Last Man Standing (1996)
A 3-a ecranizare a romanului "
Yôjinbô" de Ryûzô Kikushima , roman adaptat pentru ecran de Akira Kurosawa, iar ulterior preluat ad literam de celelalte 2 productii americane. Daca in "Per un pugno di dollari" desi nu s-a aratat macar o minima decenta si sa se pomeneasca numele celor doi ca si scenaristi, totusi filmul, datorita prestatiei lui Eastwood a devenit un icon al genului western, aici inca de la inceput te frapeaza aceasta mentionare. Bruce Willis alaturi de Kurosawa... ce vrea sa fie asta? Dar imediat te lamuresti, chiar din monologul de inceput, ca acesta este un remake. Iar Bruce Willis in acest film.... iacs!
Plin de elemente hollywood-iene, potrivite ca nuca in perete in cazul de fata, cu efecte si cascadorii specifice filmelor western din anii 60-70, cu o modelare a eroului principal ciudata, el fiind atins la acea coarda sensibila de super-erou, infaptuitor al justitiei, coarda sensibila ce-l inmoaie atat de tare pe nemilosul luptator, transformandu-l intr-o carpa, incat e gata sa-si riste toti banii, da ce spun eu bani, chiar viata, doar pentru a o stii pe ea, necunoscuta in siguranta.
Fata de original, justificarea schimbarii taberelor, modul in care renegatul merge efectiv printre membrii celor doua grupari este fortata, necredibila, argumentele aduse in acest sens sunt slabe si povestea din acest punct de vedere are mult de suferit. La fel se poate spune si despre descoperirea manipularii la care au fost supusi de catre misteriosul luptator solitar, este tot atat de prost incadrata in poveste, dand impresia de apendice ... inflamat.
Peste toate aceste neajunsuri vine prestatia lui Bruce Willis. O incapacitate de a se modela in functie de situatie cum rar ti-e dat sa vezi in intreg repertoriul de interpretari ale bransei din care zice-se, face si Bruce parte.
El, actorul, eroul, principalul din acest film are un tipic de personaje atat de rastrans, dar ce spun eu de personaje, poate chiar un singur tip de personaje pe care le poate interpreta; acel detectiv, politist, infractor, macho man, dur, flegmatic, sictirit si /sau sarcastic. Alte roluri ii vin atat de rau incat strica orice film, indiferent de cat de captivanta ar fi povestea.
Un 5,13 pentru aceasta cumparare de scenariu de la detinatorii drepturilor maestrului Kurosawa, foarte prost gandita, ce nu are decat un singur efect. Pune intr-o lumina si mai favorabila, daca mai era nevoie, filmul original, Yojimbo, aratand penibilul reecranizarii povestii initiale in maniera nord-atlantica. Nu recomand decat celor care au vazut varianta Kurosawa.