good point, jactati. dar eu tot intreb, cum ai fi rezolvat problema?
singura mea obiectie la argumentatia ca filmul e 'rezumat scolaresc' este ca pare imposibil sa ai in film cantitatea de informatie pe care o ai in carte despre viata personajelor. ai pe de o parte istoria vietii lor si perceptiile lor despre viata, toate din punctul lor de vedere. (stim atatea lucruri despre Tamas: despre casatoria lui ratata, 'principiul de trei'

, etc toate justificate si cu multe detalii, la fel si despre Sabina, si Franz, si Tereza, stim toata istoria vietii lor, plus gandurile lor, stim si ce ii emotioneaza si ii atinge). in plus, in carte, viata fiecarui personaj pare sa urmareasca un principiu, si Kundera makes a point in a-ti arata chestia asta. de exemplu, partea cu interpretarile diferite pe care Sabina si Franz le dau acelorasi cuvinte. cum sa pui asta in film? mi se pare insa ca exista 'hints' in film la aceste chestii, and it's the best we can do. de fapt sunt si scene inefabile, care au spiritul cartii in ele: ma gandesc la scena finala, cu Tamas si Tereza in camion... atunci chiar stim ce e in sufletul lui Tamas...
klein, trailerele sunt intotdeauna superficiale. in film, unele scene erotice sunt mai sa zicem 'ostentative' decat altele, oh well, daca sunt bine facute, nu ma deranjeaza.

dar nu mi se pare nici una kitsch.
p.s. i dunno, cum am mai zis, pentru mine cei trei (chiar as zice cei patru, poate) sunt si vor fi personajele alea forever!