Păi nu așa departe.
Filmul iranian rupe, chiar dacă e făcut cu și despre sărăcie. iar eu văd multe puncte de legătură dintre cinema-ul iranian și cel românesc.
Filmul românesc e prezentat și salutat la Paris și New York.
Am putea începe prin a ne cunoaște filmele și a stabili legături. cu alte filme, de ex. până la urmă, suntem singulari și nu prea. filmul românesc a avut și elemente de noir, și sci-fi, și suprarealism.
Sau prin a le valorifica simbolic, literar, filosofic, cum s-a făcut cu foarte multe dintre filmele europene și nu numai.
marketingul ăla tot oamenii îl fac. marketing e și să stai să te uiți la un film până la capăt, să vezi de ce ți-a plăcut și să spui mai departe. n-or avea filmele românești parte de propagandă scandată pe mii de voci pe la teleu, dar sunt mii de filme în aceeași situație. din păcate, nu numai filmul românesc e îngropat sub asaltul nesimțit al hollywoodului. dar să spui că un film nu e bun pentru că nu are destulă reclamă, mi se pare nedrept.
pentru mine, cu cât mai multă reclamă i se face unui film, cu atât mai prost e, pentru că realizatorii îmi vor doar banii și nimic mai mult, de aia nici nu mă lasă să respir și să aleg ce vreau eu, nu ce vor ei.
Last edited by Malombra : 09 Feb 2012 at 19:09.
|