View Single Post
Old 21 Jul 2010, 13:54   #23
thequietsurfer
Veteran
 
thequietsurfer
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 191
Sper sa nu te superi daca revenim pentru cateva momente.
Originally Posted by keepwalking:
tot ce am vrut sa spun si n-ai inteles e ca orice referire cinematografica la epoca anilor 50 risca sa para rigida, artificiala, cliseica din cauza unor elemente specifice epocii ce nu pot fi eludate.
Nu crezi ca, la limita, orice epoca are "elemente specifice"? Doar se tine cont de aceste "elementele specifice" si in periodizarea istoriei (d-aia vorbim de "epoci", nu?). Nici eu nu inteleg unde bati. In definitiv, pentru a surprinde ...mhmmm..."specificitatea" unei lumi scenografia si costumele trebuie sa-ti vina in ajutor, nu? Ce sa facem daca activistul purta geaca de piele si sapca? Sa-i punem joben? Lucrurile care "nu pot fi eludate" poate ca sunt esentiale. Artificialitatea nu este un efect al fidelitatii fata de "elementele specifice" ale epocii. Referitor la presupusa rigiditate a dialogurilor - pai asta e una din resursele clasice ale comicului (mecanicul placat pe viu...) si daca nu e exploatata cum trebuie este o cu totul alta problema. Mi se pare perfect justificat sa-ti pui personajele sa foloseasca formule ale limbajului de lemn daca conditia lor o cere si daca mizezi pe comicul caracterologic.
Altundeva vad problema. Caricaturile trebuie sa dea impresia ca se misca liber, trebuie intretinuta senzatia de dinamism. Altfel - se ajunge la ce spui tu. Rigiditate. Dar, repet, nu cred ca schematismul vine la pachet cu optiunea pentru vreun subiect, fie el si "educarea maselor" la sfarsitul anilor '50.
thequietsurfer is offline   Reply With Quote sendpm.gif