâlnire cu publicul la o serie de avanpremiere în oraşele Cluj, Piteşti, Timişoara, Constanţa, Piatra Neamţ şi Iaşi

Ana, mon amour”, filmul psihologic de dragoste distins cu un Urs de Argint pentru „Contribuție artistică deosebită” la Berlin, intră vineri, 3 martie, în cinematografele noastre. Filmul nu este, însă, recomandat minorilor, ceea ce va face ca acest titlu premiat să nu poată fi urmărit de toate categoriile de public. Acest fapt se va reflecta în cifrele de box office. Costurile totale de producție ale filmului s-au ridicat la 2,5 milioane de euro.

„Din momentul scenariului ne era clar că acest film e destinat strict adulților; nu a fost o surpriză că am primit acest rating, conținutul e pentru un anumit public”, a declarat producătoarea Oana Iancu, într-un interviu acordat Cinemagia. „Există o secvență ce nu poate fi recomandată minorilor, în rest filmul este accesibil tuturor. Aceasta secvență va fi înlocuită în versiunea pentru anumite televiziuni și anumite teritorii. Am făcut o versiune ce nu conține la nivel explicit secvența de sex - dar e un compromis  din punctul nostru de vedere; va fi folosită strict unde filmul nu ar putea să ajungă altfel, dorința noastră fiind ca producția „Ana, mon amour” să fie - totuși - văzută. Pe de altă parte, sunt mai multe secvențe față de care - dacă te-ai duce cu copilul tău de 14 ani la cinema să -l vezi - te-ai simți foarte inconfortabil”, a explicat Oana Iancu.

Prezentă la Festivalul Internațional de Film de la Berlin 2017 cu două proiecte, Oana Iancu și echipa filmului „Ana, mon amour” s-au întors în România cu Ursul de Argint. În mai 2016, filmul Albüm, co-produs de Oana Iancu, primea France 4 Visionary Award în cadrul Săptămânii Criticii. Iată, în continuare, interviul acordat de tânăra producătoare publicației Cinemagia.

Unde ați filmat, cât timp a durat turnajul și care au fost 'avatarurile' producției acestei povești de dragoste?
Oana Iancu: „Ana, mon amour” s-a turnat în 42 de zile, folosindu-se două camere. S-a filmat în București și în Târgoviște. Cel mai dificil element al producției a fost faptul că era necesar ca - în fiecare zi - să se facă partea de hair & make up, ce dura destul de mult la ambii actori. În fiecare zi trebuia ca ambii actori să fie pregătiți cu un machiaj și coafură speciale. Mircea Postelnicu nu apare niciodată cu părul lui. Era ras și se aplica de fiecare dată câte o perucă.

Apoi, am filmat în anumite locații dificile - la cămin, unde trebuia să îi împăcăm pe toți cei de pe palier, după care faptul că a trebuit să filmăm în biserică unde - în mod normal nu se aprobă să se filmeze.

Dar cel mai greu aspect a fost legat de 'prosthetics', pentru secvența de sex. Era o presiune ce plana pe actori și a fost o parte mai dificilă și sensibilă de manageriat. Secvențele sunt filmate cu prostetică, actorii poartă proteze, ce vedem pe ecran nu sunt sexele reale.

Cum ați pitch-uit proiectul „Ana, mon amour”, odată ce ați decis să vă ocupați de producție?
Oana Iancu: Pentru că era vorba de Călin (Peter Netzer - n.red), cu un 'track record' ireporoșabil, și pentru că scenariul era foarte ambițios și se vedea deja la ce nivel va ajunge proiectul, am mers direct la oamenii cu care prefer eu să lucrez și nu am fost refuzată, având în vedere că era un proiect foarte valoros. Nu a fost nevoie să pitch-uiesc.
Coproducătorii din Germania mi-au spus că, atunci când au primit scenariul, au fost emoționați să-l citească, pentru că doreau să lucreze cu Călin. Și mi-au mai spus că „dacă scenariul ar fi fost mai prost decât era, tot ar fi acceptat, datorită lui Călin; iar dacă regizorul ar fi avut un track record mai modest, tot ar fi acceptat - datorită scenariului. Toată lumea care s-a adunat în jurul proiectului a făcut-o imediat și fără rezerve, cu foarte multă încredere în proiect”.

În ce alte țări se va vedea „Ana, mon amour”?
Oana Iancu: Acum este procesul de negociere și semnare a contractelor; a existat interes din foarte multe teritorii, așteptăm raportul de la Beta, sale agentul nostru.

Către ce teritorii va merge filmul cu secvența de sex remontată?
Oana Iancu: În UK a fost mențiunea, într-o discuție preliminară, asupra distribuirii filmului cu secvența de sex modificată.  
De la început am avut acea secvență remontată, de la început acesta a fost planul.


Exploreaza subiecte similare:

Ana mon amour, Oana Iancu, Mircea Postelnicu, Diana Cavallioti, Calin Peter Netzer

Alte știri din cinema

Keanu Reeves a fost aproape de a-şi schimba numele la începutul carierei

Actorul a fost sfătuit să îşi aleagă un alt nume de scenă încă de la primele sale zile la Hollywood

Avatar 2 va putea fi văzut în 3D, dar fără ochelari

James Cameron se pregăteşte să introducă în cinematografe încă o tehnologie nouă, bazată pe un sistem de proiecţie laser

Actorul suedez Michael Nyqvist a murit. Avea 56 de ani

Actorul a devenit faimos internaţional pentru rolul din „Bărbaţi care urăsc femeile”, „Castelul din nori s-a sfărâmat”, „Fata care s-a jucat cu focul”, alături de Noomi Rapace

Vanessa Redgrave revine în România. Este invitata specială a celei de-a 13-a ediţii BIFF

Gala de deschidere a BIFF 2017 are loc miercuri, 28 iunie 2017, la Institutul Francez din București, la sala Elvire Popesco

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells
Feedback