Da, aia cred ca e.
l.e.
A publicat, în 2009, o culegere de articole intitulată Bunul, răul şi urâtul în cinema la Editura Polirom.
Interviul producătorului Cristian Comeagă. In principiu sunt de acord cu tot ce zice el, ar fi doar o problema: nu au reusit sa faca filme mai bune ca cele minimaliste, degeaba se indigneaza el, daca nu e in stare sa livreze ceva mai performant.
l.l.e.
"In munca sa de descriere a operei, pe care trebuie s-o patrunda in articulatile ei intime, criticul nu trebuie nici macar sa spuna daca ii place ori daca nu-i place, daca o prefera sau nu alteia, caci aceasta inseamna de-acum subiectivitate si cum stim, gusturile nu se discuta. Descrierea ar trebui sa fie singura lui judecata, critica e constatatrea realitatii unei opere, a logicii sale, este o munca de verificare sau de constatare."
Nu sunt suta la suta de acord cu Ionesco, eu cred ca tot treaba criticului e si sa faca o apreciere valorica obiectiva, adica e film bun, foarte bun, trebuie neaparat vazut, sau, doar daca nu ai altceva mai bun de facut, totusi, cat de mult a degenerat conceptul de la el pana la unul ca Gorzo, care zbiara "magnific" prin cronicile lui. Baiatul asta ar trebui sa inteleaga in cele din urma, ca pe nimeni nu intereseaza inclinatiile lui personale si sa-i scuteasca pe Bazin, Antonioni sau Tarkovski de tot felul de mezaliante, "Toată greco-bulgărimea e nepoata lui Traian!"
Noi nu avem critica, avem doar niste indivizi situati intr-o tabara sau alta.
__________________
Era ninja. Era Kuji-kiri, si dincolo de Kuji-Kiri, era Kobudera, de care se temea pana si al sau sensei Kan-aku na ninjutsu. Era magie.
http://www.youtube.com/watch?v=JD177l2DNtw
Last edited by djinjis : 16 May 2012 at 23:14.
|