View Single Post
Old 06 Mar 2009, 20:03   #368
AgitProp
Novice
 
AgitProp
 
Join Date: Mar 2009
Location: Bucuresti
Posts: 5
foarte buna ideea cu pragul de nota

In primul rand salutare la toata lumea, desi citesc de multa vreme forumul nu mi-am facut cont pentru a intra in discutie decat acum.

Si mie mi se pare o foarte buna idee pragul de 7 la scenarii. Pe de alta parte nu cred ca poti desparti un scenariu de viziunea regizorala si de credibilitatea casei producatoare. Cred ca cele doua viziuni ar trebui combinate. In prima etapa se "cern" scenariile in baza notei, cele care au sub 7 cad si se pot prezenta la alte concursuri rescrise, adaugite, modificate etc, iar cele peste 7 intra la verificarea celorlalti parametrii.
Problema este nu doar ca nimeni nu poate controla cum se acorda punctajele in etapa a doua (lucru semnalat acum de dl. Mungiu si mai demult de dl. Caranfil), ci si ca, lucrand la o casa de productie in trecut, am observat cu stupefactie ca acelasi proiect cu acelasi dosar, lua in doua concursuri consecutive punctaje complet diferite la producator si regizor (la scenariu oscilatia era de asemenea enorma): intr-o sesiune notele de scenariu dadeau un punctaj care impartit la 5 sarea de 8, dar punctajul regizorului si al case producatoare era catastrofal (in timp ce scenarii notate cu 5 sprijinite de aceeasi MMP intrau in productie), in al doilea concurs situatia era inversa: notele la scenariu catastrofale (intre 4 si 5), iar punctajele la casa si regizor: onorabile. Cu punctajele din al doilea concurs si cu nota din primul, scenariul era in top.
Cine poate verifica aceste criterii?
Adica mi se pare ca aici e un lucru care tine de matematica. Pot intelege ca unui artist poate sa ii placa sau sa ii displaca un scenariu. Dar punctajele ar trebui facute de tehnocrati - complet loviti de neutralitate si total obiectivi.
Vi se pare ca spun enormitati pentru Romania?
AgitProp is offline   Reply With Quote sendpm.gif