View Single Post
Old 15 Aug 2010, 21:02   #502
c.ghevara
Guru
 
c.ghevara
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 820
Originally Posted by keepwalking:
eu nu inteleg de ce minimalismul, care presupune resurse financiare minime, isi cauta partener in persoana statului.

statul ar trebui sa imparta contributia sa cinematografica in doar doua directii:

- un fond pentru incurajarea debutantilor.
- un fond pentru filme care sa devina valori de patrimoniu national si aici ma refer la filme cu puternica identitate romaneasca...filme istorice, politice, biografice.

spun asta pentru ca mi se pare jenant ca, tu, regizor castigator de premii majore la festivaluri internationale, sa astepti finantare de la stat pentru proiectele tale.
mai mult, sa intri "in competitie" cu regizori aflati la inceput de cariera.
cu o carte de vizita impresionanta, cred ca poti convinge un producator strain sa-ti sustina finantarea filmului.

Toată lumea vrea cu statul! E un reflex. După 50 de ani de filme cu statul, şi în absenţa unor producători (fie şi de carton) la ce te poţi aştepta? Chiar şi resursele financiare minime sunt prea scumpe Fără stat, n-ar mai rămâne nimic în plus
Fondurile alea două n-ar schimba nimic. Să vezi ce de valori de patrimoniu naţional ar apărea!

Cred că cea mai bună soluţie ar fi ca statul să nu mai dea nimic! Să vină cu legi! Impozit zero, TVA zero pentru casele de producţie de scurt şi lung metraj, impozit zero pentru drepturi de autor (în cinematografie) pentru scenarişti, actori, regizori, compozitori şi ce s-ar mai încadra. Şi poate alte măsuri pe care alţii le ştiu mai bine. Ideea ar fi să stimulezi producţia de film, în general, nu proiecte singulare. Şi să laşi piaţa (spectatorii) să "jurizeze".!

"Tu, regizor câştigător de premii majore la festivaluri internaţionale" ai face bine să-ţi găseşti finanţare în străinătate! "Tu, regizor câştigător de premii majore la festivaluri internaţionale ai face bine să te pişi pe banii statului!
c.ghevara is offline   Reply With Quote sendpm.gif