Cunosc articolul respectiv si, intr-adevar, mi s-a parut foarte interesant cand l-am citit. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu tot ce scrie acolo. Ceea ce este insa important de retinut este ideea ca realizatorii se identifica (sau ar vrea sa fie identificati) cu personajele lor principale, acesti "experti" pasionati de meseria lor, de tehnica si tehnologie, in spatele carora regizorii pot ascunde faptul ca nu au nimic de spus. Din punctul meu de vedere, lucrurile nu stau neaparat asa: "Drive" nu are nimic de spus, dar este un film de serie B bun (chiar foarte bun), Fincher are ceva de spus si o face intr-un stil propriu pe care l-a dezvoltat continuu timp de doua decade, dar in cazul lui TGWTDT sunt mult prea multe probleme cu romanul-sursa ca sa iasa un film cu adevarat exceptional, iar in legatura cu TTSS sunt de acord.
Mai trebuie spus ca articolul cu pricina a aparut in replica la doua recenzii pozitive pentru "Drive" si "The Girl with the Dragon Tattoo", in aceeasi revista. Iar pentru context, ar merita cautat, prin arhiva Cahiers cu Cinema, un articol scris cu vreo doi ani in urma tot de Stephane Delorme, intitulat Films Capitalisme, in care "tintele" sale erau "Inception" si "The Social Network".
__________________
"And in case I don't see ya: good afternoon, good evening and good night!"
(Jim Carrey - "Truman Show")
http://poisonwhiskey.blogspot.com/
|