Originally Posted by Alex Leo Serban:
@manwiththemoviecamera:
1 nu se poate demonstra k 'dzeu e mort' (era, oricum, o simpla butada!), dar nici contrariul
2 emotiile umbresc ratiunea - vezi indragostirile
3 tzutzea batea cimpii (uneori, cu gratie)
4 atunci nu ar fi 'buni' crestini
|
1. nu , nu se poate demonstra, pentru ca dumnezeu inseamna misterul, pariul -blaise pascal- ramane la alegerea fiecaruia; ceea ce tzi se pare un simplu ...shantaj sentimental, e de fapt o responsabilizare; nihilismul lui nietzche e f util citit invers; a spune ca o teorie nu poate fi demonstrata matematic e chiar un clisheu, mai ales in cazul de fatza. dar e de apreciat sinceritatea, probabil ca e mult mai apreciata decat fariseismul

religia si ideea de dumnezeu incearca cel putzin sa explice cumva ideea de suflet, psyche, anima, iar un dumnezeu <<mort>. e nu doar blasfemie,e un nonsens, pt ca religia inceraca sa demonstreze prin mijloace pe cat de simple si modeste , pe atat de profunde, ca dumnezeu e viatza, invierea, spiritualitatea, ca exista un ciclu al vietzii, etc
2.emotziile ajuta ratziunea sa apelam la instinctul de aparare, de conservare,chiar la dragoste de toate felurile;sa n-o dam in janeaustinisme

indragostirile sau iubirea nu trebuie sa fie percepute ca fiind fanatice, sufocante, degradante, senzatzia de iubire de sine si de mizantropie vine tocmai dintr-o dorintza de a fi iubit neconditzionat
3.gratzie divina
4. creshtinismul ca si buddismul de exemplu propaga iertarea, sacrificiul, iubirea de aproape, deschiderea sufletului, energii pozitive , nu linshaj, daca nebunul ar strica dumnezeu e mort, ar provoca unora mila, altora dispretz, altora compasiune, altora tristetze; unor buni creshtini nu li se poate trezi mania, e un pacat

pacat in sensul , iar, al responsabilizarii, conshtiintzei.
Originally Posted by bremen1980:
Cu zicea Sf.Pavel -daca n-ai dragoste poti sa-ti dai si trupul sa fie ars sau sa lasi toata averea saracilor ca tot nu te ajuta.
|
dupa o inmormantare, din trupul decedatului nu ramane nimic, dar dragostea sa ramane prin altzi oameni care l-au cunoscut, echilibreaza totul; si sa nu confundam bucuria curata cu fericirile lumeshti si trecatoare, exaltarea cu starea extatica mistica, etc. la inmormantre de acee se spune" sa i se ierte greshelile cu voie si cele fara de voie", adica sa nu fi stricat echilibrul , energiile bune, opera lui dumnezeu, binele suprem, frumosul, armonia, si se mai spune "veshnica pomenire", veshnicia nu e aici, pe pamant. ramane de vazut dintre un creshtin autodeclarat ca mine, un ateu si un agnostic care din ei e mai aproape de dumnezeu( pilda, parabola fariseului, a bunului samaritean, etc).
