Am scris de dimineata destul de pe larg despre ambele filme, dar am pierdut totul in momentul postarii. Din dorinta de a fi completist, voi posta totusi cate un scurt rezumat a ceea ce am scris de dimineata
The Wind Will Carry Us
Unul dintre cele mai bune filme ale lui Kiarostami, dar, spre deosebire de "Close-Up" sau "Ten", nu face cu ochiul spectatorului, amintindu-i ca nu este decat un film. Este si cel mai pictural film al regizorului iranian, lucru care transpare pana si pe poster-ul filmului (inspirat parca de un tablou de van Gogh). "The Wind Will Carry Us" vorbeste despre clash-ul dintre societatea iraniana traditionala, rurala si cea moderna, reprezentata de oraseni cinici, ignorand doar in aparenta problemele politice. Personajul sau principal este un simbol al vremurilor sale, apropierea sa de satenii pe care ii viziteaza cateva zile nefiind dictata decat de propriile-i interese si dorinta de a-si fabrica propriul excitement. Kiarostami ne ascunde motivele acestui personaj, ceea ce face ca un film destul de lent sa te tina in suspans timp de 2 ore.
Vampyr
La fel ca si varul sau cel mai apropiat, "Cabinetul doctorului Caligari", "Vampyr" ar putea sa se petreaca in intregime in imaginatia unui nebun. Privind lumea prin prisma lui Allan Gray, spectatorul pierde incet-incet contactul cu realitatea. "Vampyr" nu este un film, este un cosmar, o halucinatie, creata din imaginile distorsionate ale lui Rudolph Mate si modul in care acestea sunt inlantuite, adeseori contrat asteptarilor. Pentru Dreyer, reprezinta trecerea de la cinema-ul mut la cel sonor si, totodata, cel mai aventuros film al sau (chiar daca nu si cel mai bun).
Vot: alegerea este grea, dar pentru mine "Vampyr" este filmul mai bun, mai incitant. Dreyer...
__________________
"And in case I don't see ya: good afternoon, good evening and good night!"
(Jim Carrey - "Truman Show")
http://poisonwhiskey.blogspot.com/
|