View Single Post
Old 06 May 2009, 12:35   #140
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
Originally Posted by halebardul:
Originally Posted by keepwalking:
putem sintetiza situatia astfel?

- avem o generatie de regizori tineri, care obtine premii in strainatate, dar nu aduce public in salile romanesti.
- avem o alta generatie de regizori, cea "veche", care nu a obtinut premii importante, dar a adus public in sali.
- avem un concurs cnc la care obtin finantare atat regizorii tineri si talentati, cat si cei vechi si prosti.

unde e marul discordiei?

de ce o privesti ca pe o discordie intre batrani si tineri?
amendamentele lui Mungiu vizeaza schimbarea regulamentului si regimului CNC, nu eliminarea batranilor. Nu toti regizorii dezastruosi sunt batrani, nu-ti mai dau exemple.
La acel CNC dezastrele iau finantare in urma pilelor, manevrelor sau a foste succese demult apuse, iar tinerilor li se da "ca sa li se inchida gura" si CNC-ul sa aiba o acoperire. Numesti asta armonie si functionare normala?

pai nu, eu observ ca, in marea lor majoritate, proiectele contestate la CNC apartin unor regizori "batrani".
la fel, insuccesele (de critica si public) par a fi in tabara celor "varstnici", pe cand "tinerii" obtin premiu dupa premiu.
criticile favorabile sunt in proportie covarsitoare facute la adresa "noului val".
de aici, se naste impresia ca nivelul incompetentei e direct proportional cu varsta autorilor.
cei batrani se pare ca sunt si cei cu pile la CNC.
sau, altfel spus, daca un "batran" castiga la CNC, imediat planeaza asupra lui suspiciunea de manevre oculte.
de ce?
afimatia asta, potrivit careia "tinerilor li sa dau bani doar ca sa li se inchida gura", mi se pare interpretabila.
ce sa inteleg, ca porumboiu si puiu au obtinut primele doua locuri la sesiunea trecuta doar pentru ca CNC a vrut sa le cumpere tacerea?
pai atunci inseamna ca proiectele lor n-au avut valoare artistica, ci doar de "troc"?
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif