Originally Posted by Mercutio:
cand stii ca in 12 Angry men autorul foloseste o focala lunga ca sa creeze o SENZATIE de ingramadeala, pentru sublinia un anume moment din intriga, ei bine lucrul acesta il poti observa dupa aceea si in alte filme.
|
Cand autorul foloseste o focala lunga ca sa creeze
SENZATIA de ingramadeala atunci trebuie sa o simti, ca de aia e o senzatie, nu sa citesti despre ea. Doar e o senzatie instinctiva, nu un proces rational intelectual. Sau cum ar trebui sa gandesc:
"Hmm acum regizorul a schimbat pe focala lunga, ia sa ma concentrez ca sa mi se pare atmosfera inghesuita"
Originally Posted by Mercutio:
dar pe tine nu te intereseaza decat povestea, nu cum e spusa ea, jocul unor actori, nu cum sunt filmati ei. te intereseaza doar sa ai niste trairi primare, doar amuzamentul, entertainment-ul.
|
Tu esti cel esti cel care vorbeste despre *senzatia* create de lentile, care e tocmai o traire primara, nu eu. Si in caz ca ti-a scapat asta, filmul pe care l-am propus e o drama, nu o comedie spumoasa cu Ben Stiller.
Originally Posted by Mercutio:
cu alte cuvinte pentru tine filmul e un produs, nu e arta, iar eu imi racesc gura degeaba.
|
Oh, deci tu crezi ca daca te intereseaza strict un anumit aspect a filmelor, atunci esti o persoana cu un simt artistic profund, in timp ce altii sunt niste filistini care se uita la filme pentru un amuzament vulgar. Ei bine ca sa intelegi un scenariu si ceea ce transmite un film ca mesaj iti trebuie o cultura mult mai vasta, din domenii diferite, nu doar acel unul pe care il venerezi de parca ar fi singurul din univers. Iti trebuie de asemenea ratiune si capacitate de analiza. Te-ai intrebat vreodata de ce scenaristul e trecut la credite alaturi de regizor?
