Eu am transmis, în ultimii ani, de mai multe ori în scris, atât la CNC cât ºi Ministerului Culturii, ideea separarãrii etapelor de evaluare a scenariului, a regizorului ºi a producãtorului. De la CNC nu am primit niciodatã nimic, iar de la Minister mi s-a rãspuns cã nu permite legea, ca ºi cum legea o face Cel de Sus. Problema este cã aceia care hotãrãsc acum soarta filmului românesc, aparent indirect, sunt regizorii care sunt ºi scenariºti, uneori ºi producãtori, iar numãrul lor este cam acelaºi cu numãrul producþiilor româneºti posibile într-un an, aºa cã nu au niciun interes sã se facã schimbãri. Cu toate acestea, când se pune problema filmului rãmânesc, se invocã lipsa scenariilor bune. Eu cred cã sunt scenarii, selecþia nu e bunã. Deci presiunea ar trebui sã vinã din altã parte, dar scenariºtii nu sunt asociaþi, iar publicul, singurul doritor de filme bune, nu are niciun cuvânt de spus.
Aº vrea sã cunosc ºi pãrerea altora ºi voi reveni aici cu detalii, dacã n-o luãm off-arãturã, ca de atâtea ori!
|