Ce ma bucur uneori cand am dreptate sau, in cazul de fata, sunt pe aproape...
Cum ziceam, abia daca imi mai amintesc filmul, iar "trasul" lui in doar doua planuri-secventa, imi amintesc ca-l semnalase un critic-istoric in "Cahiers du cinema", prin 2003, pe cand locuiam in Franta - desi n-as stii sa spun despre cine e vorba sau in ce numar al revistei face aceasta prima observatie (dupa cele citite pana atunci de mine, desigur).
Un alt critic-istoric, de-al nostru de asta data, zice asa in "Dictionar universal de filme" (da, e marele Tudor Caranfil - in care ma incred mai mult... ): " Filmul insa, a ramas in istorie mai ales prin turul de forta tehnic: turnat intr-un singur decor, din OPT [ subl. mea ] planuri-secventa care coincid cu cele opt bobine, actiunea nu depaseste durata proiectiei si creeaza iluzia unui plan unic (...) Intreg interesul si placerea vizionarii sint canalizate spre aceasta latura a performantei, depasita de altfel si ea de rusul A. Sokurov, care folosind posibilitatile tehnicii numerice a filmat continuu, in 2002, nu o bobina, ci un intreg lungmetraj (...)
Ideea ar fi, Dl.cinematic, sa nu fi putut sa sesizezi astfel de alipiri - tu, sau oricine. Stim - si cred ca am mai zis-o - ca la Hitch nimic nu era intamplator sau mantuiala, ba mai mult - obsesie cinematografica. ( Pana si costumul ala albastu al lui Tippi Hedren din "The Birds", nu era intamplator albastru, de ex.)
