Originally Posted by Mercutio:
A vrut sa ne transmita ca locul respectiv era un soi de Auschwitz.
|
Nu, nu a vrut asta, nu a vrut sa-ti transmita nimic din trairile personajelor din jur. Ele sunt de forma, sunt un peisaj in spate, un tablou, de cate ori sa o zic: NU E REALITATE. M-am saturat sa tot repet, de acum nici nu mai raspund pe tema asta.
Originally Posted by Mercutio:
In cinema exista ceea ce se numeste reaction shot. Atunci cind are loc ceva grav intr-un film se introduc scrute cadre cu reactia celor din jur. E foarte eficienta tehnica. Se cam abuza intr-o perioada pe la Hollywood de ea.
|
Nu vreau sa te jignesc, dar parca ai scos termenul dintr-un manual doar ca sa arati ca stii cinema. Ce relevanta are lucrul asta? De acum daca nu se foloseste tehnica respectiva nu mai e filmul bun? Esti obligat sa o folosesti? Uite aici li s-au aratat fetele tocmai invers, fara sa se vada o reactie pentru ca... citeste mai sus. La naiba, mi-a mai murit un neuron.
Originally Posted by Mercutio:
E in fapt un soi de violenta gratuita, ca si faza din lift, ca si cea cu furculita, ca si cea cand bossul ii taie mana cu briceagul mecanicului. Eu unul nu apreciez metodele astea. Imi bagi pe gat violenta gratuita indulcita, chipurile, cu imagini viu colorate si muzica agreabila. Thank you, but no thanks.
|
Am mai vorbit despre violenta ceva mai inainte. Dau un quote la ce am scris atunci:
Originally Posted by Liviu-:
Nu mi s-a parut deloc gratuita. De fapt eu ti-am raspuns la mai toate intrebarile tale inainte sa scrii mesajul asta, de asta ti-am si zis sa citesti inainte. Daca un personaj e temperamental, daca e violent, daca e chiar putin nebun, eu vreau sa vad lucrul asta, vreau sa-l simt. E ca si cum cineva ar spune in timpul filmului despre sofer: "e nebun". Asa, si? Cu ce ma ajuta pe mine, ca spectator, asta? Simt ca e nebun? Cred ca stiu lucrul asta, cred ca-l simt, dar e fals. Simti cu adevarat lucrul asta abia cand vezi cum ii sparge craniul tipului ala. Violenta e gratuita atunci cand nu foloseste in niciun fel in economia filmului, atunci cand nu imbogateste cu nimic caracterizarea unui personaj, ori aici e chiar opusul. Un caz asemanator e in I saw the devil unde unul dintre cele doua personaje principale e un adevarat psihopat, e raul pur animalic. Cum poti sa iei in serios lucrul asta daca nu il arata ucigand cu sange rece?
|
Eu sunt adeptul cinemaului fara menajamente. Orice e nevoie ca sa transmita ceva trebuie pus pe ecran.