nu, pot sa dau exemple, nu m-am deranjat niciodata sa retin vreun nume
anime-urile nu exceleaza dpdv tehnic in altceva decit in "inselatorii" vizuale - sunt un fel de magicieni ai animatiei, niste pacalici. privind cu atentie anime-uri descoperi ca iluzia miscarii s-a transformat de fapt in sugestia miscarii. privitorul crede ca vede mai multa miscare decat exista in fapt, prin folosirea-neindoielnic, indemanatica a unghiurilor de camera si a repetitivitatii cadrelor.
tu vezi o fata care vorbeste timp de 5 secunde. la un framerate de-hai sa zicem, de dragul exemplului, 12 cadre pe secunda. asta inseamna 60 de clisee, nu? ceea ce presupune destul de multa munca. sau nu. deoarece cam tot ceea ce se misca e gura si poate ochii. aniamtorul/ii a/au desenat fundalul, au suprapus un triunghi si citeva cercuri care zbarnaie din cand in cand si gata. suspectez ca un prim-plan ce dureaza 5 secunde nu are mai mult de 1 secunda animata si pusa pe repeatx5(am sa numesc de acum smecheria asta secventa "statica", ca sa nu imi obosesc prea mult degetele)
sigur, exista si redari mai complexe ale miscarii, dar ele cam fac tranzitia intre secvente "statice", si nu invers, cum ar fi normal. traducere libera: anime-torul iti ofera din cand in cand o miscare mai de doame-ajuta pt ca tu sa nu sesizezi ca...hehe...aniamtia lui ...e cam incremenita.
http://www.youtube.com/watch?v=FG_W7...eature=related
30"-36" poftim exemplu
apoi, jocul camerei e esential. de multe ori ai un cadru foarte larg, pus pe repeat care se scurge pe ecran, timp de secunde intregi. acum tu nu sesizezi incremenirea datorita tranzitiei camerei, zoom-uri-lor sau a blur-urilor.
sa luam exemplul 2:
http://www.youtube.com/watch?v=2vtSQQ4YA1Y
01" - 06" un singur cadru, nemiscat, cu zoom out
06" - 10" minimum de animatie, probabil vreo 12 clisee, dar putin blur si voila!
pentru asa ceva, mon amour, nu e nevoie de talent, forta creativa sau vizionarism ci doar de indemanare si capacitate de xeroxare nelimitata.
tine cont ca atunci cind am cautat exemplele am luat la intamplare filmulete de pe youtube-si nici macar nu a trebuit sa caut

am gasit lucrurile astea in primele secvente intalnite, ceea ce nu face decat sa-mi intareasca crezul.
iar problema a' mare, imensa, brontozaurica este ca, desi folosesc din plin aceste subterfugii, anime-torii nu catadicsesc macar sa le alature, pentru a le justifica, elemente vizuale indraznete sau inovatoare. folosesc acelasi stil de desen, aceleasi tuguieli iritante, semnalizatoare de expresii rasuflate(gen picatura de apa care se scurge de pe un cap inclinat), ochisori mariti etc.. sunt economicosi si nu exuberanti, sfiiti si nu exultati, slugarnici fata de predecesori, si nu avangardisti. asta ma deranjeaza pe mine. ei aplica aceeasi reteta, in draci, niste mini-robotei cacand nokia la jucu sau aiurea, pe o interminabila linie de ansamblare
http://z.about.com/d/manga/1/0/8/6/-...e_Cast_500.jpg
http://www.geocities.com/beautiful_f...anbugallen.jpg
http://images.paraorkut.com/img/pics...nime-12004.jpg
nu sunt originali, si mai grav, NU DORESC sa fie. ei vor sa fie doar niste robotei. iar problema robotilor, in raport cu materia vie, este ca nu evolueaza altcumva decat artificial-li se mai pune din afara un brat sau un procesor mai capabil...HITZ! si back to work, me' dear.