View Single Post
Old 02 Apr 2009, 11:32   #88
mirodoni
Guru
 
mirodoni
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bucuresti
Posts: 439
Send a message via Yahoo to mirodoni
Directorul de imagine Doru Mitran a explicat pentru Cotidianul că sistemul de notare de la concursurile CNC ţine de selecţia din respectiva sesiune: „Notele sunt date prin comparaţie, noi judecăm selecţia, nu proiectul în absolut….”
Mă surprinde lipsa de reacţie, măcar formală, a userilor, unu, doi, care au mai rămas.
Nici că se putea mai clar. Aşa a fost mereu şi aşa au procedat toţi juraţii. Numai că regulamentul nu prevede „notarea prin comparaţie” . Asta înseamnă note mari pentru cine trebuie să câştige şi note mici pentru ceilalţi. Mi se pare „caz penal”.
Categoric, juraţii citesc numai scenariile care trebuie să câştige. Mi-aduc aminte că, în perioada jurizării, Magda Mihăilescu transmitea de la Berlin pentru Gândul. Când să citească toate scenariile?
Oficial, juraţii au lectori particulari, pe care noi nu-i cunoaştem. Cum, tot oficial, juraţii sunt aleşi dintre cei propuşi de producătorii implicaţi în concurs, este limpede de unde provin lectorii particulari.
Pentru a aprecia valoarea unui scenariu „în absolut”, etapa de selecţie trebuie să fie separată, cu comisie separată. Apoi selecţia regizorilor să se facă în funcţie de viziunea lor asupra scenariilor selectate şi mai puţin de realizările anterioare. Selecţia producătorilor trebuie să se facă în funcţie de capacitatea lor de a face un film bun dintr-un scenariu selectat, dar şi în funcţie de realizările anterioare.
Aşa ceva nu am văzut printre „amendamentele lui Mungiu”.
mirodoni is offline   Reply With Quote sendpm.gif