View Single Post
Old 07 Feb 2010, 17:58   #68
ricutza
Babyface Killer
 
ricutza
 
Join Date: Feb 2002
Posts: 2,221
Send a message via ICQ to ricutza Send a message via MSN to ricutza Send a message via Yahoo to ricutza
Originally Posted by Liviu-:

Sa inteleg ca No country for old men (2008) si There will be blood (2008), Letters from Iwo Jima (2007) si The Departed (+Babel, desi probabil unii o sa strambati din nas la ultimele doua titluri, sau la The Departed poate doar Im.Kino ) (2007) nu sunt filme de Oscar?

No Country for Old Men este un film aparte asa ca eu l-as exclude din discutii. There will be blood nu m-a impresionat deloc (exceptandu-l pe Daniel Day Lewis).
The Departed mi-a placut dar mi-a iesit total din cap ca a castigat Oscarul (ceea ce eu zic ca spune destul de multe despre film). Fata de Silence of the Lambs, Seven sau LA Confidential care sunt thrillere politiste care iti raman in cap, the Departed este incomparabil mai slab.

Babel mi-a placut enorm, dar ca si The Hours sau Moulin Rouge, nu e genul de film care sa castige Oscarul (chiar daca il merita). Pentru astfel de filme, importante sunt nominalizarile.


Originally Posted by Liviu-:
Nominalizarile sunt intr-adevar de bun simt, eventualul castig la cel mai bun film nu ar fi. Ar fi de bun simt daca ar castiga la oricare categorie mai putin cea mai sus mentionata.

Scenariul e o nominalizare. Nu mi se pare corect ca un film care exceleaza la regie, imagine, montaj, sunet (editare si mixaj), efecte speciale si cred ca si muzica, sa nu primeasca totusi premiu pentru cel mai bun film pentru ca nu are actori geniali sau scenariu deosebit.

Tie ti s-ar parea normal sa castige un film care ia oscar doar la scenariu si actori, titlul de cel mai bun film, in conditiile in care exista un alt film care le ia pe toate celelalte?



Originally Posted by Liviu-:
Nu stiu cat de deplasata o sa ti se para comparatia, dar filme precum The Dark Knight, Harry Potter, Piratii din Caraibe au adus si ele foarte multi oameni in cinema, ele nu merita macar o nominalizare pe criteriul asta? Nu calitatea filmului aduce oamenii la cinema, ci in general accesibilitatea filmului (in primul rand intelectuala).

Din ce stiu eu, toate cele trei filme mentionate de tine au avut cel putin nominalizari, daca nu si premii. Acum na, nu pot nominaliza chiar toate filmele Harry Potter la Oscar. Le-au nominalizati si ei pe primele doua-trei.


Originally Posted by Liviu-:
Cine zice ca Academia nu poate saluta acesata migrare in masa in salile de cinema? Sa-i dea un premiu special sau sa infiinteze o noua categorie atunci. .

Si daca tot suntem la momentul propunerilor de categorii noi, eu zic sa le sugeram sa infiinteze si: "Oscaruri pe care am fost prea prosti sa le acordam la timpul potrivit" ca poate asa ia si Mungiu premiu pentru 4,3,2. Asta ca sa nu mai suspine cinefilii romani legat de cum ni s-a furat un Oscar.


Originally Posted by Liviu-:
Este film de Oscar la toate categoriile la care a fost nominalizat, mai putin cel mai bun film. Cand are un scenariu atat de simplu, cliseic si previzibil o nominalizare e maxim ce ar trebui sa obtina. .

Daca scenariul ar fi fost totul la un film, atunci n-ar mai fi fost nici o diferenta intre filme si carti. Daca actorii ar fi fost totul la un film, atunci n-ar mai fi fost nici o diferenta intre filme si piese de teatru. La fel si cu muzica si imaginea (desi e o diferenta mare intre imaginile statice si cele in miscare).
Singurele categorii specifice doar filmului sunt montajul de imagine si sunet. Deci ele ar trebui sa conteze cu adevarat, intr-o lume ideala.
Ok, noi nu traim intr-o lume ideala (si nici macar din perspectiva de editor nu sustin ca monteurii ar trebui divinizati si considerati adevaratele straruri), dar de aici si pana a considera ca scenariul e totul, e cale lunga.
Din moment ce majoritatea spectatorilor sunt capabili sa judece doar povestea, actorii si poate regia (desi de multe ori ma indoiesc), nu ma dernajeaza ca li se acorda mai multa importanta decat ar trebui. Dar nici nu mi se pare o tragedie sa consider un film bun, o productie cu un scenariu mediocru.


Originally Posted by Liviu-:
Desigur, la ce ne trebuie arta oricum?!

A, tu cautai arta in nominalizarile Academiei? Stai linistit ca nici la Cannes nu prea o gasesti (ca si acolo premiile se dau usor pe criterii politice).
Daca arta cauti, uita-te la proiecte experiementale pe net, in muzee, in expozitii. Acolo vezi chestii care sunt facute din pasiune si din chemare, si nu pentru bani. Ma tem insa ca acea arta s-ar putea sa fie usor nedigerabila pentru tine (si trebuie sa recunosc ca de cele mai multe ori e si pentru mine).

Nu, cred ca Oscarurile nu si-au propus nicioadata sa premieze cele mai artistice filme. De-asta mi s-ar parea normal sa judecam nominalizarile din perspectiva premiilor in sine si nu a ceea ce ne-am dori noi sa fie premiat.
__________________
"Nobody puts Baby in the corner"
ricutza is offline   Reply With Quote sendpm.gif