View Single Post
Old 06 Sep 2011, 19:44   #63
Liviu-
Film Dissection
 
Liviu-
 
Join Date: Dec 2008
Location: Vaslui / Bucuresti
Posts: 3,106
Originally Posted by Twinsen:
Relatie? Care relatie? El e "fotograful" si ea e "traducatoarea". Personajele sunt atat de schematice incat nici macar nu sunt oameni, doar niste roluri abstracte. Niciodata nu vedem ceva ce ar putea sa arate de ce s-au placut sau vreun moment in care sa fi fost fericiti. Nu poti face radiografia a ceva ce nu a fost deloc prezentat. Iar in trecut nici macar ruptura nu e aratata, ci niste biserici.

Personajele sunt intr-adevar cam putin dezvoltate, dar eu nici n-am simtit ca ar fi fost nevoie de mai mult. Nu inteleg de ce tii neaparat sa fi vazut acele momente cand ei s-ar fi inteles bine. Te-ar fi ajutat cu ceva? E chiar asa greu de acceptat ca ei s-ar fi inteles? Regizorul ne-a aratat ce a vrut, partea rupturii finale. Radiografia nu e a relatiei, ci a destramarii ei, lucrul care iti este prezentat pe tot parcursul filmului. Cat despre trecut, trebuie sa te contrazic iar, exact lucrul asta ne este aratat incetul cu incetul. La inceput nu realizezi ca ar fi vreo ceva intre sotie si sofer (de altfel nici nu e), pe parcurs vezi raceala sotului, neinteresat de peisaj, neinteresat de istoria locului, neinteresat de sotie. La un moment dat vedem cum sotia e lasata sa se duca singura cu soferul in camp, sotul e invitat, sotia insista chiar, dar el e de neclintit. Mai sunt prezentate inca cateva indicii ca intre cei doi se infiripa ceva, iar sotul nu face absolut nimic, e mult prea dezinteresat, a ajuns in punctul in care nici n-ai spune ca e sotul ei, lucru pe care tu il tot critici. Ideea asta e intentionata, sa nu para a fi impreuna, tocmai ca sa arate cat de mult s-au indepartat, desi, dupa ce ne e prezentat, ar fi mai bine sa spunem dupa cat de mult s-a indepartat el.

Originally Posted by Twinsen:
In primul rand, continui sa afirm ca in filmul asta nu exista nici o relatie si nici un personaj, doar niste concepte superficial-abstracte, asa-zis "artistice".

Cred ca pentru partea de relatie am raspuns mai sus. Cat despre superficialitatea construirii personajelor, as zice ca uneori personajele sunt atat de superficiale pe cat sunt tratate de privitor. Cu siguranta nu e un film despre care sa spui ca personajele sunt foarte bine definite, construite in cel mai mic detaliu, nici pe departe, dar e de ajuns pentru ceea ce vrea filmul sa transmita.

Originally Posted by Twinsen:
Dar folosindu-ne de imaginatie, fotograful greseste, pentru ca sotia sa se tine de mana cu un alt barbat, in prezenta lui? Poate ma insel eu, dar in momentul in care iti alegi un om sa-ti fie partener de viata, e cazul sa te gandesti bine. Cand te casatoresti faci niste promisiuni, atat lui personal cat si in fata societatii. Daca ulterior descoperi ca nu va potriviti, atunci greseala e si a ta, ca nu ti-ai dat seama mai devreme. Iar in cazul asta divortezi, nu filtrezi cu nesimtire cu un alt barbat, in prezenta sotului tau. Deci cu toata indulgenta, nu pot sa inteleg de unde ai ajuns la concluzia ca e "e vina lui".

Depinde. Dupa ce ne este prezentat in film sotia are doar o mica parte din vina. Ea este indepartata constient de catre sot. Tu ai putea suporta o asemenea raceala de la persoana iubita? O asemenea indiferenta? Cred ca oricine nu are vederi extreme asupra casniciei de genul "pana cand moartea ne va desparti" ii poate da dreptate sotiei. O casnicie e un efort din partea ambelor persoane, iar atunci cand una din ele renunta la acest lucru practic casnicia nu mai exista decat in acte. Dupa parerea ta care-i nesimtirea mai mare? Faptul ca sotia a filtrat putin si s-a tinut de mana cu un strain sau ca sotul o indeparteaza sistematic si e total indiferent de ce se intampla cu sotia sa? De mentionat ca flirtul e urmarea (logica zic eu) a greselilor sotului. Pune-te in situatia sotiei.

Originally Posted by Twinsen:
De acord, dar e overdone to death. La fel ca scena cu telefonul. PRICEPEM! Daca faci un film de arta atunci sa presupune ca te adresezi unei audienta cu un anume nevel intelectual. Nu e nevoie sa repeteti aceeasi idee de peste zece ori, decat in cazul in care pur si simplu nu ai alte idei...

Dar nu e repetata aceeasi idee, ci e condusa mai departe. Scena o fi aceeasi, dar de fiecare data afli alte lucruri despre personaje si relatia lor. E ca si cum ai spune ca Groundhog Day, sau mai nou Source Code, repeta acelasi lucru la nesfarsit. Simplul fapt ca decorul e acelasi nu inseamna ca povestea nu evolueaza.

@rvn - Nu stiu ce sa zic. Personal mi se pare ca nu exista ceva in film care sa conduca spre ideea asta.
Liviu- is offline   Reply With Quote sendpm.gif