Iar mä iei cu chestii avocätesti.
Cinematografia nu e aritmeticä; dacä vrem neapärat s-o comparäm cu vreo disciplinä matematicä, ar merge, eventual, cu algebra si calculul probabilitätilor - dar si acolo, foarte vag si doar asa, mai mult la un pamplezir...
Chestia cu "mediu/mediocru" e foarte discutabilä. Nu sunt 100% identice, desigur, dar în anumite situatii (inclusiv configuratia filmului românesc actual) se suprapun într-o mäsurä suficientä pentru a se fi acceptat intersanjabilitatea lor.
"Imensul spoiler" e aici doar un relativ spoiler, pentru cä filmul nu e thriller, policier, sau alt gen care sä mizeze eminamente pe mister, surprize, nepreväzut (cum însusi Stere spunea, ieri la conferintä). Oricum, n-am divulgat nici unul dintre elementele care efectiv trebuie sä surprindä (nu spun aici care); dacä o fäceam, as fi avertizat sus: "ATENTIE! Contine spoilere!" (cum fac atunci când e cazul). Dar "Weekend cu mama" meritä o discutie îndeajuns de detaliatä si aprofundatä, care presupune si referirea la o multime de elemente concrete - alea mentionate de tine. Altfel, analiza ar fi fost imposibilä, transformându-se într-o cronicä generalä si sumarä. Dacä si cantitatea de informatii din analiza mea ti se pare de tip "spoiler", atunci ar fi indicat ca, în general, sä nu mai citesti analize de film înainte de vizionare - ceea ce oricum e în folosul oricui, fiindcä atunci raporteazä comentariile criticului la lucruri deja cunoscute. O analizä nu e nici trailer, nici teaser!