View Single Post
Old 10 Apr 2010, 10:21   #64
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Mi-a trimis Grid Modorcea articolul ästa de mai jos, cu crizele de isterie ale dinozaurilor.
Initial, postasem acest mesaj în topicul "NOUL VAL de cineasti români: VA REZISTA? EXISTA?" - fiindcä, prin referirile injurioase la adresa lor din partea talibanilor, l-am considerat cam cel mai potrivit. Totusi, evolutia ulterioarä a discutiei s-a îndepärtat total de subiect, luând forma unui schimb de opinii despre câteva aspecte particulare ale conditiei criticului de film (prin interventia unui user care s-a agätat de atacul lui Cärmäzan la adresa "individului cu nume de columbä", pentru a mai bäga niste strâmbe). O vreme, am permis ca discutia sä continue, întrucât avea si sansa unei evolutii constructive. Cum, însä, a devenit repetitivä si inutilä, si e foarte posibil ca sus-mentionatul user s-o foloseascä doar ca pretext al unor noi insinuäri ofensatoare (fie directe, ca aceea postatä imediat dupä acest mesaj, pe care însä am trimis-o prompt la Offtopic Asylum, însotitä de o observatie ironicä, fie disimulate sträveziu - la fel cum a fäcut si în topicurile de dezbateri despre criticii români de film, determinând închiderea lor, desi erau atât de substantiale si utile), consider cä e mai potrivit ca totul sä se opreascä aici. Ca atare, am izolat fragmentul off-topic în acest thread, si l-am încuiat.

O adunare fulminantă a UARF
Grid Modorcea

Numai de la CNC Tudor Giurgiu a furat 3, 6 milioane euro!", spunea regizorul Ioan Cărmăzan. "Eu ştiu numai de două milioane, l-a contrazis Sergiu Nicolaescu. Başca ce goluri a lăsat în TVR!" "Ce goluri, că l-a falimentat!", a precizat Geo Saizescu. "Şi toţi banii ăştia luaţi de la stat i-a băgat în afacerile lui, cum este şi afacerea de familie numită pompos Gala Premiilor Gopo, o confiscare ordinară!", a subliniat revoltat acelaşi Cărmăzan. Aceste acuze au putut fi auzite la Adunarea generală a Uniunii Artiştilor şi Realizatorilor de Film, care a avut loc zilele trecute şi în care s-au discutat probleme vitale legate de soarta cinematografiei naţionale. Oamenii prezenţi la adunare, cineaşti de marcă ai filmului românesc, printre care şi cei pomeniţi mai sus, s-au descătuşat şi au atacat foarte dur în primul rînd inima financiară a filmului românesc, adică Centrul Naţional al Cinematografiei, cu un statut depăşit, complet deficitar, care face posibil ca unii să bage mîna pînă la cot, precum un Giurgiu, iar alţii să nu se aleagă cu nimic. Adică nu există un statut care să marcheze distribuirea echitabilă a fondurilor. S-au dat zeci de exemple, de cazuri concrete, cum ar fi concursul de scenarii, absurditatea de a-l "face ascuns" pe regizorul proiectului, ca şi cea a finanţării pe bază de note, anomalia de a-i considera cineaşti pe cei care nu au nici o pregătire, dar au bani de la papa, precum Bobby Păunescu, băgaţi în circuitul oficial alături de profesionişti (mulţi dintre cineaştii noului val nu au şcoală!), risipa uriaşă a fondurilor CNC pe ploaia de festivaluri neimportante, precum DaKino, pe tot felul de gale pompoase, inutile, abandonarea oricărui proiect de importanţă naţională şi risipirea fondurilor pe proiecte conjuncturale sau de importanţă mediocră (s-a dat exemplul lui Chişu) etc. Situaţia proastei gospodăriri a CNC a culminat recent cu numirea unui nou Consiliu de Administraţie, în care se află doi membri, din şapte, care nu au nici o legătură cu cinematografia! Aşa cum nu are cu critica de film "un regizor ratat, autorul celui mai tîmpit film din istorie, cum a spus Cărmăzan, cu o moartă care este violată la morgă şi învie, iar acest individ cu nume de columbă acum se răzbună prosteşte, bălăcărind cinematografia, în primul rînd pe Sergiu Nicolaescu". A fost o adunare furioasă, între bărbaţi maturi, împliniţi, scîrbiţi de ceea ce se întîmplă, dornici să rostească adevărul într-o ţară în care domină prostituarea politică. Oamenii parcă stăteau pe un butoi de pulbere, aşa cum pot fi numite problemele grave care privesc viitorul cinematografului românesc, începînd cu învăţămîntul deficitar, cu situaţia formării unor noi specialişti în domeniu, în primul rînd tehnicieni, cu profesiuni pe cale de dispariţie, sarcină pe care vrea să şi-o asume UARF. Aşa cum tot UARF vrea să construiască un Monument al Cinematografiei (despre importanţa lui a vorbit pe larg inimosul director al UARF, Georgian Neculai Grigoraş), după cum s-a discutat şi despre iniţierea unei Gale a Premiilor UARF, mult mai importantă decît Gala lui Giurgiu, o gală a unui clan care a confiscat Omuleţul lui Gopo, fără să aibă habar de filmele şi creaţia plastică a cineastului, iar toate premiile sînt cu totul formale, ca şi juriile de diletanţi ale acestei afaceri de familie!

"Fapt constatat şi la ultima ediţie, desfăşurată la Palatul Parlamentului, un eveniment pompos şi inutil, care se vrea o versiune românească a Premiilor Oscar! Poate o imitaţie falsă şi macabră. Ridicolul situaţiei reiese numai dacă ne gîndim că americanii aleg premiile din opt sute de titluri anual, iar noi punem la bătaie între 5 şi 10 titluri. Din producţia anului trecut, Concertul lui Radu Mihăileanu este de departe filmul cel mai bun. Dar cu totul remarcabil, o parabolă demnă de atenţie este şi Cele ce plutesc, filmul lui Mircea Daneliuc, care a mai avut o premieră, Marilena, ambele filme fiind complet ignorate! Şi, n-o să vă vină să credeţi, i s-a făcut statuie aceluiaşi Porumboiu pentru un film mediocru Poliţist, adjectiv, încununat cu 6 trofee! Tot pilele şi banii lui papá au funcţionat! Cui foloseşte această mascaradă, această imitaţie de prost gust desfăşurată într-o locaţie, Parlamentul României, blamată de clanul cineaştilor premiaţi, inclusiv de Cristian Mungiu, cu omnibusul lui, Amintiri din Epoca de Aur? Dar lui nu-i este ruşine să ia un premiu pentru această mizerie, care îl descalifică, în calitate de cineast, chiar la locul faptei (o crimă morală)! Nu avem filme, ţara e săracă, dar concurăm Oscarul! Acolo m-am întîlnit şi cu doamna Gurău, şefa contabilă a CNC, care mi-a spus că numai pentru festivalul de la Cluj, Giurgiu a primit de la CNC şase sute de miliarde de lei vechi! Poate milioane, doamnă. Nu, miliarde. Cifra e sigură. Şi incredibilă! Dar CNC sprijină şi Gala Gopo, care sigur este un capriciu, de data aceasta cu papricaş unguresc, fiindcă au fost aduşi să defileze mulţi unguri, în frunte cu Hunor! Evenimentul a fost o risipă neruşinată, într-o absenţă premială a valorilor, din care a lipsit total orice referire la Gopo. Le-am spus de nu ştiu cîte ori organizatorilor să înceapă evenimentul cu Scurtă istorie, filmuleţul de 8 minute, care a deschis porţile internaţionale ale filmului românesc, prin obţinerea premiului Palme d'Or în anul 1957. Şi mereu să insereze în eveniment secvenţe din filmele lui Gopo, fiindcă generaţia tînără (am făcut teste numeroase în acest sens) nu-l cunoaşte pe Gopo, nu i-a văzut nici un film, nu-i cunoaşte genialele desene, fiindcă Giurgiu et co. au ignorat complet Privirea lui Gopo, un album atît de necesar pentru cunoaşterea marelui artist, căruia i-au fost confiscate numele şi ideea, Omuleţul, şi batjocorite! Fiindcă e inadmisibil ce face şi CNC, care se implică material într-un eveniment dominat de ţigani! Nu mi-aduc aminte ca Gopo să fi onorat această "breaslă" nici măcar printr-un desen! Darămite cu un taraf ţigănesc, care a triumfat în finalul deşănţatei "Cîntări", în care toţi amicii au luat premii! Parcă era festivalul Ţiganiada, fără nici o legătură cu Gopo, iar cineaştii, culmea, parcă au devenit o masă amorfă, acceptînd cu seninătate această umilire a filmului românesc! Cu banii care s-au risipit la Gala Gopo se putea debuta cel puţin un cineast sau ridica Monumentul Cinematografiei!

Copyright Tricolorul

http://www.ziarultricolorul.ro/?cmd=...40&format=html

Dincolo de frusträrile, invidiile si ipocrizia care urlä la tot pasul (hotul strigä "Hotii", mai ales apropo de furturile de la C.N.C.!), se remarcä si atacul la persoanä practicat de Nutu Cärmäzan la adresa mea! Nu pot decât sä spun cä îmi face cinste - îmi acordä o importantä pe care eu, unul, nu mi-am arogat-o niciodatä! Nu fac decât sä-mi exprim opiniile si sä le postez legitim pe net. Destinul lor ulterior, dacä sunt preluate de altii sau ignorate, apreciate pozitiv sau negativ, etc., nu mä mai priveste. Dacä Cärmäzan vitupereazä atât de violent împotriva mea, e clar cä un efect tot au - altfel, l-ar fi läsat indiferent, sau cel mult le-ar fi ironizat în suete cu amicii, nu în plenul U.A.R.F.
Multumesc, Nutule - esti un scump!
Apropo, sper ca Labehardul, Flocireign si Tufänel sä nu piardä ocazia de a prelua textul în Matz, pentru a-l îmbogäti si cu propriile lor coproductii coproculturale. As fi foarte dezamägit sä nu-mi confirme previziunile...

Last edited by Pitbull : 13 Apr 2010 at 12:27.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif