Originally Posted by Liviu-:
Filmele astea castigatoare de premii asa sunt in general. Cati spectatori aduc in sala filme ca Amour, Tree of Life sau si mai evident, Uncle Boonmee? Crezi ca si aia fac filme tot pentru premii? Crezi ca de asta face Malick filme? De ce ar fi atat de greu de acceptat ca asta e genul de filme pe care vor sa-l faca ei?
|
Opinia mea e ca pornesti de la o premiza fundamental gresita. Exista categoric numeroase filme de arta care nu au succes de public. Exista altele (si nu putine) care au. Ideea asta ca film de arta e cel la care in sala sunt doi critici, un student la film si o pereche intrata sa se giugiuleasca la caldura pe intuneric nu rezista daca ne uitam la cifrele unor filme ca Apocalypse Now ( Palme d"Or 1979, 150 de milioane de dolari worldwide, 322,489 $ facuti in primele 5 zile de difuzare in doar 3 cinematografe, intr-o vreme in care 1 dolar era echivalent cu vreo 7-8 de azi ca putere de cumparare). Iar asta nu e nici pe departe o exceptie, vorba ceea, au luat Palme d'Or filme ca Pup Fiction sau Fahrenheit 9/11.
Originally Posted by Liviu-:
E vina lor ca lipsesc filmele comerciale de calitate buna in Romania? Ei fac ceea ce ei considera a fi cinema de calitate. Si dupa cum observi e apreciat chiar de cunoscatori ca fiind cinema de calitate.
|
Vezi mai sus, nu trebuie sa faci film comercial ca sa ai succes de public.
Originally Posted by Liviu-:
Ce-ar fi fost sa fi putut mers la Tarkovski si sa-l intrebam ca de ce nu facea filme de public?
|
Eu imi amintesc ca dadea sala pe dinafara la Cinemateca la Solaris...
Originally Posted by Liviu-:
Sau la Dostoievski ca de ce scria carti atat de lungi? Acum sincer nu stiu cat de apreciat era Dostoievski de public, dar sunt aproape sigur ca nu vindea nici atunci mare lucru, ba chiar poate i-ar fi fost mai bine acum.
|
Eu sunt FOARTE sigur ca in cazul asta vorbesti in totala necunostinta de cauza. Problema lui era ca-si pierdea periodic banii la cazinourile din Wiesbaden si Baden-Baden, nu ca nu scotea bani de pe urma operei lui. De exemplu Crima si Pedeapsa a fost intai publicata pe bucati intr-o revista, ducand la o crestere semnificativa a numarului de abonamente.
Ca i-ar fi fost mai bine acum, cand e unanim considerat un scriitor de talie mondiala si este publicat constant in nspe tari, e cu totul alta discutie.
Originally Posted by Liviu-:
Si legat de faza cu adulatorii lui Mungiu. Ai putea acuza pe unii critici (doar pe cei romani oricum) de vreun favoritism. In schimb toti cei care sunt pe forumul asta sunt oameni normali, fara legatura cu lumea filmului, si nu castiga nimeni nimic din a-l lauda pe Mungiu, ori pe altcineva din 'noul val'. Eu de ex nici nu m-am dus cu foarte mare entuziasm la film, era cam pe pozitia 10 in watchlist-ul de la Cannes, dar am ramas foarte placut surprins.
|
Crede-ma ca n-am de unde sa stiu cine se afla in spatele fiecarui nick de pe forum si, obiectiv vorbind, nici tu nu cred ca ai cum sa stii asa ceva.