Ba eu cred că soluția cea mai bună este eliminarea și a regizorului și a producătorului.
Adică depunerea scenariilor direct la CNC de către scenariști.
CNC, care dă banii, face concurs de scenarii, apoi ierarhizează producătorii și regizorii, pe criterii obiective desigur.
Dacă elimină numai regizorii, producătorii se vor prezenta cu scenariile lor și ale prietenilor lor regizori, deci tot ca până acum.
Numai în prima fază se vor prezenta sute de scenarii, apoi se vor prezenta cam aceleași. Cu un program pe PC, se pot depista foarte ușor acestea. În cazul în care nu vor avea modificări esențiale, vor fi respinse .
Dar mai trebuie și criterii clare de evaluare a scenariilor, și o comisie cu criterii clare de selecție a juraților, pentru fiecare criteriu de evaluare a scenariului câte 3 jurați. Și referate de evaluare!
În momentul de față, un director de imagine evaluează impactul la public. De unde până unde!? Sau dialogurile!
Dar nu are nimeni interesul să fie lucrurile limpezi.
|