Rvn, eu cred că un film împarte oamenii în două categorii: cei care îl fac şi cei care îl privesc. Cei care îl privesc, la rândul lor, se împart în diverse categorii, după priceperea în domeniu (specialişti şi nespecialişti), după cultura generală, după capacităţi intelectuale, după gusturi. Indiferent de categoria din care fac parte, cu toţii vor putea da unul din răspunsurile: 1. mi-a plăcut; 2. nu mi-a plăcut; 3. nu ştiu; 4. nu mă interesează.
După ce am început să scriu scenarii, m-am întrebat dacă e corect să comentez un film sau un scenariu, sau dacă nu mă expun tipului de întrebare (judecată): "Da' ce, al tău e mai bun? Tu puteai face mai bine?" După oarecare chibzuinţă, m-am decis să îmi spun părerea despre operele altora pentru că mă gândesc că sula n-are legătură cu prefectura. Altfel, ar însemna că eşti exclus ca cititor cu drept moral de a exprima o opinie, dacă ai scris ceva. E ca şi cum un romancier minor, nu are dreptul să critice un alt roman, dar nici să se extazieze în faţa unei capodopere. Poţi să ai o opinie pertinentă, pentru că nu compari cu ceea ce ai creat tu, ci cu alte opere pe care le consideri standarde. Ca la fotbal: Tu joci în campionatul sătesc, dar poţi comenta un meci al naţionalei. Şi e aiurea să-ţi spună bunicul care n-a jucat fotbal vreodată: "Mă, tu vorbeşti, tu care ai ratat singur cu portarul de la 5 metri!"
