Stefan,
Mi-ar placea foarte mult sa-l am pe Godard in sectiunea Iconoclast, pt ca isi merita locul acolo, in sensul in care este cu adevarat un iconoclast. As vrea sa-l gospodaresc mai bine la mine in curte, ma ajuti?
Am vazut in noaptea aceasta Sauve qui peut (la vie), adaptat in engleza sub numele de "Slow Motion". Am foarte multe de zis despre acest film, dens (ca mai orice film de Godard). Il consider un iconoclast pt ca:
- isi creeaza propriile legi cinematografice, atat din punct de vedere tehnic cat si tematic. Tehnic - se suprapun discutii dintr-o secventa care s-a terminat demult cu imaginile unei secvente care vine mult mai tarziu; Tematic - isi duce la extreme unele idei si stai sa te gandesti, sunt ideile lui sau vrea doar sa le dezvaluie absurditatea tocmai prin acele exagerari voite? E vocea lui acolo, sau vocea lumii care a luat-o razna si pe care el vrea sa ne-o arate (nefiind de acord cu ea)?
- depaseste frecvent, asumat si ostentativ orice limita a bunului simt (cand vine vorba de violenta, pornografie, crima, desfiintarea "burgheziei" - ah, acest termen stangist) - nu ma pot gandi decat la infratirea lui cu Jodorowski
- realizeaza combinatii dureroase de manifest politic fatis, literatura pura, filosofie (a limbajului) rezultand niste combinatii absolut explozibile - voi expune mai pe larg
Daca e posibil sa se faca acest transfer, as fi foarte fericita (in fond in sectiunea aceasta exista deja un topic dedicat tuturor french new wave-istilor). Daca nu e posibil, voi continua aici.
Stefan, repede ca-s aprinsa, doar ce am vazut filmul, e proaspat pe retina si circuvolutiuni, am multe idei, multumex.
