http://www.evz.ro/articole/detalii-a...copiii--VIDEO/
cred ca din pacate, ca in multe alte domenii, cei care sunt pusi sa decida pt noi o fac prost.
parerea mea e asa:
1. nu este adevarat ca gramatica traditionala de clasele 3-4 este prea grea. generatii intregi de copii au luat-o asa cum a fost. si nu a fost nimic rau aici.
poate este grea pt copii care stau prea mult la televizor si pe internet sau la jocuri video. gramatica de primara este solicitanta, dar lucrul asta nu trebuie privit doar prin prisma utilitatii notiunilor lexicale invatate. trebuie privit mai degraba ca o gimnastica a mintii dar extrem de utila, vitala chiar pt dezvoltarea ulterioara a unui posibil intelectual.
invatarea gramaticii inseamna deprinderea folosirii de definitii, ipoteze, deductii, versiuni, categorii, clasificari, argumente, deci e un exercitiu mai intai psihologic pt scolar si abia in al doilea rand ceva ce tine strict de organizarea exprimarii . (care si ea e tot un aspect psihologic pana la urma)
or, de ce sa iei sansa unui copil sa devina intelectual? cei care nu pot, face fata se duc la tras opinci, vorba lu Creanga, si nu e nimic rusinos in asta. dar sistemul asta trebuie pastrat.
2. in privinta manualelor de literatura cu texte terne si scheme teoretice indobitocitoare sunt de acord ca trebuie schimbat ceva. numai ca schimbarea nu ar trebui inteleasa prin inlocuirea unor manuale desuete cu unele mai bune.
ceea ce ar trebui cu adevarat facut ar fi INSTRUIREA PROFESORILOR IN FACULTATE SI DUPA, pentru a putea PREDA LIBER copiilor literatura. altfel spus, profu pune elevul sa citeasca TOATA CARTEA respectiva, dupa care discuta cu elevul despre ce acesta a citit, inserand in dialog notiuni de teorie pe care loaza

trebuie sa le invete. Elevul nu a citit? OUT, si ne vedem ora viitoare! sau in toamna
desigur, pt asa ceva trebuie profesori cu har, si la 10 milioane pe luna e greu, dar asta este alta poveste despre Romania.