View Single Post
Old 25 Aug 2009, 14:41   #2
illotempore2002
Guru
 
illotempore2002
 
Join Date: Apr 2007
Location: Bucuresti
Posts: 5,244
Pai sa incep de la atmosfera de roman care se pastreaza totusi in film. Poate ca dintr-un anumit punct de vedere este ceva rau, pt ca filmul nu reuseste sa devina 100% film in anumite momente, de exemplu cand are loc discutia despre Regele Oedipus. Tomas face o frumoasa paralela intre acest rege faimos si un alt "rege" faimos, al terorii si al crimei, Stalin. Spune ca desi ambii au savarsit crime atroce, primul, Oedipus, chiar daca a facut-o in necunostinta de cauza, s-a invinovatit pana la autoflagelare, scotandu-si ochii si fugind in pustietate. In vreme ce sustinatorii lui Stalin s-au eschivat recunoascandu-si crimele insa cu circumstanta atenuanta a faptului ca nu stiau ce se intampla cu adevarat. Insa au continuat sa ramana acolo, pe pozitii, avand aceasta explicatie. Ei, discutia e interesanta, dar in film apare usor prea literara. Poti citi lucrurile astea intr-un eseu fara sa ai o problema, dar cum joci asta astfel incat sa fie entertaining?

Mai e un astfel de moment, cand Sabina si Tomas, cei doi amanti, poarta o discutie erotico-filosofala pe seama iubirii pt femeie, total artificiala si de asemenea, pretabila la un eseu.

Vad ca am inceput cu partile rele ale filmului desi e un film pe care il ador.

Insa adoratia mea vine dinspre personajul central masculin, Tomas, care e de o frumusete dureroasa, si cand zic dureroasa ma refer la faptul ca viata e un chin cu un astfel de tipar uman si totusi ramane extrem de fascinant. Si titlul filmului la el se refera si combinatia aproape oximoronica (insuportabila usuratate) spune suficiente.....

Last edited by illotempore2002 : 25 Aug 2009 at 14:45.
illotempore2002 is offline   Reply With Quote sendpm.gif