Oribil film.
Dar hai sa punem partile bune inainte. Mi-au placut mult secventele in care camera urmareste bicicleta copilului, iar cand acesta se ridica de pe sa, camera se repozitioneaza la o inaltime egala cu cea a ochilor copilului.
Secventele cu drumul au fost misto realizate, nu am nici cea mia vaga idee cum se numeste procedeul, zoom in combinat cu travelling. Ma rog, mai putin important. Cadrele filmate aratau distanta dintre hotel si restul lumii.
Jack Nicholson joaca foarte bine. Sunt momente care nu prea imi plac, dar cred ca sunt din cauza personajului. Pare usor nebun de la inceputul filmului... consider ca e o greseala, impactul era mai mare daca parea normal, ca un individ ce are nevoie de o slujba. Cu Ullman poarta acelasi ranjet ca cel de la bar, de la instalarea in hotel.
Mi-au placut acele secvente cu zoom in si zoom out, menite sa arate imensitatea hotelului si singuratatea sa, dupa un timp, incep sa para destul de uzate. Nu e nevoie de zeci de clipuri de acest gen, se intelege ideea din cateva.
Scenariul e prost, foarte prost. S-a sarit extraordinar de mult peste descrierea si transformarea personajelor. Jack pare un alienat mintal dupa primele 20 de min, aia e o nefericita paranoico-depresiva dupa aceeasi durata de timp. Jack schimba 3 propozitii cu Danny, atat.
S-au taiat parti importante din carte. Nu sunt impotriva gestului de a modifica, dar a modificat prost. Jack este vrajit instantaneu de hotel, deja il accepta, nu mai pune la indoiala realitatea pe care o traieste, cedeaza cu lejeritate avansurilor hotelului. Cum iese din masina are chipul unui criminal psihopat. Unde mai e seductia realizata de hotel? Un sarut cu o moarta si 2 pahare de gin? Insuficient.
Nu poti sustine ca filmul acesta are vreo morala, sau ca e vreo analiza a familiei universale sau americane, din moment ce tu aduci ca personaj principal, ca tata, capul unei familii, un alienat mintal.
Nu avem prezentata relatia dintre cei 3. Nu poti face o comparatie pentru ca nu exista imagini cu familia lor inainte de mutarea in hotel, iarasi, nu poti spune prea multe din cauza ca relatia lor in Overlook nu este prezentata, nu i-am vazut impreuna. Mai mult de 2 secvente nu am vazut sa fie. Una cand sunt in masina, ce de a doua cand se despart la bucatarie.
Cade din start toata treaba cu analiza familiei, societatii etc.
Shelley Duvall, cum a reusit sa piarda premiul "Zmeura de Aur"? Cine a putut sa joace mai prost ca ea? Si in Scary Movie am auzit tipete mai bune. In plus e urata tipa, naspa pentru ea. Fara talent, fara frumusete. Am auzit ca a avut si 'nspe mii de duble, iar astea au fost cele mai bune, trist. Ma uitam la Wendy si ma gandeam ca ar face un bine filmului daca ar muri, cat mai repede si cat mai violent.
Sangele din lift. Care era poanta cu el? Sangele e prost realizat, e prost facut ca efect special. Servea ca preambul ca va veni moartea rosie in hotel? Daca da, de ce este folosit si dupa crima?
Regia a fost desucheata. N-are un fir narativ, e o miscare in zig-zag asimetrica, cel mult. Sare de la dormitor, la boiler, la jack, la hol, la dormitor.
Nu mi-a placut nici modul cum a fost gandita cronologia. Sa scrii acolo ca e sambata sau ca e marti, e egal cu 0. Nu trebuie ca niste litere albe scrise pe un ecran negru sa imi arate inaintarea filmului. Cronologia trebuia introdusa prin dialog: "Danny e bine? A trecut o saptamana de cand s-a impiedicat si a cazut pe scari.". Prin procedeul asta atragi si mai mult audienta, devine obligata de a acorda atentie dialogului, relationarii dintre personaje. Numeroasele poze cu litere te deconecteaza de la film, fara a primi vreo informatie cu privire la intamplarile din timpul ce a trecut.
Muzica este prost folosita, e sincronizata cu momente nepotrivite. E tare si alarmanta in complet momentele banale, iar in momentele anterioare unei "ciocniri" e seaca.
Danny, slabut actorul. Inteleg, e copil. Cel putin pentru el actoria nu e inerenta.
Daca regizorul acestui film era Pul Ankur, debitul laudelor mai era acelasi?
|