View Single Post
Old 21 Jun 2013, 04:15   #4443
anaemona
Guru

anaemona

Apropos de acest film, pe care eu nu l-am vazut, Excalibur, nu pot sa nu remarc o alta coincidenta Revazind aseara Monty Python and the holy grail, citatul in care se pomeneste de Excalibur e unul din cele mai savuroase.

Citi scenaristi ar fi in stare sa mai scrie un scenariu asemanator? Intotdeauna mi s-a parut mult mai greu sa scrii ceva comic decit ceva dramatic. Dramatismul e oarecum acceptat de toata lumea, chiar daca unii sint mai indiferenti, dar sa reusesti sa faci oamenii sa rida, in principal din jocuri de cuvinte si nu neaparat maiestrie actoriceasca, e o sclipire care nu e la indemina oricui.

“King Arthur: I am your king.
Peasant Woman: Well, I didn't vote for you.
King Arthur: You don't vote for kings.
Peasant Woman: Well, how'd you become king, then?
[Angelic music plays... ]
King Arthur: The Lady of the Lake, her arm clad in the purest shimmering samite, held aloft Excalibur from the bosom of the water, signifying by divine providence that I, Arthur, was to carry Excalibur. That is why I am your king.
Dennis the Peasant: Listen. Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony."