Originally Posted by Optimvs:
Apropo, am o intrebare pentru admiratorii neconditionati ai lui Mungiu: cum se face ca singurele premii semnificative ale acestuia sunt castigate la Cannes?
Oare juriile de acolo sunt singurele care au ochi pentru "adevarata valoare" sau...? BAFTA ioc, Berlinala nema, Venetia nici atat.
Si va rog frumos nu ma luati cu Stockholm, Salonic samd 
|
Asta mi se pare un argument foarte simpatic.
E ca si cum i-ai reprosa lui FC Barcelona sau altei echipe dupa ce castiga Liga Campionilor ca "de ce nu joaca si in Europa League, si in Cupa Amicala a Tarilor Latine, si in Cupa Prietenilor Balcanilor si alte cupe, daca e atat de smechera"?
Festivalul de la Cannes e cel mai important festival de film din lume si niciun alt festival de serie A (Berlin, Venezia etc.) nu o sa fie vreodata peste festivalul de la Cannes. Ca selectie, ca numar de regizori valorosi adunati la un loc. Palme d'Or e cel mai important premiu din lume pe care il poate obtine un film. Palme d'Or, nu Oscarul. Oscarul decerneaza premiul pentru "cel mai bun film desemnat de Academia americana de film" unde se intampla din joi in Paste sa se mai strecoare printre nominalizati si un film neamerican, cum a fost Amour anul asta. Dar astea sunt cazuri rarisime, exceptiile, nu regula. In schimb Palme d'Or rasplateste o competitie a filmelor din toata lumea, iar dintre toate competitiile de felul asta Cannes-ul e cea mai importanta.
Si apropo, "4,3,2" a luat si premiul Academiei Europene de Film pentru cel mai bun film al anului, un premiu presupun ca dat de 2700 profesioni... pardon habarnisti intr-ale cinemaului din toata Europa, habarnisti care in anii urmatori au dat aceeasi distinctie unor filme de Haneke, Von Trier, Polanski si altor nonameuri.
Chiar, Von Trier e un exemplu de impostor care s-a dus cu aproape toate filmele lui la Cannes de frica Veneziei si Berlinului, plus ca acolo avea lucrurile aranjate, ii pupa pe toti in fund. Aranjate, pana l-au aranjat.
