Originally Posted by Twinsen:
Originally Posted by rvn:
nu putem avea pretentia de vedea consecventa in actiuni, la un asemenea personaj, pentru ca, pur si simplu, este la varsta cand se loveste cu capul de pereti.
|
Nu e vorba de consecventa in actiuni, ci de realism. Care e sacrificat fara probleme pentru a incita audienta si a crea dramatism fortat. Un exemplu evident e scena ridicola a dezvirginarii, cate tinere ar face-o in modul ala? Lisa e un plot device, nu un om. Lonergan o invarte ca pe butoane - ba o arata tipand in clasa ca sirienii sunt precum "Ku Klux Klan"-ul si trebuie exterminati, ba o arata plina de compasiune fata de altii.
In esenta orice poate crea emotie si dramatism e stors cu efort pana la ultima picatura. And to hell with anything else.
|
cum zici tu, nu te contrazic. dar realismul, ar fi stricat tot farmecul in cazul asta. invartitul pe butoane al Lisei, are un scop sau mai multe. unul ar melanjul acela de probleme sociale reale, altul ar fi, dupa parerea mea (pur personala), ca Lonergan a vrut un personaj deosebit, iesit din comun, folosindu-se tocmai de reactiile hilar-ciudate pe care le are. si nu numai Lisa este asa. mi se pare ca toate familia sa, in frunte cu maica-sa.dar, cum spuneam, Lisa este la varsta cand unele dintre aceste manifestari, sunt cumva justificabile. adica, mai simplu spus, nu o vad decat ca pe o fata desteapta, dar care n-are toata tigla pe casa. si vrea sa para mai matura decat e. dovada: convorbirile ca de la adult la adult, cu tatal ei si cu profesorii. apoi, chiar si scena aceasta de care aminteai, cu fratele lui Culkin, da, sunt de acord ca este putin probabil ca o fata sa recurga la asa ceva, insa,mare ti-e gradina ta, doamne! pe mine m-a amuzat, dincolo de jena.