Originally Posted by Lieutenant:
o mai spun o data, un regizor adevarat este capabil sa gaseasca arta si frumos in faptele reale ale unui razboi, nu in situatii ipotetice si practic imposibile. daca ai fi citit ce spun oameni trecuti prin ceea ce trece (teoretic...) James, ai fi abordat altfel problema.
Daca pana si US Army s-a dezis de ceea ce se intampla in acest film , eu zic ca e grav, practic subiectul filmului ei a venit si i-a zis "tanti, n-ai nimerit-o!" , desi acest film prezinta armata americana intr-o lumina destul de pozitiva! asta ar trebuie sa te puna pe ganduri... la modul ca armata americana prefera sa fie prezentata ca profesionista ... iar abia apoi sa intervina arta si imaginea si stilul de filmare si whatever.
|
Ideea e ca tu din fata televizorului/ecranului de cinema nu ai cum sa simti ce simte un soldat care dezamorseaza o bomba, chiar daca e un eveniment filmat live din mijlocul razboiului. De-asta multa lume s-a uitat la prabusirea turnurilor gemene ca la filmele cu Bruce Willis.
Asa ca daca te intereseaza tehnica militara si sa respecti rigorile de pe campul de lupta, faci un documentar.
Daca insa te intereseaza emotiile prin care trece un soldat, atunci construiesti un film care sa reflecte, sau sa sugereze, dramele prin care trece el. Ca sa creezi insa emotie si sa faci pe cineva strain sa o imparataseasca cu tine, trebuie sa recurgi la niste artificii care de cele mai multe ori nu tin de lumea reala. Aud cumva soldatii ritmuri de tobe cand se impusca pe campul de lupta? Evident nu. Dar simt o tensiune...si tensiunea aia poate fi tradusa pentru spectatorii din sala prin zgomotul de tobe. Asta neinsemnand insa ca tensiunea unui om cand aude ritmuri de tobe intr-o sala de cinema, e egala cu ce simte soldatul cand dezamorseaza bombe.
Eu sincer nu ma astept ca niste oameni care s-au confruntat in viata reala cu diverse lupte sa se uite vreodata la vreun film de razboi si sa zica: da domne, asa era si pe campul de lupta.
Nu ma astept nici la oamenii care nu au avut arma in mana, dar lucreaza in SRI-uri, FBI-uri, ministere de razboi etc, sa fie impresionati de filme din categoria The Hurt Locker.
Dar crezi ca medicii sunt impresionati de serialele cu doctori? Crezi ca matematicienii sunt impresionati de Numbers? Si crezi ca avocatii cad pe spate la pledoariile din filme? Normal ca nu, indiferent de cati consultati angajeaza sau nu angajeaza regizorii si producatorii.
Pentru ca filmele nu se adreseaza numai expertilor dintr-un anumit domeniu. Normal ca nu trebuie sa pui numai aberatii pe ecran. Scopul regizorului insa este sa puna probleme si sa creeze emotii si spectatorilor care nu sunt complet informati legat de subiectul tratat. Ca de-asta mergem teoretic la film. Ca sa intram intr-o lume fantastica, pe care nu o cunoastem si pe care o exploram.