View Single Post
Old 12 May 2016, 21:22   #170
rvn
Scorpia cinefiscalitatii
 
rvn
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 4,621
Originally Posted by alali:
Ca nu e un film despre razboi... dpmdv este aiurea sa discut. Chiar TCM-ul il cataloga drept unul dintre cele mai mari filme cu aceasta tematica. Pe aceeasi logica nici Schindler's List nu are nimic de-a face cu tema. Nici La vita e Bella.
nu am negat ca este film de razboi. am spus "nu stiu". am vrut sa spun ca actiunea filmului, la un moment dat, a deviat de pe drumul spre linia frontului. de-aia m-am si referit la "vremea razboiului".
daca nu ma insel, este vorba exact de anul 1941. tatuca Stalin, deja omorase destui dintre cei care se opuneau regimului, sau chiar daca nu se opuneau, nu-l ridicau in slavi. in mod paradoxal, tavalugul masinii de razboi germane, a insemnat pentru acesti oponenti, scaparea. oricum, nu ar fi scapat, fiindca Stalin, dupa cum se stie, i-ar fi acuzat de tradare, daca ar fi fugit din fata dusmanului. ingrozitoare soarta a popoarelor fostului imperiu tarist! sa fie nevoite sa aleaga intre doi calai.....
filmul nu pune accent pe lupte, pe strategii tactice de castigare a lor. filmul se concentreaza in mare parte pe redarea unor evenimente tragice colaterale, evenimente care s-au desfasurat cu repeziciune si al caror final tragic era de asteptat. miza este mancarea. ea a fost pretextul punerii in scena a scurtei, dar dramaticei "aventuri" a celor doi soldati. totul este amplificat de atmosfera sumbra si de isteria femeii,care fusese despartita cu brutalitate de copiii ei. totul se desfasoara dupa scenariul clasic al luptei de rezistenta impotriva dusmanului, finalizata, evident, cu moartea partizanilor (in cazul acesta), pedepsiti fara drept de apel, cu concursul colaborationistilor. asta-i scheletul filmului, sper ca esti de acord cu mine si cred ca nu este diferit de al altora cu aceeasi tema. ceea ce il diferentiaza de ele, este modul iconoclastic de a reda sfarsitul si apreciabila asemanare cu stilul lui Tarkovski. tocmai de aceea am atras atentia si asupra anului 1977, fiindca ar fi fost imposibil ca regizoarea sa nu fi imprumutat nimic din arta lui, mai ales ca Tarkovski era considerat un simbol.

Last edited by rvn : 12 May 2016 at 22:19.
rvn is offline   Reply With Quote sendpm.gif