Originally Posted by Federico:
Discutia a ajuns intr-un punct in care pur si simplu nu pot sa m-ambtin sa-l citez (din nou) pe Pitbull. http://www.cinemagia.ro/forum/showpo...&postcount=203
Lectia Number One:
"Despre ce e vorba în filmul cutäricä" e un tip de întrebare pe care trebuie s-o lasi în urmä. Asa-l întrebam eu pe tata, la 4 ani, când îi ceream sä-mi explice fiecare film, dupä ce se termina.
In orice film, dar mai ales în alea importante, "este vorba despre" multe: despre temä, despre idee, despre subiect - sau, mai clar: un film DEZBATE (sau "trateazä") o TEMA, prin intermediul unui SUBIECT, pentru ca în final sä COMUNICE o IDEE (sau mai multe!).
Exemplu (tratat foarte simplificat):
"Otto e mezzo", ("8 1/2" sau "Opt si jumätate"), de Federico Fellini.
TEMA: conditia artistului (despre asta vorbeste)
SUBIECTUL: criza de creatie a unui regisor, inspiratä din propria situatie a lui Fellini, care dupä ce fäcuse opt filme si jumätate în cheie neorealistä, simtea nevoia sä-si gäseascä alt drum (ceea ce a si fäcut).
IDEEA: (sistemul de idei al acestui film e atât de complex, încât comitem aproape un sacrilegiu comprimându-l într-o singurä frazä, dar sä încercäm, totusi...) Orice artist se regäseste pe sine însusi în oamenii care l-au fäcut sä fie ceea ce este (de la nastere si pânä în prezent); un fel de: "eu sunt voi".
Prin urmare, de fiecare datä când te incitä un film despre care se sugereazä cä e "mare", pregäteste-te pentru o adeväratä aventurä a descoperirii si cunoasterii!
Iar acum, fä bine si buchiseste acest topic paginä cu paginä. Vei gäsi multe îndrumäri în acelasi sens.
|
Analiza literara. Asta-i simptomatic la cei ce scriu despre film in Romania.
Desi Pittbull a scris/scrie (printre singurii care fac asta) si despre mijloacele specifice filmului, dar nu in paragaraful asta. Aici era vorba despre despre forma, nu despre continut, despre discurs, nu despre naratiune.